تبلیغ
خبر

پارلمان اروپا قطعنامه «دوبرابری دوچرخه سواری» را تا سال 2030 تصویب کرد

رای ها
لطفا امتیاز دهید

پارلمان اروپا قطعنامه «دو مایل دوچرخه سواری» را تا سال 2030 تصویب کرد

پارلمان اروپا با توافق تقریباً به اتفاق آرا قطعنامه جدیدی را تصویب کرد که بر اساس آن یک برنامه اقدام 17 ماده‌ای طراحی شده برای “دوبرابر کردن دوچرخه سواری تا سال 2030″ در اتحادیه اروپا تصویب شده است.

یک طرح دقیق برای توسعه زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری و ایجاد یک اکوسیستم برای صنعت بسیار مهم است که 1 میلیون شغل اضافی در تولید، گردشگری، خرده‌فروشی و در دنیای ورزش ایجاد می‌کند.

هدف قطعنامه افزایش دو برابری اشتغال برای بخش ها است. بیشتر این رشد احتمالاً با بازار eBike همسو خواهد شد.

این طرح شامل جزئیات بزرگی است که به فضای دوچرخه برقی اختصاص داده شده است که به طور گسترده به عنوان ابزاری برای باز کردن نرخ انبوه دوچرخه سواری در نظر گرفته می شود. در نتیجه به حفاظت قانونی از نوع دوچرخه توجه شده است.

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت

ایجاد یک اکوسیستم برای حمایت از دوچرخه سواری بسیار مهم است. در این طرح تلاش می شود هیچ جزئیاتی از سفر دوچرخه‌سوار بدون پشتیبانی باقی نمی‌ماند، به مواردی هچون، نصب پارکینگ امن دوچرخه و همچنین ظرفیت شارژ دوچرخه‌های الکترونیکی در زمان ساخت و ساز می‌پردازد.

پینارلو Nytro، سبک ترین دوچرخه برقی با وزن 11.4 کیلوگرم

در این طرح، گزینه های حمل و نقل چند وجهی به خوبی در نظر گرفته شده برای تغییر عادات رفت و آمد حیاتی در نظر گرفته می شود. در این مورد، سیاست‌گذاران «ایجاد هم‌افزایی بین دوچرخه‌سواری و سایر روش‌های حمل‌ونقل، مانند ایجاد مکان‌های بیشتر برای دوچرخه‌ها در داخل قطارها و ایجاد مکان‌های امن‌تر پارکینگ برای دوچرخه‌ها در ایستگاه‌ها و مراکز حرکتی» را توصیه می‌کنند.

طرح دوچرخه سواری به موازات چندین جاه طلبی دیگر اتحادیه اروپا از جمله قرارداد سبز اجرا می شود. این سند می‌گوید دوچرخه‌سواری برای دستیابی به اهداف اتحادیه اروپا برای کاهش آب و هوا و کاهش آلودگی و برای تحقق جاه‌طلبی‌های آن در طرح‌های اتحادیه اروپا «صرفه‌جویی در انرژی» و REPowerEU ضروری است.

هدف اتحادیه اروپا به عنوان ضربه ای بر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و افزایش نرخ سفر فعال، کاهش بار خدمات بهداشتی، در کنار کاهش آلودگی صوتی، تراکم جاده ها و افزایش بهره وری اقتصادی است. این طرح می نویسد: «دوچرخه وسیله حمل و نقل نسبتاً ارزانی است که اکثر شهروندان می توانند از عهده آن برآیند و اقتصاد پایدار را ترویج می کند.

مانوئل مارسیلیو، مدیر کل CONEBI، درباره شتاب سیاست‌گذاری گفت: «صنایع دوچرخه، قطعات و لوازم جانبی آن در اروپا از درخواست پارلمان اروپا از کمیسیون اروپا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای توسعه استراتژی دوچرخه‌سواری اتحادیه اروپا استقبال می‌کنند. یک درخواست تاریخی برای رشد بیشتر کل بخش و تصدیق واضح نقش محوری آن در اکوسیستم تحرک استراتژی صنعتی اتحادیه اروپا است.”

افتتاح اتوبان دوچرخه سواری آلمان

کوین مین، مدیرعامل صنایع دوچرخه‌سواری اروپا، افزود: «این گام مهمی برای ائتلاف انجمن‌ها، شرکت‌ها، شهرها، مناطق و دولت‌هایی است که از پارلمان اروپا در تهیه این قطعنامه حمایت کرده‌اند. از منظر صنعت، این جامع‌ترین تأییدیه از اهمیت بخش ماست که تاکنون توسط نهادهای اتحادیه اروپا داشته‌ایم.»

cyclingindustry.news/european-parliament-adopts-resolution-to-double-cycling-miles-by-2030

رای ها
لطفا امتیاز دهید

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر ثبت شده! شما هم نظرات و پرسش های خود را مطرح کنید.
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا