تبلیغ
راهنمای سفر با دوچرخه (سایکل توریست)

چطور چادرمان را انتخاب کنیم؟

رای ها
لطفا امتیاز دهید

آیدین غفار نژاد مهربانی / کتاب سفر با دوچرخه

چادر یکی از مهمترین وسیله هایی است که در یک سفر غیر وابسته و با برنامه آزاد با دوچرخه باید همراه داشت. در روزهای دور از خانه، چادر خانه شما خواهد بود و کلیدی برای داشتن یک سفر ارزان قیمت. در شرایط ایده آل شما معمولا برای کمپ در طبیعت چادری سبک وزن با رنگی خنثی انتخاب می کنید که حتی در تاریکی هم براحتی قابل نصب باشد. احتمالا نمونه هایی را که نیاز به میخ برای ثابت نگه داشتن ندارند را ترجیح می دهید. البته من خودم تا بحال برای برپا کردن چادرم که مدل Nallo 3GT است و که از نمونه هایی است که میخ نیاز دارد، مشکلی نداشته ام. در مورد چادر می توانید در اینترنت بیشتر بخوانید.


چادر HILLEBERG NALLO GT

HILLEBERG NALLO GT 2

چادر انتخابی ما محصولی از تولید کننده سوئدی، HILLEBERG است. ما مدل سه نفره اش را با نام Nallo 3GT استفاده می کنیم. با وزن ۲۰۹ کیلوگرم، وزن سبکی دارد ولی فشار زیادی به کیف پولتان می آورد. همچنان که انتظار داریم، چادری با قیمت ۸۳۰ دلار باید کیفیت خوبی داشته باشد. این چادر هرگز ما را نا امید نکرده است. در نیوزیلند با ۱۵ ساعت بارش باران در داخل چادر ما کاملا خشک بودیم. در بادهای شدید، چادر به آرامی با باد تکان میخورد بدون اینکه پایه هایش بشکند. خدمات مشتریان این شرکت هم درجه یک است. اگر این چادر را سفارش دهید پشیمان نخواهید شد.

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت

چادر MACPAC CITADEL

IMG 2089

ما اخیرا امکان یافتیم تا از چادر MACPAC CITADEL استفاده کنیم و تحسینش کنیم. این چادر را دوستانمان برای سفرهای طولانی استفاده می کنند. مانند نمونه قبلی، این چادر امکانات خوبی برای زوج هایی دارد که قصد دارند با دوچرخه سفر کنند. در طراحی این چادر دو ورودی برای قسمت خواب در نظر گرفته شده است بعلاوه ۲ ایوان، یکی که بزرگتر است برای آشپزی و طرف کوچکتر برای استراحت و مطالعه این طراحی راحتی خوبی به ارمغان می آورد و از نظر تهویه نیز بهتر است. نکته منفی اش هم ۵۰۰ گرم وزن اضافه ای است که نسبت به نمونه قبلی دارد.

در سفر با دوچرخه کجا بخوابیم؟

چادر MSR HUBBA HUBBA

msr 3

برای مسافرت در هوای گرم، این چادر خودایستا (بدون نیاز به میخ) می تواند انتخاب بسیار عالی برای کسانی باشد که تنها مسافرت می کنند و یا دوستان خیلی صمیمی هستند. این چادر فریمی دارد که روی لایه زیرین کشیده شده است. شما می توانید در روزهای خشک، لایه دوم را بردارید تا تهویه بهتری داشته باشید و یا ستاره ها را تماشا کنید. این چادر ۲ کیلویی به شدت وزن بارتان را کاهش خواهد داد. در سال ۲۰۱۱ این شرکت چادرهای سبز خود را ارائه داد که برای کمپ در طبیعت نسبت به نمونه های زرد روشن، مناسب ترند. قیمت بسیار مناسبی هم دارد. حدود نصف قیمت hilleberg. در سفر به آفریقا Gostelowe و Shane Little هر دو از این چادر استفاده کرده اند. این چادر ها بسیار محبوب اند و توسط توریست های دوچرخه سوار زیادی استفاده شده اند. جادار و نسبتا سبک است (۲۰۲ کیلوگرم برای چادر ۳ نفره). وجود در در هر دو طرف، ورود و خروج را آسان تر می کند. قیمتش ۵۰۰ دلاری اش هم نسبتا مناسب است.


چادر TARPTENT CONTRAIL

TARPTENT CONTRAIL

این چادر در راهنمای خرید خوانندگان مجله Backpacker برای کسانی که تنها سفر می کنند رتبه نخست را به خود اختصاص داده بود. با وزن ۷۰۰ گرم و قیمت ۲۱۰ دلاری اش توسط استفاده کنندگانش بسیار توصیه شده است. بعضی ها می گویند این چادر براحتی جمع می شود و فقط در برابر نسیم ملایم مناسب است. در ارتفاع بالا و در آب و هوای سرد اصلا نمی توان از آن استفاده کرد. از سوی دیگر چون این چادر بیشتر توسط یک پکرها مورد استفاده قرار می گیرد فرض بر این است که شما دو باتوم همراهتان دارید که می توانید به عنوان ستون اضافه در چادر استفاده کنید. در صورتی که باتوم همراهتان ندارید باید همراه چادر میله اضافی هم بگیرید.

رای ها
لطفا امتیاز دهید
قبل از سفر وضعیت هوا را چک کنید

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا