تبلیغ
آموزش دوچرخه سواریآموزش دوچرخه سواری (مقدماتی)

دوچرخه‌سواری را از کجا شروع کنیم؟

2 1 رای
لطفا امتیاز دهید

این پرسش بسیاری از علاقه‌مندانی است که تصمیم دارند دوچرخه‌سواری را شروع کنند. دوچرخه کاربردهای متفاوتی دارد و برای استفاده از آن بهتر است که راه و روش آن را بدانید که چگونه و در کجا دوچرخه‌سواری را شروع کنید. به‌طور مثال: این موضوع عقلانی نیست که اگر تصمیم داشته باشید برای تردد در شهر از دوچرخه استفاده نمایید در یک باشگاه حرفه‌ای ثبت‌نام کنید. در این آموزش که در گروه تحریریۀ مجلۀ دوچرخه و طبیعت آماده شده است به شما خواهیم گفت که دوچرخه‌سواری را از کجا و به چه صورت شروع کنید.

این آموزش برای تمامی سنین آماده شده است. بنابرین با هرجنسیت و هر سنی از اطلاعات ارائه شده در این آموزش می‌توانید استفاده نمایید.

در این نوشتار به پنج پرسش پاسخ داده خواهد شد:

1- چگونه دوچرخه‌سواری ابتدایی را یاد بگیریم؟

2- چگونه با دوچرخه در شهر دوچرخه‌سواری کنیم؟

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت

3- چگونه دوچرخه‌سوار حرفه‌ای شویم؟

4- چگونه با دوچرخه به طبیعت برویم؟

5- چگونه با دوچرخه به سفر برویم؟


چگونه دوچرخه‌سواری ابتدایی را یاد بگیریم؟

معمولاً این پرسش اکثر علاقه‌مندانی است که تصمیم دارند دوچرخه‌سواری را شروع کنند. برای یادگیری دوچرخه‌سواری چندین راه وجود دارد. در مرحلۀ اول می‌توانید “آموزش دوچرخه‌سواری” را مطالعه نمایید. در این آموزش که در گروه تحریریۀ مجلۀ دوچرخه و طبیعت آماده شده است گام‌های اولیه برای شروع یادگیری دوچرخه‌سواری به همراه فیلم ارائه می‌شود.

تمرین دوچرخه سواری در ارتفاع

راه‌های متداول دیگری هم وجود دارند. چندین آموزشگاه و باشگاه و همچنین گروه‌های دوچرخه‌سواری بسیاری در سال‌های اخیر در سراسر کشور شکل گرفته‌اند که بسیاری از آن‌ها دوچرخه‌سواری ابتدایی را در چند جلسه به‌صورت تضمینی آموزش می‌دهند. برای پیداکردن آن‌ها چندین روش وجود دارد.

روش اول: در مقاله‌ای که در مجلۀ دوچرخه و طبیعت با عنوان «معرفی گروه‌های دوچرخه‌سواری» منتشر شده است می‌توانید گروه‌های دوچرخه‌سواری شهر خود را پیدا نمایید. اغلب سرپرست‌های گروه‌ها دورۀ مربیگری دیده‌اند .می‌توانید با بررسی گروه‌ها از آن‌ها کمک بگیرید. باید توجه داشته باشید که همۀ گروه‌های ثبت‌شده، مورد تأیید مجلۀ دوچرخه و طبیعت نخواهند بود بنابراین بررسی‌های اولیه، لازم و ضروری است.

روش دوم: از مربی‌های رسمی کمک بگیرید. برای این کار چند روش وجود دارد. می‌توانید برای ما در انتهای این آموزش در بخش نظرات درخواست خود را جهت معرفی مربی شهر خود اعلام کنید. اگر برای شهر شما مربی مورد تأیید داشته باشیم در یک ایمیل به شما معرفی خواهیم کرد و یا شمارۀ هیئت دوچرخه‌سواری شهر خود را از فدراسیون دوچرخه‌سواری بگیرید و از هیئت‌های دوچرخه‌سواری درخواست مربی نمایید.

خانمی در حال دوچرخه سواری

چگونه با دوچرخه در شهر دوچرخه‌سواری کنیم؟

بهترین روش برای شروع دوچرخه‌سواری در شهر در ابتدا کسب آموزش‌های اولیه و سپس همراه‌شدن با گروه‌های دوچرخه‌سواری خواهد بود. در گروه‌های دوچرخه‌سواری در زمان کوتاهی می‌توانید از تجربیات سایر دوچرخه‌سواران شهری استفاده کنید و پس از مدتی کسب مهارت‌های اولیه می‌توانید به‌صورت مستقل در شهر دوچرخه‌سواری نمایید. برای پیدا کردن گروه‌های دوچرخه‌سواری شهر خود از بخش “معرفی گروه‌های دوچرخه‌سواری” کمک بگیرید.

بدن شما در حین دوچرخه سواری

همچنین پیشنهاد میکنم  از  “آموزش دوچرخه سواری شهری (مجموعه ای از فیلم های آموزشی)” بازدید کنید. در این آموزش فیلم های بسیار مفیدی از تکنیک ها و مهارت های لازم برای دوچرخه سواری در شهر ارائه میشود.

تصویر دو دوچرخه سواری جاده
درد شانه و قسمت فوقانی کمر در دوچرخه سواری

چگونه دوچرخه‌سوار حرفه‌ای شویم؟

اگر علاقه‌مند به ادامۀ دوچرخه‌سواری به‌صورت حرفه‌ای و یا انجام تمرین‌های منظم باشید پیشنهاد ما در کنار مطالعه و بالابردن دانش خودتان کمک‌گرفتن از فدراسیون دوچرخه‌سواری و یا هیئت‌های استانی هستند. معمولاً فدراسیون و هیئت‌های استانی رویکرد ورزشی‌تری به دوچرخه‌سواری دارند و همچنین مربیان آن‌ها در سطح بالاتری آموزش‌ها را ارائه می‌دهند و تمرین‌های آن‌ها بسیار منسجم‌تر از گروه‌های شهری و دیگر فعال‌ها است. در واقع سبک تمرین‌های حرفه‌ای با تمرین‌های سبک‌های دیگر نظیر دوچرخه‌سواری شهری، و یا طبیعت‌گردی کاملاً متفاوت است.
در ابتدا رشتۀ دوچرخه‌سواری مورد علاقۀ خود را بررسی کنید. برای این کار می‌توانید “آموزش شناخت انواع دوچرخه” را مطالعه نمایید. هر کدام از سبک‌های دوچرخه رشته‌های جدا گانه‌ای دارند. شرایط اولیه‌ای برای شروع بیشتر رشته‌های دوچرخه‌سواری در ایران و بعضی از شهرها وجود دارد. در این خصوص اگر سوالی داشتید می‌توانید در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید.

راهنمای خرید دوچرخه شهری9

چگونه با دوچرخه به طبیعت برویم؟

برای شروع دوچرخه‌سواری در طبیعت چندین راه می‌توانیم پیشنهاد کنیم. می‌توانید دوره‌های تورلیدری دوچرخۀ کوهستان، مؤسسه‌هایی نظیر مؤسسۀ ارسباران، طبیعت و مؤسسه‌های دیگری که  برگزار می‌شوند را شرکت نمایید. در این دوره‌ها به‌صورت آکادمیک می‌توانید با دوچرخه‌سواری در کوهستان آشنا شوید. و یا می‌توانید با گروه‌ها و یا باشگاه‌های دوچرخه‌سواری که در طبیعت برنامه اجرا می‌کنند همراه شوید. در آموزش “معرفی گروه‌های دوچرخه‌سواری“، به بخش زیادی از این گروه‌ها دسترسی خواهید داشت. و یا می‌توانید یک دوچرخۀ کوهستان تهیه کنید و با مطالعه و کسب دانش و با مشاوره از دوچرخه‌سواران با تجربه در این خصوص رفته‌رفته به دل طبیعت بزنید. پیشنهاد ما این است که حتماً در ابتدا با گروه‌ها همراه شوید، در این گروه‌ها می‌توانید مبانی اولیه را فرا بگیرید.

قوانین (دوچرخه‌سواری در ایالت کالیفرنیا)

چگونه با دوچرخه سفر برویم

چگونه با دوچرخه به سفر برویم؟

شاید راهنمایی در این خصوص کمی سخت باشد زیرا در حال حاضر دورۀ منسجمی دربارۀ سفر با دوچرخه و یا سایکل توریست در کشور وجود ندارد. کارگاه‌هایی به‌صورت مقطعی به‌وسیلۀ بعضی افراد باتجربه در خصوص سفر با دوچرخه برگزار می‌شوند که منظم و منسجم نیستند که بخواهیم آن‌ها را معرفی نماییم. در مجلۀ دوچرخه و طبیعت مجموعه‌ای از “آموزش‌های سفر با دوچرخه” تهیه و جمع‌آوری شده است. مطالعۀ این آموزش‌ها می‌تواند کمک بسیاری کند و همچنین “سرنامه‌های با دوچرخه” که مجموعه‌ای از آن‌ها در مجلۀ دوچرخه و طبیعت آماده شده است می‌تواند کلیدهای مهمی برای شروع به شما بدهند.

چگونه چربی شکم خود را با دوچرخه سواری ازبین ببرید2

چگونه با دوچرخه‌سواری لاغر شویم؟

تقریباً به هر سبک و روشی که دوچرخه‌سوار شوید در کنار رژیم غذایی مناسب وزن شما کاهش خواهد یافت. هر چه زمان دوچرخه‌سواری بیشتر باشد مقدار کاهش وزن بیشتر خواهد شد. در مرحلۀ اول برای دوچرخه‌سواری به جهت کاهش وزن پیشنهاد می‌کنیم در مرحله نخست “آموزش لاغری با دوچرخه سواری” از یک مربی کمک بگیرید زیرا یک مربی باتجربه می‌تواند یک برنامۀ تمرینی به همراه یک رژیم غذایی به شما ارائه دهد و سرعت کاهش وزن شما را در کنار حفظ سلامت بالا ببرد.

آموزش استفاده از کفش دوچرخه سواری

مطالعه و کسب دانش

مطالعۀ آموزش‌های زیر برای شروع دوچرخه‌سواری می‌تواند بسیار مؤثر باشد. در مجلۀ دوچرخه و طبیعت آموزش‌های بسیاری تولید شده‌اند که می‌توانند برای شروع دوچرخه‌سواری به شما کمک کنند. برخی از این آموزش‌ها که در زیر آورده شده‌اند می‌توانند برای شروع بسیار مفید باشند.

2 1 رای
لطفا امتیاز دهید

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

12 نظر ثبت شده! شما هم نظرات و پرسش های خود را مطرح کنید.
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا