پرو مدلهای زینهای خمیدهی خود به نام “اِستلث” را معرفی میکند
زینهای دماغه کوتاه که بسیار محبوب میباشند، در شکلی جدید و به عنوان گزینهای جایگزین ارائه شدهاند.
“پرو بایک گیِر”، بخش لوازم جانبی و قطعات فرمان شیمانو، به تازگی از اصلاح مجموعهی زینهای دماغه کوتاه اِستلث خود خبر داده است. نسخهی جدید این زینها با شکلی متفاوت نسبت به مدلهای قبلی خمیدهتر هستند، همچنین این زینها دارای تغییراتی در ظاهر و ساختار میباشند، تا همانند سایر زینهای پرو، به روز شوند.
زینهای استلث خمیده: شکلی جدید
این زینها راهکار کمپانی سازنده برای ساخت زینی مدرن به سبک دماغه کوتاه میباشد، روندی که توسط کمپانی “اسپشالایزد” در سال ۲۰۱۵ آغاز شد، همچنین اکثر دوچرخههای جدید پرفورمنس با چنین وسایلی عرضه میشوند.
در حالی که زینهای “پرو استلث” اصول مشابهی با زینهای “اسپشالایزد پاور” دارند، رویکرد کلی آنها برای همیشه کاملاً متفاوت میباشد. قابل توجه است که زینهای استلث شکلی بسیار مسطحتر در عرض داشته و بخش دماغه بسیار پهنتر ارائه شدهاند.
و اینجاست که این زینهای خمیدهی جدید وارد میشوند. این زینها بر خلاف زینهای اسپشالایزد پاور انحنای قابل توجهی را در امتداد عرضی خود ارائه میکند. به نقل از کمپانی سازنده، آپشن زینهای خمیدهی جدید برای دوچرخهسوارانی که تمایل دارند بر روی زین به طرفین حرکت کنند، مناسبتر است.
مارک کیکِرت، مدیر توسعهی محصولات پرو، میگوید: «پروفیلهای منحنی به دوچرخهسواران نشیمنی راحتتر بخشیده و پوزیشن ورزشکار را پشتیبانی میکند تا از حرکت بیش از حد پهلو به پهلو جلوگیری کند.» این شرکت قبلاً زینهای گریفِن را جهت برطرف کردن همین نیازها در دوچرخهسواری ارائه کرده بود، اما زینهای جدید برای کسانی در نظر گرفته شدهاند که به دنبال یک پشتیبانی مشابه، در حالی که در یک موقعیت سواری آیرودینامیک میباشند، در نظر گرفته شده است. دماغهی کوتاه این زینها راحتی بیشتری را برای دوچرخهسواران فراهم میکند و در موقعیتهای آیرودینامیکی عمیق، نقاط فشار کمتری را دارا میباشند.
زینهای جدید در مقایسه با زینهای استلث اصلی دماغهی باریکتری ارائه میدهد. این زینها، یک فرورفتگی مرکزی بزرگ را حفظ میکنند که با طراحی یک پوستهی «پلمانند سهگانه» تقویت شده است.
این کمپانی ابن زینها را در هر دو مدل ‘تیم’ (ریلهای فیبر کربنی) و ‘پرفورمنس’ (ریلهای استیل ضدزنگ) ارائه میدهد که به ترتیب ۱۶۱ و ۲۰۴ گرم وزن دارند. هر دو در عرضهای ۱۴۲ و ۱۵۲ میلیمتری در دسترس خواهند بود.
ظاهر این زینها نیز تغییر پیدا کردهاند
زینهای استلث اصلی همچنان در خط تولید باقی میماند، اما تغییراتی را برای تطبیق آن با زینهای فالکون، ترنیکس و گریفون که اخیراً به روزرسانی شدهاند، دریافت کردهاند.
گفته میشود زینهای به روز شده همان نقاط تماس و حس سواری قبلی را حفظ میکنند، اما این کار را با ساختاری جدید و بنیادی که با فیبر کربن تقویت شده و دارای دهانهای مرکزی میباشد، انجام میدهد. این دهانه اکنون نسبت به مدل قبلی جهت کاهش فشار ۱۲ درصد بزرگتر شده است. همچنین به نظر میرسد زینها نسبت به مدل قبلی بسیار ظریفتر هستند.
طبق گفتههای کمپانی سازنده، وزن مدل تیم این زینها (ریلهای فیبر کربنی) ۱۶۱ گرم است که ۱۱ گرم نسبت به وزن قبلی کمتر میباشد. مانند زینهای جدید، این مدلِ به روز شده در نسخههای تیم و پرفورمنس و با امکان انتخاب بین پهناهای ۱۴۲ تا ۱۵۲ میلیمتری موجود است. قیمت این محصولات در اکثر کشورها باید بدون تغییر باشد، به طوری که نسخه تیم با قیمت ۳۴۹ دلار استرالیا و نسخه پرفورمنس در ۲۲۰ دلار تعیین شده است.
گزینه نسبتاً جدید اقتصادیتر این مجموعه، زینهای “استلث اسپورت” هستند که همچنان بدون تغییر باقی مانده است.