تبلیغ
راهنمای سفر با دوچرخه (سایکل توریست)

در سفر با دوچرخه کجا بخوابیم؟

1 1 رای
لطفا امتیاز دهید

آیدین غفار نژاد مهربانی / کتاب سفر با دوچرخه

هاستل ها پاتوق بکپکرها هستند. مسافرانی با پول بیشتر ترجیح می دهند در هتل ها اقامت کنند. ولی کسانی که با دوچرخه سفر می کنند باید کجا بخوابند؟ بله همه جا. در ادامه انتخاب های مختلفی را که یک توریست دوچرخه سوار دارد می آوریم. از موردی شروع می کنیم که بیشتر طرفدار دارد : چادر زدن در طبیعت

چادر خود را در جایی زیر درختان و یا در ساحل یک رودخانه بر پا کنید. کمپ در طبیعت و خارج از حصار محدوده های کمپ، آزادی عمل زیادی به شما میدهد و هیچ هزینه ای در بر ندارد. در بسیاری از نقاط دنیا که توریسم چندان توسعه نیافته است، کمپ در طبیعت ممکن است تنها گزینه شما و روشی عالی برای بهره گیری کامل از زیبایی های طبیعی آن کشور باشد.

بهترین محل های کمپینگ سفر با دوچرخه1

هیچ چیز کامل و ایده آل نیست. اولین قدم شما پیدا کردن نقطه مناسب برای کمپینگ است. جایی که دور از چشم مردم باشد، از جاده ها فاصله داشته باشد و تا حد امکان عاری از زباله باشد. دقت کنیم از نشانه هایی که نشان میدهد محل انتخابی، پاتوقی محلی است دوری کنیم.

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت

از اینکه برای یافتن جایی مناسب برای کمپینگ، دوچرخه تان را در داخل زمینها و در امتداد دسته ای درخت برانید و از جاده دور شوید نترسید و به هر قیمتی از ایستگاه های کثیف کنار جاده ها اجتناب کنید.

اگر اولین بار است که می خواهید در طبیعت چادر بزنید بعید نیست که کمی نگران باشید. ممکن است از این بترسید که پلیس اجازه کمپ زدن به شما ندهد و یا اینکه نصف شب غریبه ها و یا حیوانات برایتان مشکل ساز شوند. هر چقدر که بیشتر در طبیعت کمپ کنید متوجه خواهید شد که کمپ در طبیعت تا چه حد می تواند بی خطر باشد به شرطی که قوانین طلایی آن را رعایت کنید.

تا حد امکان مخفی بمانید. هیچ گاه چادر زرد استفاده نکنید و به هر چیزی که نشانه ای از مالکیت خصوصی است احترام بگذارید (مانند فنس، زمین های کشاورزی، تابلو و…) اما هیچگاه از اینکه شب کسی به چادر ما نزدیک شود ناراحت نمیشویم. در خاورمیانه، شب ها معمولا چوپانان به چادر ما می آمدند و ما را به خانه شان دعوت میکردند یا چیزهایی مانند نان تازه برایمان می آوردند.

من تجهیزات کمپینگ خودم را که شامل چادر، کیسه خواب، تشک بادی و.. است با خود حمل می کنم. با این تجهیزات من می توانم در برخی از زیباترین مکان های روی زمین کمپ کنم. مثل بلندترین صومعه روی زمین، در نزدیکی بیس کمپ اورست. بسیاری از غریبه ها مرا در حیاطشان میزبانی می کنند و اغلب با غذایی خانگی از من پذیرایی می کنند.

کمپینگ ها

دوچرخه دو نفره برای سفر

یک دوش گرم و جایی که سرتان را بگذارید و بخوابید در برابر هزینه ای بسیار کم، به نظر خوب می رسد. در بهترین حالت این کمپینگ ها یک پناهگاه موقت برای دوچرخه سواران هستند. ولی برخی از این کمپینگها هم هستند که خیلی خوب به نیازهای دوچرخه سواران پاسخ می دهند.

در کشورهای توسعه یافته تلاش کنید از کمپینگ های خصوصی که بیشتر شبیه به جایی برای جشن های آخر هفته اند تا محلی برای اسکان دوچرخه سواران دوری کنید. این گونه مکان ها بیشتر دنبال اسکان کاروان ها هستند و زیاد علاقه ای به دوچرخه سوارها ندارند و هزینه آنها برای گوشه ای از زمین چمن شان ۲۵ تا ۳۰ دلار خواهد بود.

اگر شما خوش شانس باشید می توانید کمپینگ کوچکی را با قیمت مناسب پیدا کنید که محوطه ای اختصاصی برای چادر شما روی چمن ها داشته باشد. گاهی وقت ها هزینه پرداخت شده شامل هزینه استفاده از سالن و آشپزخانه نیز هست. هر چقدر که از مسیر اصلی بیشتر فاصله بگیرید اقامت گاه های روستایی بیشتری خواهید یافت. اقامت در خانه های روستایی حسی متفاوت از زندگی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. حتی اگر علاقه مند به کمپ در طبیعت هستید در فرصتی مناسب لذت میهمان شدن در خانه ای روستایی را بچشید.

کمپینگ های مورد علاقه ما آنهایی هستند که توسط شهرداری ها و دولتهای محلی اداره می شوند. این کمپینگ ها محیط طبیعی خود را دارند و کمتر به پارتی۔ های شبانه که در کمپینگ های خصوصی رایج اند علاقه نشان می دهند.

بهترین محل های کمپینگ سفر با دوچرخه

با دوستان جدید

اجاق گاز مناسب برای سفر با دوچرخه

هر کسی که شما می بینید بالقوه یک دوست جدید است و خیلی ها علاقه دارند تا شما را برای یک شب مهمان کنند. برای هماهنگی اقامت پیش دوستان جدید، سایت هایی را که مردم در آن اقامت رایگان برای مسافران گذری ارائه می دهند را بررسی کنید. تعداد زیادی از این سایت ها در اینترنت وجود دارد. دو نمونه از آنها Warmshawers و couchsurfing اند. برای بسیاری از مردم جهان، معاشرت با مردمی از سایر فرهنگ ها جذاب و لذت بخش است. لذا تقریبا در همه جای دنیا می توان کسانی را یافت که علاقه مند باشند شما را میهمان کنند. گزینه های غیر قابل پیش بینی

ما پشت کلیساها، در مدرسه ها، کنار ساختمان های اداری مانند پلیس یا آتشنشانی یا در حیاط این ادارات اقامت گزیده ایم. از مکان های اقامت در مساجد و صومعه ها استفاده کرده ایم و همچنین از اقامت های رایگان در پارک های محلی آمریکا لذت برده ایم.

فقط در نظر داشته باشید، در برخی موارد ممکن است جاهایی که پیدا می کنید خصوصی باشند. حواستان باشد که حتما برای چادر زدن اجازه بگیرید. اگردر ساختمانی که مد نظرتان است کسی را برای هماهنگی نیافتید حتما با همسایه ها هماهنگ کنید.

در جوامع کوچک معمولا همسایه ها می دانند که برای دریافت اجازه با چه کسی باید صحبت کنید. در صورتی که در اولین فرصت جای مناسبی برای چادر زدن پیدا نکردید حتما از محلی ها بپرسید که آیا جایی می شناسند که بتوانید چادر بزنید و شب را آنجا بگذرانید. نکته مهم این است که هیچ گاه نگویید جایی برای کمپ. چون ممکن است تصور کنند که می خواهید چادر بزنید و چند روز آنجا بمانید. مطمئن شوید که طرف متوجه شده است که شما رهگذرید. با این نوع پرسیدن ها ما جاهای عجیبی مثل کف کارخانه ها را برای خوابیدن پیدا

کرده ایم.

در ایران، بسیاری از اماکن مذهبی از جمله امام زاده ها و مساجد، محل های خوبی برای اقامت هستند. برخی از امامزاده ها، زایرسراهایی دارند با اتاق های کوچکی که برای اقامت شبانه جای مناسبی هستند. در اطراف امامزاده ها، امکانات مناسبی نیز برای مسافران فراهم می شود. 

1 1 رای
لطفا امتیاز دهید
دوچرخه ها و سه چرخه های خوابیده

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظر ثبت شده! شما هم نظرات و پرسش های خود را مطرح کنید.
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا