تبلیغ
فرهنگی و اقتصادی

شهرهای دوستدار دوچرخه

برچسب شهر دوچرخه یو.سی.آی (U.C.I Bike City Lable)

در شماره دوم مجله دوچرخه و طبیعت

بریان کوکسان
رئیس فدراسیون جهانی دوچرخه سواری یو. سی. آی

مترجم: محمد آبخیز، سردبیر

UCI BIKE CITY lllllow Neutral 3

دوچرخه‌سواری در قلب شهر شما

هدف اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری توسعه‌ این رشته ورزشی در تمام سطوح، از رقابت‌های حرفه‌ای‌ گرفته تا استفاده‌ از دوچرخه در فعالیت‌های تفریحی و کاربرد آن به عنوان وسیله نقلیه است.
تجربه نشان داده است که در واقع سطوح مختلف این ورزش بسیار به هم مرتبط هستند: مردمانی که فرصت تماشای یک مسابقه دوچرخه‌سواری حرفه‌ای را دارند، احتمال بیشتری وجود دارد که برای شروع دوچرخه‌سواری انگیزه پیدا کنند. یو.سی‌.آی با برچسب شهر دوچرخه‌ یو‌.سی.‌آی (U.C.I Bike City Lable) به دنبال این است که این تأثیر بیدارکننده را تقویت کند.
برچسب شهر دوچرخه یو.‌سی.‌آی، نه تنها شهرها یا

مناطقی که رویدادهای دوچرخه‌سواری بزرگ یو‌.سی‌.آی را برگزار می‌کنند به رسمیت می‌شناسد، بلکه تعهدی ویژه برای دوچرخه‌سواری همه افراد قائل است. شهرها و مناطقی که این برچسب را دریافت کنند، با یو.سی‌.آی در شراکت قرار می‌گیرند تا این رشته ورزشی را میان جمعیت خویش توسعه دهند و مردم بیشتری را سوار دوچرخه کنند.
در این مقاله، مفهوم برچسب شهر دوچرخه یو.‌سی.‌آی، چگونگی عملکرد آن و فواید و فرصت‌هایی را که می‌تواند برای شهر و منطقه شما فراهم کند، شرح داده شده است.
همه ما در کنار یکدیگر برای یک هدف مشترک فعالیت می‌کنیم: توسعه پایدار دوچرخه‌سواری در تمام سطوح.

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت

توسعه‌ دوچرخه‌سواری در شهر شما

بخشی از مأموریت ما در برچسب شهر دوچرخه‌ یو‌.سی‌.آی فراهم آوردن انگیزش و راهنمایی استراتژیک است تا شهرها برای شهروندان و بازدیدکنندگان فعالیتی در جهت ایجاد محیطی دوچرخه‌دوست فراهم آورند.
آیا شما نیز مایلید در جهت ایجاد یک شهر ‌دوستدار دوچرخه، ترویج گردشگری و افزایش استفاده از دوچرخه‌ها به عنوان وسیله نقلیه گام بردارید؟
اگر برای افزایش استفاده از دوچرخه در منطقه یا شهرتان راهبردی را توسعه دهید، یو.سی.‌آی از شما حمایت خواهد کرد و می‌توانید برای دستیابی به اهدافتان، از ایده‌ها و ارزیابی‌هایی موفق ما در سراسر دنیا استفاده کنید. برچسب شهر دوچرخه یو.‌سی.‌آی برای شهرها و مناطقی که از طریق میزبانی رویدادهای بزرگ دوچرخه‌سواری فرصت‌هایی را برای دوچرخه‌سواران در همه سطوح فراهم می‌آورند، امتیازهای ویژه‌ای قائل می‌شود. میزبانی یک رویداد یو.سی.‌آی، سکویی عالی برای ترویج دوچرخه‌سواری است و ما به شریکان میزبانی خود تضمین می‌دهیم که در کنار هم، فرصت‌ها و زیرساخت‌های لازم را در درازمدت ایجاد کنیم.

دوچرخه و استارت‌آپ هوشمند بیدود

cyklister kobenhavn

چیزی بیش از یک مسابقه ورزشی

یو.سی‌.آی علاوه بر مسابقات قهرمانی‌ جهان و جام جهانی در هشت رشته مختلف، هر ساله بیش از پنجاه رویداد بزرگ دیگر را در سراسر جهان برگزار می‌کند و این بدین معنی است که یو.سی‌.آی با شهرها و مناطقی با مساحت‌های مختلف، بودجه‌های متفاوت و دارای فرهنگ‌های گوناگون در ارتباطی نزدیک است و کاملا آگاهی دارد که دوچرخه‌سواری بیشتر از یک رشته رقابتی است و همچنین یک تفریح محبوب و راهی کارآمد برای رفت و آمد است. از این روی، دوچرخه می‌تواند با حذف آلودگی صوتی، کاهش ترافیک و ارتقای سلامت عمومی به دولت‌ها کمک کند که در برابر چالش‌های زیست‌محیطی و سلامتی موفق شوند.
ورای هیجان و احساساتی که از برگزاری یک مسابقه سطح بالای دوچرخه‌سواری حاصل می‌شود، یو.سی.‌آی می‌تواند به شهرها و مناطق میزبان کمک کند تا میراثی حقیقی از این رویدادها به‌جا گذارند. این مهم تنها از طریق توسعه دوچرخه‌سواری برای همه حاصل می‌شود.
تیم تخصصی یو.سی.‌آی به میزبانان کمک می‌کند تا برنامه‌های خود را برای رشد دوچرخه‌سواری در همه سطوح محک بزنند و توسعه دهند.

اهداف دوچرخه‌سواری یو.سی‌.آی برای همه تیم‌ها به قرار زیر است:

کودکان و دوچرخه‌سواری:
تضمین این امر که هر کودک فرصت دوچرخه‌سواری دارد.
زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری:
فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای دوچرخه‌سواری با هدف ورزش، تفریح و رفت و آمد از طریق مسیرهای مرتبط و ایمن.
امنیت جاده‌ها:
ترویج اختصاص مسیرهای ایمن برای دوچرخه‌سواران.
متخصصان یو.سی.‌آی به طور رایگان برای همکاری در دسترس شهرها هستند تا بهترین امکانات خود را از سراسر دنیا با آن‌ها به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال:
چگونه شهر سویای اسپانیا (Ceville) مسیرهای طی شده به وسیله دوچرخه را از 6/0 درصد به 6 درصد رسانده است.
چگونه هلند برقراری آزمون دوچرخه برای 200 هزار کودک را در هر سال مدیریت کرده است.
چگونه شهر نیویورک با کمک دوچرخه‌سواری، تجارت را تا 49 درصد در خیابان نهم افزایش داده است.
اینگونه تجربه‌ها نشان می‌دهد که برگزاری یک رویداد یو.سی.‌آی سکوی پرتابی برای توسعه دوچرخه‌سواری میان مردم است.

آشنایی با مراحل ساخت دوچرخه

UCI BIKE CITY LABEL low Neutral 1

مفهوم برچسب شهر دوچرخه یو.‌سی‌.آی

یو.سی.‌آی تصمیم گرفته است تا برچسبی را طراحی و توزیع کند که به شهرها و مناطق دوچرخه‌دوست پاداش داده شود و در این مسیر با انجمن‌های بزرگ دوچرخه‌سواری در سراسر جهان، روی این پروژه کار کرده است.
هدف از برچسب شهر دوچرخه یو‌.سی.‌آی سه جنبه دارد:
پاداش دادن به شهرها و مناطقی که در زمینه دوچرخه‌سواری همگانی سرمایه‌گذاری می‌کنند.
ساختن رابطه‌ای بلندمدت میان یو.سی‌.آی و شهرها و مناطق متفاوت.
افزایش آگاهی عموم مردم درباره شهرها و مناطق دوچرخه‌دوست یا شهرهایی که برای گردشگری با دوچرخه مناسب هستند.
الگوی برچسب شهر دوچرخه یو‌.سی‌.آی بر دو رکن کلیدی استوار است:
میزبانی رویدادهای دوچرخه‌سواری یو.سی‌.آی.
سرمایه‌گذاری در دوچرخه‌سواری همگانی.
شهرها و مناطق باید برای دریافت برچسب یو‌.سی.‌آی، این دو رکن بنیادی را رعایت کنند.

مراحل مختلف دریافت این پاداش:
برچسب شهر دوچرخه یو.‌سی.‌آی سالی یک بار در طی مراسم قهرمانی جهان، به شهرها و مناطقی که سرمایه‌گذاری و تعهد در دوچرخه‌سواری را فراهم کنند، اهدا خواهد شد.
اعتبار این برچسب برای یک دوره چهارساله است و در صورت تداوم طرح‌های مورد نظر یو.سی.ای، به مدت چهار سال دیگر قابل تمدید خواهد بود.

الگو:

میزبانی رویدادهای یو.سی‌.آی

میزبانی یک رویداد یو.سی.‌آی بهترین راه نشان دادن پیشگامی یک شهر برای توسعه دوچرخه‌سواری و عنصری کلیدی در تحریک یک جمعیت برای دوچرخه‌سواری به‌منظور تفریح یا فعالیت ورزشی است.
الگوی واجد شرایط شدن برای برچسب شهر دوچرخه یو.‌سی.‌آی شامل موارد زیر است:
درجه یک: برگزاری حداقل یک جام جهانی یا یکی از مسابقات قهرمانی‌های جهان در دو رشته متفاوت در یک دوره چهار ساله.
درجه دو: میزبانی حداقل یک جام جهانی و دو قهرمانی جهان در دو رشته متفاوت در طی دوره چهار ساله.
درجه سه: میزبانی حداقل یک جام جهانی و یک قهرمانی جهان یو.سی‌.آی در یک دوره چهارساله به علاوه یک قهرمانی جهان جاده در طول ده سال.
به عنوان مثال یک شهر یا منطقه که میزبانی یک مسابقه قهرمانی جهان پارادوچرخه‌سواری جاده یو.سی‌.آی و یک دوره از جام جهانی سایکلوکراس یو.سی‌.آی را بر عهده بگیرد، واجد شرایط درجه یک است. همچنین یک شهر که مسابقه قهرمانی جهان در رشته دوچرخه‌سواری پیست و یک دوره مسابقه تریال جام جهانی را سازماندهی کرده باشد، واجد شرایط درجه سه است.

رابطه تاریخی دوچرخه و حقوق برابری زنان(فمینیسم)

 

برچسب شهر دوچرخه یو.سی.آی U.C

 

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر ثبت شده! شما هم نظرات و پرسش های خود را مطرح کنید.
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا