تبلیغ
راهنمای سفر با دوچرخه (سایکل توریست)

اجاق گاز مناسب برای سفر با دوچرخه

رای ها
لطفا امتیاز دهید

آیدین غفار نژاد مهربانی / کتاب سفر با دوچرخه

اجاق گاز مناسب، وسیله ای بسیار مهم برای سفرهای با دوچرخه بشمار می آید به همین جهت سه نوع اجاق که توسط سایکلتوریست ها بیشترین استفاده را دارد در این بخش معرفی خواهد شد.

اجاق گاز WHISPERLITE INTERNATIONALE

WHISPERLITE INTERNATIONALE

MSR Whisperlite Internationale اجاق گاز کلاسیک برای سفر با دوچرخه است. ما با این اجاق گاز تجربه های زیادی کسب کرده ایم. بیش از ۱۰۰۰ بار آن را روشن کرده ایم و بیش از ۳ سال در سفرمان آن را همراهمان داشته ایم، می توانید آن را تقریبا با هر نوع سوختی (از نفت سفید تا بنزین بدون سرب) استفاده کنید. می توانید آن را به سادگی روی زمین با استفاده از ابزارهای MSR ثابت کنید. هر گاه نیاز به تجدید ابزارها داشتید در هر جای دنیا در مغازه های ابزارفروشی و لوله کشی می توانید نمونه این ابزارها را پیدا کنید. خدمات مشتریان این شرکت را هم به نظرم عالی است. و اما نکات منفی : شعله اجاق دوده می گیرد و سیاه می شود فقط شعله اجاق، نه وسایلی که برای پخت و پز استفاده می کنیم.). صدای این اجاق نسبتا زیاد است و باید اجاق را شارژ کنید (با تلمبه زدن). در شرایطی که مخزن را بیش از اندازه شارژ کنید و یا اگر باد بوزد اجاق با شعله زیادی خواهد سوخت.

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت

اجاق گاز Clikstand

Clikstand

اجاق گاز دوم در لیست من است که تقریبا به اندازه اولى قبولش دارم. مدل اولیه این اجاق گاز، یک مثلث زیباست که برای نگهداشتن یک شعله الکلی ایجاد شده است. ما همان شعله را روی اجاق گاز Trangia استفاده کردیم. این مونتاژ براحتی قابل انجام است. وقتی از Clikstand استفاده می کنید متوجه می شود که Whisperlite قابل مقایسه با این اجاق نیست. این اجاق بی صدا و تمیز می سوزد. نه دوده ای دارد و نه قطعات مکانیکی که بشکند یا خراب شود. بسته این اجاق جمع می شود و خیلی سبک است. فقط ۱۵۰ گرم. در این اجاق پمپ و تزریق با فشار سوخت هم وجود ندارد. برای روشن کردن کافی است چند قاشق الكل ژله ای را داخل اجاق بریزید و با کبریت یا فندک روشن کنید. و اما معایب : در نظر داشته باشید که اجاق الكلی نمی تواند به اندازه اجاقی که با نفت کار می کند گرما داشته باشد. پس زمان جوشیدن آب روی این اجاق طولانی تر است. اگر شما آدم کم حوصله ای هستید یا می خواهید از اجاق برای غذا پختن برای جمع پر تعداد استفاده کنید این اجاق مناسب شما نیست. خاموش کردن این اجاق ها هم ترفند خودش را دارد چون باید در پوش اجاق را زمانی ببندید که اجاق هنوز روشن است. ما خودمان اول درپوش را روی شعله می اندازیم و بعد با چنگال آن را جابجا می کنیم تا روش شعله کاملا بسته شود.

رنگ رعد و برق و صاعقه در تشخیص وضعیت هوا

سیستم آشپزی گروه JETBOIL

JETBOIL2

این یکی اجاقی با کاربری بسیار ساده است. مثل تمام اجاق های کپسولی، نیازی به شارژ باد ندارد. با روشن کردن فندک، اجاق آماده کار است. این اجاق بسیار مناسب آماده کردن یک فنجان قهوه سریع کنار جاده است. ولی معایب اجاق : شما مجبور خواهید بود بخاطر این اجاق بارها از مسیر اصلی تان فاصله بگیرید چرا که لزوما نخواهید توانست گاز این کپسول را در همه جا پر کنید. از قبل هم نمی توانید این مسئله را در برنامه خود ببینید. همچنین تعمیر این اجاق وسط صحرا کار راحتی نیست. اگر به مشکلی برخورد کردید بهتر است آن را به نمایندگی اش بفرستید تا تعمیر شود.


اجاق گاز TRANGIA

TRANGIAاجاق

بسیاری از دوچرخه سواران عاشق این اجاق ها هستند. این اجاق ها بی صدا هستند. نگهداری آسانی دارند و علاوه بر آن با دوام و زیبا نیز هستند. این اجاق ها با الكب ژله ای کار می کنند. این نوع سوخت تقریبا در همه جای دنیا وجود دارد ولی ممکن است بعضی وقت ها پیدا کردنش سخت باشد. اگر به مقصدی متفاوت سفر می کنید حتما قبل از پرواز اسم محلی این سوخت را یاد بگیرید.

رای ها
لطفا امتیاز دهید
به تنهایی سفر برویم و یا با دوستان!؟

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا