تبلیغ
خبرفرهنگی و اقتصادی

افتتاح اتوبان دوچرخه سواری آلمان

رای ها
لطفا امتیاز دهید

آینده نگری کشور های پیشرفته و استفاده از انرژی های پاک سالهاست در دستور کار بعضی از این کشور ها قرار گرفته است، گویا چاره ای بغیر از آن برای زندگی سالم  در شهرها وجود ندارد. و این بار بعد از هلند اجرای پروژه اتوبان دوچرخه سواری آلمان

به گزارش یورونیوز؛ این رویای هر دوچرخه سواری است؛ نه چراغ قرمزی، نه کامیونی، نه دودی، فقط یک راه صاف که اجازه می دهد باد به صورت شما بوزد؛ به اولین اتوبان دوچرخه آلمان خوش آمدید. طرفداران این اتوبان مخصوص به دوچرخه سواری را پاسخی به ترافیک و آلودگی هوا می دانند.

به عنوان قسمتی کوچک از آینده ای با حمل و نقل سبز، آلمان این اتوبان 5 کیلومتری مخصوص دوچرخه را افتتاح کرده است، قرار است طول این اتوبان به 100 کیلومتر برسد.

این اتوبان 10 شهر غربی آلمان مانند دویسبورگ و بوخوم و 4 دانشگاه را به هم متصل می کند.

حدود 2 میلیون نفر در اطراف این اتوبان زندگی می کنند و می توانند از آن برای رفت‌وآمدهای روزانه استفاده کنند.

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت

به کمک دوچرخه‌های برقی، این راه باید به طور روزانه حدود 50 هزار خودرو را از خیابان های آلمان کم کند.

آیا پروانه ­های نارنجی به شهرمان باز می­گردند؟

این خلاقیت ابتدا در هلند و دانمارک شروع شد. بانکی در فرانکفورت در حال برنامه ریزی برای یک مسیر 30 کیلومتری به جنوب  است، مونیخ برنامه دارد راهی 15 کیلومتری به سمت مناطق شمالی بسازد و مدیران شهر نورنبرگ هم در حال مطالعه هستند که آیا امکان این وجود دارد راهی  که از 4 شهر عبور می کند، ساخته شود یا نه.

این راه های جدید 4 متر عرض دارند و معمولا توسط پل ها و زیر گذز ها از خیابان ها عبور می کند.

مانند بسیاری از پروژه های دیگر این پروژه هم زیر فشار هایی است مخصوصا وقت از لحاظ قسمت های مالی این پروژه بررسی شود. در آلمان وضعیت پیچیده است زیرا با اینکه وظیفه دولت فدرال ساختن راه ها است، ولی وضعیت زیر بناهای دوچرخه سواری مسئولیت مقامات محلی است.

برای ساخت اتوبان 100 کیلومتری، قرار است 196 میلیون دلار هزینه شود.

انجمن دوچرخه سواران آلمان معتقد است چون 10 درصد سفرهای درون شهری آلمان با دوچرخه انجام می شود، باید 10 درصد هزینه حمل نقل به قسمت دوچرخه سواری داده شود.

گفتنی است جاده سولا در هلند اولین جاده دوچرخه سواری است که با نصب پدهای خورشیدی، انرژی فراتر از انتظار تولید کرده است

این جاده در ماه نوامبر سال 2014 با هدف تولید الکتریسیته افتتاح شده و مهندسان با قرار دادن پدهای مجهز به سلول‌های خورشیدی روی جاده ای که دوچرخه سواران از آن عبور می‌کنند موفق به تولید 3 هزار کیلو وات برق در مدت 6 ماه شدند که در نوع خود بی نظیر است. این میزان برق معادل برق یک سال یک خانه مسکونی است.

داستان موفقیت روزافزون دوچرخه‌های الکترونیکی

به طور کلی ساخت اینگونه جاده ها چه به هدف تولید انرژی خورشیدی چه به هدف کاهش خودرو ها منجر به کاهش استفاده از سوخت های فسیلی می شود و این شاید به اینکه دما کره زمین گرم نشود کمک کند.

رای ها
لطفا امتیاز دهید

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر ثبت شده! شما هم نظرات و پرسش های خود را مطرح کنید.
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا