تبلیغ
راهنمای سفر با دوچرخه (سایکل توریست)

سفر با دوچرخه چقدر هزینه دارد؟

رای ها
لطفا امتیاز دهید

آیدین غفار نژاد مهربانی / کتاب سفر با دوچرخه

سفر با دوچرخه هزینه زیادی ندارد. شما در سفر با دوچرخه اگر برای خودتان آشپزی کنید، و فقط از دوچرخه برای حمل و نقل استفاده کنید و اقامتتان در چادر باشد، هزینه سفرتان کمتر از نصف هزینه کسی خواهد بود که در مسیر مشابه بصورت بکپکری (کوله بر پشت) سفر می کند.

می توانید آتش به مالتان بزنید و روزتان را در کافه ها و رستوران ها سپری کنید و شب را در هتل های راحت بمانید. معمولا مردم چیزی بین این دو حالت را انتخاب می کنند که برایشان خوشایندتر است.

با چند روز کمپینگ، شما می توانید براحتی پول لازم برای هتل و وعده غذایی مناسب در شهر بعدی را ذخیره نمایید. در اینجا مثال های مختلفی داریم از مقدار مسافتی که می توانید در کشورهایی مثل آمریکا، کانادا، استرالیا و اغلب کشورهای اروپایی با ۵۰۰ دلار بر اساس نحوه مسافرت خود طی کنید. ۳ تا ۴ هفته؟

بله می توان تا حدود یک ماه نیز با این پول مسافرت کرد ولی باید بودجه بندی مناسبی داشته باشید. برای اقامت می بایست از کمپینگ استفاده کنید. مهمان دوستانتان باشید و یا از گروه های میزبانی مانند * Warmshawers استفاده کنید.

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت

شما باید غذای مورد نیاز خودتان را خودتان تهیه کنید (معمولا پاستا) و به تنهایی با دوچرخه سفر کنید. ۱۰- ۱۴ روز؟

با روزانه ۳۵ تا ۵۰ دلار شما می توانید ولخرجی های کوچکی نیز داشته باشید. مثلا از موزه ها هم بازدید کنید. شما در اکثر کشورهای توسعه یافته می توانید به رایگان کمپ کنید. کل هزینه ما در سفر به ۳۰ کشور جهان روزانه برای هر نفر در حدود ۲۳ دلار بوده است. این هزینه شامل کلیه هزینه های روتین روزانه و هزینه هایی مانند پرواز، ویزا، واکسیناسیون، تعمیرات دوچرخه و … نیز بوده و همچنین هزینه نوشیدنی، وعده های غذایی بیرون و اقامت در هتل ها نیز در این هزینه دیده شده است. چگونه می توان در شروع حرکت پول خوبی پس انداز کرد؟ این روشی است که ما استفاده می کنیم:

هزینه های شروع سفر در ابتدای برنامه بین ۲ تا ۳ هزار دلار تحت عنوان هزینه شروع سفر کنار بگذارید.

طراحی مسیر برای سفر با دوچرخه

اگر سفر خود را با یک دوچرخه نو و با کیفیت شروع می کنید می توانید چند

* وارم شاورز شبکه اجتماعی مجازی دوچرخه گردها و میزیاناتشان است که در سایتی به همین نام فعالیت دارند. با عضویت در این سایت هم می توان از امکان میزبانی دوستانی در سراسر جهان بهره مند شد و هم دوچرخه گردهایی از سراسر جهان را میزبانی کرد. این سایت در داخل ایران هم نمایندگی دارد و فعال است. سال بدون دغدغه به سفر با دوچرخه بپردازید. اگر هزینه بالای چنین دوچرخهای شما را شوکه میکند در نظر داشته باشید که این هزینه مانند هزینه ای که برای چادر و اجاق گاز می دهید، بعدها هزینه زیادی در مقایسه با هزینه اولیه بالایی که پرداخت می کنید برای شما صرفه جویی می شود و شما را در سفر راحت و بی نیاز می کند.

در اینجا مثال هایی از هزینه های تقریبی را آورده ایم. در مورد دوچرخه توضیحات بیشتری در ادامه خواهیم داشت. ارزانتر آغاز کنید.

آیا می توان با هزینه های کمتر تجهیزات لازم برای سفر را فراهم کرد؟ البته. میتوان با جستجو در میان اجناس دست دوم شروع کرد. برخی از مردم دوچرخه های بلااستفاده و تجهیزات سفر کم مصرف شده ای دارند که با جستجو می توانید آنها را بیابید. سایت های مرتبط را بگردید یا آگهی درخواست بدهید برای تجهیزاتی که مورد نیازتان است. در ایران سایت هایی مانند دیوار و شیپور برای این منظور وجود دارند. همچنین می توانید از گروه های دوچرخه سواران در شبکه های مجازی نیز برای خرید و فروش تجهیزات دست دوم استفاده نمایید. با توجه به خاص بودن اکثر تجهیزات، گروه های تخصصی دوچرخه سواران در شبکه های اجتماعی، گزینه های بهتری برای خرید و فروش اند.)

تجربه سفر با دوچرخه را ندارید!؟ نگران نباشید
وسیله مورد نیازمارک و برندقیمت )دلار(
دوچرخه توریستیSurly Long Haul Trucker1300
تجهیزات جانبی دوچرخه )تلنبه، قمقمه،..05- تجهیزات جانبی دوچرخه 50
اجاق گاز کمپMSR Whisperlite100
چراغ پیشانی )هد لامپPetzl Tikka35
ترکبند دوچرخهTubus250
خورجینOrtlieb400
تشک (زیرانداز و کیسه خواب)Thermarest200
چادرMSR Hubba Hubba400

در گروه های دوچرخه سواری محلی شرکت کنید و از دوستانتان در این گروه ها بخواهید اگر کسی را می شناسند که چنین تجهیزاتی دارد معرفی کنند. |

خرید تجهیزات دست دوم خیلی بیشتر از خرید تجهیزات نو زمان می برد. پس اگر تصمیم به سفر با دوچرخه گرفتید در اولین فرصت ممکن برای یافتن این تجهیزات اقدام کنید.

ایک مثال برای اینکه بدانید چه نوع سفرهایی را می توان با بودجه کم رفت. ما یک تابستان دور اروپا را با دوچرخه هایی سفر کردیم که هر کدام از آنها را از یک حراجی خیریه به ارزش ۱۰۰ دلار خریده بودیم.

ما ۱۵۰ دلار دیگر برای خرید برخی تجهیزات اضافی (شامل زین جدید برای دوچرخه ها) و پیدا کردن و رو به راه کردن برخی تجهیزات قدیمی سفر برای یک سفر ۵۰۰۰ کیلومتری خرج کردیم. دوچرخه های ارزان ما کاملا بی عیب نبودند. در این قیمت ها شما نمی توانید انتظار داشته باشید دوچرخه بخوبی کار کند. ولی ما این ایرادات جزئی را نادیده گرفتیم و از آزادی ای که این دوچرخه ها زمانی که پولی برای خرید دوچرخه بهتر نداشتیم برای ما به ارمغان آورده بودند لذت می بردیم.

رای ها
لطفا امتیاز دهید
ویژگی های همسفر خوب

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظر ثبت شده! شما هم نظرات و پرسش های خود را مطرح کنید.
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا