تبلیغ
فناوری، تکنولوژیخبر

سرامیک اسپید در تلاش برای اخذ تاییدیه از UCI

سیستم شفت درایو سرامیک اسپید  برای اخذ تاییدیه از UCI در تلاش است.

کمپانی سرامیک اسپید  به همراه یک تیم مهندسی دانشجویی از دانشگاه کلرادو در بولدر بر روی یک میل‌لنگ قوی‌تر، کوچک‌سازی وسایل الکترونیکی و بهبود ویژگی تعویض سریع (برای کاهش زمان جابجایی) در حال کار است.

به نقل از کمپانی: «ما همچنین در حال بررسی یک رویکرد جدید برای افزایش استحکام رابط یاتاقان بین بال‌ها و چرخ‌دنده‌ها هستیم. این رابط یاتاقان جادوی درایون است، اما طراحی فعلی از بارهای سوار قدرتمند پشتیبانی نمی‌کند. رویکرد جدید بسیار امیدوارکننده است، اما در حال حاضر نمی‌توانم اطلاعات بیشتری را به اشتراک بگذارم.»

رونمایی از نسخه جدید سرامیک اسپید 3
سیستم شفت درایو سرامیک اسپید

تیم درایون همچنین در حال مدل‌سازی یک مجموعه چرخ عقب و توپی عقب جدید بوده است. درایون بیان می‌دارد: «پیشران سنتی چرخ عقب را با الزامات یک توپی آزاد و عرض برای یک خودرو محدود می‌کند. اگر محدودیت‌های فری هاب و کاست عریض برداشته شوند، وضعیت عرض ناحیه‌ی هاب پشتی چه می‌شود؟”

این کمپانی اطمینان می‌دهد که سیستم درایون می‌تواند به اندازه‌ی پیشرانه‌های فعلی و زنجیر چرخ‌دنده قابل اعتماد باشد. او گفت: «باید به خاطر داشته باشید که پیشرانه‌ی دنده‌ عقب فعلی نسبتاً پیچیده است. دنده‌ عقب در واقع زنجیر را از ریل خارج می‌کند. فنرها و چرخ‌های قرقره طول زنجیره‌ی بیشتری می‌گیرند. به علاوه زنجیره‌ی متقاطع، که یک زنجیره را در زوایای شدید و ناکارآمد قرار می‌دهد، برای بهترین عملکرد در یک خط مستقیم طراحی شده است. پس کل مشکل سایش به دلیل قرار گرفتن زنجیر، حلقه‌ها و دندانه‌ها در معرض عناصر خارجی است.»

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت

«شاید بتوان گفت که بیش از صد سال طول کشیده است تا پیشرانه دنده عقب سنتی به سطح فعلی از قابلیت سواری رسیده‌اند. و امروز همه‌ی ما به این پیشرانه عادت کرده‌ایم. بادوام و قابل اعتماد است. اما آیا واقعا این بهترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم؟ من اینطور فکر نمی‌کنم. در نهایت، درایون یک روش ساده‌تر برای انتقال قدرت است، بدون پیچیدگی که صد سال پیش لازم بود.

ده كلاه دوچرخه‌سواري جاده‌اي كه مي‌دانيم عاشق‌شان خواهيد شد
رونمایی از نسخه جدید سرامیک اسپید 1
سیستم شفت درایو سرامیک اسپید

هدف از مفهوم درایون حذف تقریباً تمام اجزای کشویی از پیشرانه است.»

در مقایسه با پیشرانه‌ی دنده ریلی، درایون ادعا می‌کند که سیستم آن پتانسیل این را دارد که از نظر مکانیکی کارآمدتر، آیرودینامیک‌تر، با تولید ارزان‌تر، پیچیده‌تر، و تجهیزات آن محصورتر باشد.

به گفته درایون، احتمالا اولین پذیرنده‌ی این فناوری ورزشکاران ترایاتلون یا ورزشکاران سه‌گانه خواهند بود. درایون برای مسابقات سه‌گانه قانونی است، اما در حال حاضر طبق قوانین UCI برای مسابقات دوچرخه‌سواری مجاز نیست. با در نظر گرفتن این موضوع مقرون به صرفه‌تر است که درایون مستقیماً به مسابقات سه‌گانه به عنوان یک فضای رشد وارد شود.

در مورد استفاده از دوچرخه‌سواری جاده‌ای، در حاک اخذ تاییدیه از UCI است. این کمپانی بیان کرده: «سرامیک اسپید عضو WFSGI [فدراسیون جهانی صنعت کالاهای ورزشی] است. ما در حال کار با این فدراسیون هستیم. هدف این است که تا فصل مسابقه در سال ۲۰۲۲، درایون برای وضعیت “تست در رقابت” UCI تایید شود.

البته تایید آن برای مسابقات دوچرخه‌سواری تنها یک مانع است. شاید قدم بزرگتری که هنوز باید بر آن غلبه کرد، سازگاری با دوچرخه باشد. دوچرخه‌ها در حال حاضر پیرامون سیستم‌های مبتنی بر زنجیر و چرخ‌گردان طراحی می‌شوند و یک درایوشفت (دوچرخه بدون زنجیر) الزامات خاص خود را دارد.

نمایشگاه عکس قاصدک ها

 

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا