تبلیغ
فناوری، تکنولوژیخبر

بررسی یوروبایک ۲۰۲۱ ، آلمان eurobike

رای ها
لطفا امتیاز دهید

یوروبایک، که بزرگترین نمایشگاه تخصصی در حوزه‌ی فناوری‌های نوین دوچرخه (با تمرکز بر دوچرخه‌های تخصصی، لوازم جانبی دوچرخه‌سواری و اپلیکیشن‌های کاربردی) در جهان محسوب می‌شود، در سال ۲۰۲۱ در شهر فردریشهافن در جنوب آلمان برگزار شد. این نمایشگاه که در سال ۲۰۲۰ به دلیل پاندمی کرونا برگزار نشد، امسال در حالی برگزار شد که بسیاری از برند‌های مطرح این حوزه از ارائه‌ی محصولات خود در آن صرف‌نظر کردند، در نتیجه امسال این نمایشگاه کمی کوچکتر از سال‌های پیشین برگزار شد. با این حال همچنان حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و توانست ۱۹۰۰۰ بازدیدکننده را در طول چهار روز به خود جذب کند.

در ادامه به معرفی برخی از تازه‌ترین محصولات ارائه شده در این نمایشگاه می‌پردازیم:

شبیه ساز دوچرخه الیت 2
اِلیت رایزر‌ (Elite Rizer) دوچرخه‌های ثابت شبیه‌سازی

اِلیت رایزر‌ (Elite Rizer)
این برند از دوچرخه‌های ثابت شبیه‌سازی شده  شیب‌دار خود رونمایی کرد.

این اولین باری است که این برند محصولی از جنس فلز ارائه می‌دهد. خروجی محصول با وجود لوازم جانبی تمرینی مخصوص فضای بسته بسیار زیباتر شده، برجک آلومینیومی و پایه‌ها از جنس آلومینیوم و استیل، و دسته‌های چرمی، که از خیس شدن دست هنگام عرق کردن جلوگیری می‌کند.

این دوچرخه برای شبیه‌سازی شیب مانند پستی و بلندی‌های زمین، به طور اتوماتیک به طیف وسیعی از مربی‌های متصل می‌شود و همچنین دارای دکمه‌ای جهت کنترل دستی شیب می‌باشد، به این صورت که  دوشاخ دوچرخه به صورت عمودی حرکت می‌کند و طیفی از ۲۰% سربالایی تا ۱۰% سرپایینی را شبیه‌سازی می‌کند، در عین حال که شیب انتخابی پایه به صورت افقی حرکت می‌کند تا طول فاصله‌ی بین محورهای دو چرخ را حفظ کند.

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت
گبایومایزد Gebiomized
گبایومایزد (Gebiomized)

گبایومایزد (Gebiomized)
این برند از طیف زیادی از محصولات خود از زین و کفی کتانی را ارائه کرد.

افزایش ترافیک دوچرخه در سراسر اروپا به دلیل کرونا

این برند آلمانی از ابزارهای پیشرفته در محاسبه‌ی فشار زین و کفش بر بدن دوچرخه‌سوار برای تولید محصولات سفارشی خود استفاده می‌کرد. و در حال حاضر این پیشنهادات سفارشی را با طیفی از زین‌ها و کفی‌های نیمه‌ی قابل تنظیم جهت تولید انبوه گسترش داده است.

زین استراید (Stride) از این برند مخصوص ورزشکاران تایم‌تریال و ترایاتلون می‌باشد، در حالی که این برند زین اسلیک (Sleek) مخصوص کسانی است که یک سکوی صاف را برای سواری ترجیح می‌دهند، در حالی که زین اِریا (Area) برای آنهایی است که به دنبال راحتی در سواری‌های طولانی‌تر هستند. این زین‌ها هر کدام در دو عرض ارائه شده‌اند: زین اسلیک در عرض‌های ۱۳۵ میلی‌متری و ۱۴۵ میلی‌متری و زین اِریا در عرض‌های ۱۴۵ میلی‌متر و ۱۵۰ میلی‌متر.

هر دو زین در اشکال V یا T در دسترس هستند. ادعا می‌شود که نحوه‌ی تحمل بار زین‌ها بسته به نوع استفاده متفاوت است. به گونه‌ای که شکل V مخروطی و کمی گرد، برای سوارکارانی که بیشتر به سمت جلو خم می‌شوند، در حالی که طراحی T شکل صاف‌تر بوده و مخصوص دوچرخه‌سوارانی است که بیشتر به پشت زین تکیه می‌کنند.

کفی گبایومایزد Gebiomized
کفی کفش گبایومایزد (Gebiomized)

این برند همچنین کفی‌های جدید حرارتی خود را به نمایش گذاشت. کفی‌ها در سه اندازه‌ی قوسی در دسترس هستند. پوجیو (Poggio) کوتاه‌ترین اندازه را دارد و پس از آن ساکالوبرا (Sa Calobra) و گالیبیر (Galibier) قرار دارند. هیچ کدام مزیتی بر دیگری نداشته و همگی به خوبی عمل می‌کنند.

در توردفرانس دوچرخه‌ها برای "دوپینگ مکانیکی" اسکن خواهند شد.

در نهایت، این برند پدهای آرنج جدید تی‌تی (TT) خود که با تکنولوژی پرینت سه‌بعدی تولید شده را به نمایش گذاشت. پرینت سه‌بعدی به تولیدکنندگان اجازه داده تا شکل و چگالی پد را تغییر دهد و تماس بیشتری با بازوی دوچرخه‌سوار ایجاد کند و بار را در ناحیه بزرگتری از بازو پخش کند.

رونمایی از لوازم شیمانو ست دوراریس 7
لوازم دوراییس شیمانو 2021

شیمانو (Shimano)
این برند محصول اولتگرا (Ultegra R8100 Di2) را ارائه کرد.

شیمانو یک دوچرخه‌ی (Canyon Aeroad) را با ست‌هایی جدید روی استند غرفه‌ی بزرگ خود مونتاژ کرد. شیمانو همچنین اجزای جداشده‌ی این ست ۱۲ سرعته را به صورت ردیفی به نمایش درآورد.

2زین های پرو
زین های پرو

پرو استیلث (Pro Stealth)
این برند یک نسخه‌ی خمیده از زین‌های محبوب خود را همراه با اصلاحات جدید معرفی کرد.
نسخه‌ی منحنی جدید این زین‌ها دارای یک پروفیل خمیده در عرض و دماغه‌ای باریکتر است. این برند ادعا می‌کند که این شکل برای کسانی که در هنگام سواری پهلو به پهلو می‌شوند، مناسب‌تر است.

این کمپانی همچنین نسخه‌ی تیم (Team) با ریل کربنی و همچنین گزینه‌ی پرفورنس (Performance) با ریل استیلی را ارائه داد. زین منحنی در گزینه‌هایی با عرض ۱۴۲ میلی‌متر و ۱۵۲ میلی‌متر موجود است.

درباره زین های پرو استیلث (Pro Stealth) اینجا بیشتر بخوانید

فرمان دوچرخه برند پروبایکو
فرمان دوچرخه پرو

پرو همچنین فرمان وایب او (Vibe Evo) را ارائه داد. میله و ساقه‌های آن جهت بهینه‌سازی عملکرد آیرودینامیکی آن و ایجاد یکپارچگی، یک تکه طراحی و تولید شده‌اند. همچنین شیفتر ماهواره‌ای یکپارچه، زاویه‌ی قابل تنظیم شیب ساقه، و آپشن کابلی مسیریابی داخلی، نیمه‌داخلی و خارجی نیز در آن تعبیه شده‌اند.

معرفی برترین تولید کننده های دوچرخه و لوازم جانبی

همچنین دارای دستگیره‌های ضدلغزش قابل تعویض و دستگیره‌های آیرودینامیکی پروفیل‌شده می‌باشند.

دوچرخه مریدا در یوروبایک 2021
دوچرخه مریدا در یوروبایک 2021

تیم مریدا اسکالچرا (Merida Scultura Team)
دوچرخه‌های جدید این برند که سبک‌تر، سریع‌تر، سفت‌تر و راحت‌تر از قبل بوده و اکنون دارای کابل‌های کاملاً داخلی با کابین جدید است را معرفی کرد.

در حالی که مریدا در یوروبایک نبود، توزیع کننده‌ی آلمانی این دوچرخه‌ی جدید را در غرفه‌ی خود به نمایش گذاشت.

درباره دوچرخه تیم مریدا اسکالچرا (Merida Scultura Team) اینجا بیشتر بخوانید

ویژن مترون (Vision Metron) هم نسخه‌ی جدیدی از ست چرخ‌و رینگ‌های ۴۵ و ۶۹ اس‌ال را به نمایش گذاشت.

ویژن با هدف و شعار «آیرودینامیک‌ترین و کاربردی‌ترین چرخ‌ها در جهان» شروع به کار کرد. برای رسیدن به این هدف، شرکت ایتالیایی عمق رینگ‌های ۴۵ و ۶۰ میلی‌متری، پره‌های دو لبه‌دار آیرودینامیکی، عرض رینگ داخلی ۲۱ میلی‌متری و عرض خارجی را برای استفاده‌ی تایرهای ۲۸ میلی‌متری بهینه‌سازی کرده است. برای افزایش سفتی و کاهش وزن، ویژن “فوم پر از فضا” را بین لایه‌های کربنی قرار داد.

طبق قامه fsa
طبق قامه fsa

برند اف‌اس‌اِی (FSA)

برند اف‌اس‌اِی (FSA) طبق قامه جدیدی به خط تولید خود اضافه کرد. طبق قامه کی-فورس (K-Force) یک مجموعه میل‌لنگ کربنی سبک‌وزن است که وزن آن فقط ۵۵۷ گرم برای اندازه‌ی ۱۷۲.۵ میلی‌متری می‌باشد. برای دستیابی به این وزن کم، از بازوی کربنی  توخالی و سینی طبق دوتایی یک تکه همراه با دو حلقه از یک آلیاژ استفاده شده است. این برند گزینه‌هایی هم برای تنظیمات  ۱۲ سرعته ارائه داده است.

این برند همچنین اعلام کرد طیف قدرت‌سنج پاورباکس (Powerbox) خود به عنوان یک گزینه‌ی اندازه‌گیری قدرت با صرفه‌ی اقتصادی اضافه کرده است. ادعا شده است که قدرت‌سنج جدید دارای میزان خطایی کمتر از ۱٪ و تعادل تخمینی چپ و راست بوده است.

فنّاوری جدید دوچرخه Spark اسکات

غلاف قدرت‌سنج در داخل یک حفره‌ی فرورفته در میل‌لنگ سمت چپ قرار می‌گیرد تا فاصله بیشتری برای قاب ایجاد کند. غلاف قدرت سنج فقط ۲۰ گرم به میل‌لنگ اضافه می‌کند.

دوچرخه‌ی استارک Storck 5

برند آلمانی دوچرخه‌ی استارک (Storck)

برند آلمانی دوچرخه‌ی استارک (Storck) نیز دو دوچرخه‌ی اِرفست (Aerfast) خود را به نمایش گذاشت. پلتفرم این دوچرخه‌ها یک قاب بهینه شده از نظر آیرودینامیکی است که با مشارکت کمپانی سوئیس‌ساید (SwissSide) توسعه یافته و دارای تمام پروفایل‌ها و لوله‌های کوتاهی است که از یک دوچرخه‌ی مدرن آیرودینامیکی انتظار می‌رود.

ارفست ۴ جدیدترین به‌روزرسانی از دوچرخه‌های استورک در این محدوده است و دارای دوشاخی است که قوانین آیرودینامیکی و فریم UCI را با اندازه ۸۰ میلی‌متر در عریض‌ترین نقطه اجرا می‌کند. گفته می‌شود که این افزایش عرض باعث بهبود جریان هوا بر روی دوشاخ برای افزایش راندمان آیرودینامیکی در جایی که باد ابتدا با قاب برخورد می‌کند، می‌شود. همچنین پایه‌ ترمز جلویی در دوشاخ ادغام شده تا از باد پنهان بماند و کارایی آیرودینامیک جلویی را افزایش دهد.

دوچرخه‌ی استارک Storck 1

استورک همچنین یک سیستم تنظیمات بر روی فرمان به صورت یک‌تکه طراحی کرده که برای دوشاخ فرمان و یک لوله‌ی پروفیل شده جلویی ساخته شده است.

این برند ارفست ۳ را نیز ارائه داده است که مشابه ارفست ۴ بوده و تنها فرق آن با مدل قبلی نداشتن تنظیمات روی فرمان است.

گارانتی سرامیک اسپید
گرانتی سرامیک اسپید

سرامیک اسپید (CeramicSpeed) گارانتی مادام‌العمر خود را ارائه کرد
در حالی که این برند هیچ محصول جدیدی را در نمایشگاه ارائه نکرد، یک اطلاعیه خبری مهم به اشتراک گذاشت: همه محصولات تحت پوشش این برند اکنون دارای ضمانت مادام‌العمر تحت پوشش هستند. این گارانتی برای تمام محصولاتی که از اول ژانویه ۲۰۲۱ خریداری شده اعمال می‌شود. علاوه بر این، این برند ​​یک جایگزین تصادف به صورت رایگان برای قفس او‌اس‌پی‌دبلیو (OSPW) ارائه داد تا ترس از شکستن این جزء پرهزینه را کاهش دهد.

نمایشگاه عکس قاصدک ها

نکته: مالکان باید محصولات را ظرف ۲۱ روز پس از خرید ثبت کنند تا از ضمانت مادام‌العمر بهره‌مند شوند و همچنین این گارانتی برای مالکان دوم و بعدی به ۶ سال کاهش می‌یابد، مشروط بر اینکه بتوانند گواهی خرید مالک اصلی را ارائه دهند.

گارانتی سرامیک اسپید 1

کمپانی کِلَسیفاید (Classified) هاب‌های، توپی طوقه 2x خود را نمایش داد

این برند به مزایای 1x اعتقاد دارد اما می‌خواهد گزینه‌های دنده 2x را حفظ کند. این انگیزه ایجاد یک سیستم مبتنی بر مرکز آن شد. مجموعه چرخ دارای محصولی با عمق ۳۰ میلی‌متر مناسب برای جاده و سنگریزه، یک طوقه‌ی ۳۵ میلی‌متری می‌باشد، که این برند می‌گوید بهترین گزینه برای دوچرخه‌سواری در جاده‌هاست، و چرخی با عمق ۵۰ میلی‌متر به عنوان چرخ‌های هوا-جاده طبقه‌بندی شده است. هر سه محصول دارای طوقه‌های کربنی تیوب‌لِس هستند.

نصب این چرخ‌ها بر روی یک دوچرخه با هر محور چرخ دیگری به آسانی انجام می‌شود، اما این برند اصرار دارد که نصب اولیه را از طریق یکی از نمایندگی‌های خود انجام دهد.

 

وب سایت رسمی یورو بایک:
www.eurobike.com

رای ها
لطفا امتیاز دهید

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظر ثبت شده! شما هم نظرات و پرسش های خود را مطرح کنید.
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا