تبلیغ
راهنمای سفر با دوچرخه (سایکل توریست)

برای سفر با دوچرخه آماده شوید

رای ها
لطفا امتیاز دهید

آیدین غفار نژاد مهربانی / کتاب سفر با دوچرخه

آماده شدن برای یک تور دوچرخه سواری چیزی نیست که نگران آن باشید. بله البته که لازم است برای شروع سفر شرایط نسبتا معقولی داشته باشید و دغدغه هایی هم هست : چه چیزهایی بردارم، چطور بسته بندی کنم و برای کارهای روتین روزانه ام مثلا پختن شام با اجاق کمپ چه کنم؟ زمان زیادی طول نمی کشد که با این شرایط هم احساس راحتی کنید. از حیاط خانه تان شروع کنید. ساعتی را وقت بگذارید و چادرتان را آماده کنید مطمئن باشید بلدید چطور آن را نصب کنید و چطور جمع کنید). اجاقتان را هم تست کنید. مطمئن باشید که وسایل همراهتان را کامل می شناسید. سپس آنها را داخل خورجین یا تریلر دوچرخه خود، بارگیری و بسته بندی کنید.

سفر با دوچرخه5

دوچرخه را با تجهیزات بردارید و چند کیلومتر در خیابان رکاب بزنید. دوچرخه تان را با این بار برانید و تست کنید. اگر احساس می کنید دوچرخه تان پایدار نیست، چینش بار را تغییر دهید. اگر اصلا تجربه چنین سفرهایی را ندارید بهتر است به سفری یک روزه بروید و با دوچرخه بدون بار شروع کنید. فقط یک کوله پشتی سبک با تجهیزات ضروری شامل غذای سبک، آب و لباس گرم بردارید. یک مسیر ۳۰ تا ۶۰ کیلومتری را در منطقه ای که با آن آشنا هستید انتخاب کنید. به یکی از دوستان خود اطلاع دهید تا در صورت نیاز بتواند با ماشین به کمکتان بیاید و یا مسیری را انتخاب کنید که اتوبوس یا قطار داشته باشد تا در صورت نیاز بتوانید براحتی استفاده کنید. دوچرخه را هم بخشی از زندگی روزانه خود کنید. از دوچرخه برای رفتن به سر کار یا خرید استفاده کنید. اگرچه این یک سفر واقعی نیست ولی به شما این امکان را می دهد که بیشتر موقعیت هایی را که در سفر ممکن است با آن مواجه شوید (مانند باران، سگ، ترافیک و…) را به تدریج تجربه کنید. چالش ها و وزن را اضافه کنید در صورتی که با سفر بدون بار اول مشکل نداشتید مجموعه ای از گردش های آخر هفته را ترتیب دهید که در هر کدام، برنامه را نسبت به برنامه قبلی کمی سخت تر کنید. می توانید بارتان را افزایش دهید. یا کیلومتر مسیر را و یا ارتفاع کسب شده طی مسیر را با انتخاب مسیرهای ناهموارتر افزایش دهید. با این روش قدم به قدم توانتان را برای رسیدن به شرایطی که در یک سفر واقعی خواهد داشت افزایش دهید. زمان رسیدن به شرایط مناسب بستگی به وضعیت فعلی شما و شرایط هدفی که برای خودتان در نظر گرفته اید دارد. با این سفرهای کوتاه کم کم برای سفرهای طولانی تر آماده خواهید شد. با تطابق این سفرها با زندگی و کارتان، چند ماه برای آماده شدن برای این سفر زمان نیاز خواهد داشت. قبل از سفر اصلی، سفرهای آخر هفته خود را متوقف کرده و به زندگی عادی خود برسید تا بتوانید در سفر احساس راحتی بیشتری داشته باشید. | در تورهایی که چند هفته یا ماه طول می کشند عملا شما نیازی ندارید که به اندازه تورهای کوتاه مدت یادگیری را ادامه دهید. برای اینکه سفر با دوچرخه تور دوفرانس نیست. شما نمی خواهید سریع ترین دوچرخه سوار شوید و یا بیشترین مسافت را طی کنید.

شما فقط برای لذت بردن سفر می کنید. برای سفرهای طولانی تر شما باید برنامه زمان بندی انعطاف پذیرتری نیز داشته باشید تا بتوانید به آرامی سفر کنید و توان و استقامت خود را بالا ببرید. انتخاب آموزش در سفر می تواند استرس های قبل از شروع برنامه را کم کند.آموزش در سفر یعنی فرآیند آموزش و بهبود را همزمان با شروع سفر شروع کنید و ب تدریج در طی سفر مهارت های خود را بالا ببرید. وقتی شما مشغول اجاره دادن آپارتمانتان، انتقال ایمیل ها، فروش لوازم و…. هستید قطعا نمی توانید وقت بگذارید و با تمرین های آخر هفته برای سفر آماده شود. در روش آموزش در جاده، بعضی هشدار ها را باید جدی بگیرید. نکاتی که برای یک توریست دوچرخه سوار اهمیت دارد برای شما اهمیت دوچندانی خواهد داشت. مانند شروع با مسافت های کوتاه، داشتن نقطه آغاز و پایان مشخص و دانستن محل های مناسب برای کمپینگ یا هتل های مناسب. این مسائل به این خاطر اهمیت مضاعف برای شما دارد که قبل از شروع سفر، خود را برای بسیاری از موارد آماده نکرده اید. و ممکن است هر یک از این مسائل برای شما

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت

تبدیل به چالشی جدی شود. در نهایت به نگرش خودتان توجه کنید و سعی کنید در شرایط اجتناب ناپذیر بهترین شرایط را داشته باشید. اینکه آموزش قبل از سفر را انتخاب می کنید یا تصمیم می گیرید که در سفر یاد بگیرید به خودتان وابسته است، سخت نگیرید و چند روز اول سفر را به خودتان فرصت دهید تا با شرایط جدید آشنا شوید. در حالی که اکثر روزها به سادگی می گذرند برخی روزها نیز شما را با چالش هایی مانند پنچری، شرایط آب و هوایی بد و… به چالش خواهد کشید. اگر به این شرایط سخت برخوردید زیاد خودتان را درگیر نکنید و اگر احساس ناراحتی کردید سعی کنید به خودتان مسلط باشید. گرفتن هتل در شرایط آب و هوایی بد و یا خوردن یک غذای خوب در رستوران، می تواند روحیه تان را حفظ کند و شما را برای روزهای بعدی آماده کند. اگر در فرصت هایی کوتاه به خود استراحت داده و فرصتی برای بازیابی روحیه و توان در نظر بگیرید، امکان بیشتری برای لذت بردن از سفر خواهید داشت. بعد از مدت کوتاهی، با چالش های بزرگتر مواجه خواهید شد. روزهای طولانی تر، تپه هایی با شیب تند، کمپ در فضای باز و…. بعد از چند هفته احساس یک حرفه ای واقعی را خواهید داشت که همه چیز را تحت احاطه خودش می گیرد و دیگر هیچ یک از این چالش ها نخواهد توانست شما را تحت تاثیر قراد دهد و شما را مجبور به ایجاد تغییر در برنامه سفرتان کند.

ما دوچرخه سواران فوق العاده ای نیستیم که چند صد کیلومتر را در هفته را با دوچرخه طی کنیم. آنچه اتفاق می افتد در حقیقت چیزی است که ما می توانیم انجام دهیم. من فکر می کنم این اتفاق فراتر از اما و اگر ها و زمانی که سوار بر دوچرخه می شوید اتفاق می افتد. در نهایت به این نتیجه می رسیم که تنها چیزی که ما باید انجام دهیم این است که سوار شویم و بی صدا رکاب بزنیم.

رای ها
لطفا امتیاز دهید
دوچرخه ها و سه چرخه های خوابیده

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا