تبلیغ
فناوری، تکنولوژی

ماجراجویی مسئولیت پذیرانه با نرم افزار آیس دات (ICEDOT)

رای ها
لطفا امتیاز دهید

حسگر حادثه آیس‌‌دات (ICEdot) که بر روی کلاه دوچرخه‌سواری متصل می‌شود، فناوری کارآمدی است که از طریق بلوتوث به گوشی همراه شما اتصال می‌یابد و اگر در زمان دوچرخه‌سواری حادثه‌ای برای شما اتفاق بیفتد، به کسانی که در فهرست شماره‌های گوشی شما هستند، پیام هشدار می‌فرستد. طرز عملکرد آن چنین است که بلافاصله بعد از سانحه، ثانیه‌شمار آیس‌‌دات به کار می‌افتد و اگر کاربر ثانیه‌شمار را غیرفعال نکند، جی‌پی‌اس آن فعال شده و مختصات زمانی و مکانی سانحه را به فهرست شماره‌های دوچرخه‌سوار ارسال می‌کند.

hands on with the icedot helmet crash notification alerting system 3
«هیچ‌ وقت تنها رکاب نزن» به همراه حسگر حادثه آیس‌دات یک رسانه‌ دیجیتالی جامع برای حفاظت از دوچرخه‌سوار است که طیف وسیعی از امکانات شامل ارسال خودکار اطلاعات، به اشتراک گذاشتن مسیر شروع فعالیت، اطلاعات حادثه، ارسال هشدار به شماره تماس‌های اضطراری، تشخیص ضربه‌ خطرناک به سر و همچنین شناسه‌های‌ اضطراری شامل نام، شرایط، درمان‌ها، حساسیت‌ها و شماره‌های ضروری برای نخستین پاسخ‌دهندگان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
اپلیکیشن حسگر حادثه آیس‌دات برای آیفون 4 اس و مدل‌های بالاتر و نیز نسخه‌ اندروید 3/4 در دسترس است و برای گوشی‌های سامسونگ نیازمند نسخه 2/4/4 است. اگر گوشی اندرویدی دارید که Lollipop آن فعال است، می‌توانید این اپلیکیشن را از سایت https://play.google.com/apps/testing/com.docvia.icedot دانلود کنید. امکان ارسال اطلاعات خودکار تا زمانی که دوره‌ بتای لالیپاپ کامل شود، فقط برای نسخه‌های آی‌او‌اس فعال است. سرویس‌پیام کوتاه آیس‌دات با شماره‌های فوری در ایالات متحده امریکا، سوئیس (برای کسانی که در اروپا هستند)، استرالیا و افریقای جنوبی در دسترس است.

دوچرخه های چوبی

main page crash sensor icedot europe

حسگر حادثه آیس‌دات مدت‌ طولانی است که به وسیله شرکت SenseTech LLC of Denver ابداع شده است. یکی از مدیران این شرکت به نام بیجو توماس (Biju Thomas) از طریق دوستی مشترک در جامعه دوچرخه‌سواری با رئیس آیس‌دات، کریس زنسوئفر (Chris Zenthoefer)، ملاقات کرد. بیجو فکر تولید حسگری را در سر داشت که در زمان حادثه شدید دوچرخه‌سواری بتواند درخواست کمک بفرستد و آیس‌دات سیستم تماس ضروری پیام کوتاه و شبکه موجود اضطراری را داشت. با ترکیب این دو فناوری، یک شراکت ایده‌آل برای خلق محصول جدید شکل گرفت. پس از تحقیقات فشرده این حسگر طراحی شد و فرکانسی را که در مغز دوچرخه‌سوار در هر زمان تولید می‌شود، شبیه‌سازی کرد. مدیرمسئول علمی سنس‌تچ، دکتر تیموتی بائر (Timothy Bauer) الگوریتم‌های پیچیده داده‌های خام حسگر را از روی صفحه ژیروسکوپ و شتاب‌سنج سه محوره تفسیر کرد تا تعیین کند به چه دلیل و در چه زمانی فرکانس‌ها از آستانه‌ امنیت مغز عبور می‌کنند. بنابراین، با عبور این فرکانس‌ها از حد مشخص و همچنین شتاب و سرعت ناگهانی که ناشی از تصادف است، آیس‌دات فعال خواهد شد و پیام هشدار را ارسال خواهد کرد.

رای ها
لطفا امتیاز دهید

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت
جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر ثبت شده! شما هم نظرات و پرسش های خود را مطرح کنید.
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا