تبلیغ
راهنمای سفر با دوچرخه (سایکل توریست)راهنمای خرید دوچرخه و تجهیزات

دوچرخه دو نفره برای سفر

1 1 رای
لطفا امتیاز دهید

آیدین غفار نژاد مهربانی / کتاب سفر با دوچرخه

دوچرخه های دو نفره

مشخص است که این دوچرخه ها برای دو نفر ساخته می شوند. ولی برای سفر دو نفره آیا این دوچرخه ها مناسب اند؟ برای بسیاری از دوچرخه سواران پاسخ این سوال بله است. اگر شما سوار بر این نوع دوچرخه ها و دو نفره به سفر بروید در صورتی که سرعت حرکت یکی از نفرات نسبت به دیگری سرعتر باشد با این دوچرخه سرعت متعادل می شود و مطمئن خواهیم بود که دو نفر با سرعت یکسان در جاده حرکت می کنند.

دوچرخه دونفره

مردم از دوچرخه های دونفره برای کاستن نگرانی از دوچرخه سواری نفرات جوان تر نیز استفاده می کنند. همچنین این دوچرخه ها به نفراتی که از کمبود بینایی یا معلولیت های دیگر رنج می برند و به تنهایی قادر به دوچرخه سواری نیستند نیز امکان شرکت در تورهای دوچرخه سواری را می دهد. در موفقیت تورهایی که با دوچرخه دو نفره انجام می گیرند، انتخاب تیم بسیار مهم و حایز اهمیت است. نفر هدایت کننده در جلو مسئولیت هدایت دوچرخه و تامین رضایت نفر پشتی را با انتخاب دنده ای مناسب برای هر دو نفر دارد. نفر جلویی باید نگران دست اندازهای جاده نیز باشد و نفر پشتی نیز می بایست کاملا به نفر جلویی اطمینان داشته باشد و فقط پدال بزند. در دوچرخه سواری دو نفره، همراهی که همراهی خوبی در مسیر نداشته باشد مورد علاقه هیچ کس نیست. چرا که دوچرخه های دو نفره، بزرگ و سنگین اند و کارهایی که با دوچرخه های معمولی خیلی ساده به نظر می رسند با دوچرخه دو نفره ممکن است کلا ناممکن باشند. (مثل بالابردن دوچرخه از پله های با شیب تند هتل). بسته بندی تجهیزات سفر در این نوع دوچرخه ها هم باز دغدغه است چرا که دو نفر مجبورند از یک خورجین یا بسته استفاده نمایند. برخی از تولید کنندگان خورجین این مسئله را در نظر گرفته اند و سری های خورجین خیلی بزرگی را ویژه دوچرخه های دو نفره ساخته اند. در صورت نیاز می توانید از تریلر های دوچرخه نیز استفاده نمایید. همچنین در نظر داشته باشید که چرخ های شما باید به اندازه کافی مقاوم باشد. طوقه های مورد استفاده در دوچرخه های عادی معمولا بین ۳۲ تا ۳۶ عدد پره دارند. برای دوچرخه های دونفره، تعداد پره ها ۴۰ تا ۴۸ عدد است که علاوه بر آن جنس طوقه ها نیز در این دوچرخه ها مقاوم تر است.

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت
دوچرخه ها و سه چرخه های خوابیده
نمونه دوچرخه دونفره بصورت خوابیده
1 1 رای
لطفا امتیاز دهید
راهنمای سایز مناسب دوچرخه کودکان

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

5 نظر ثبت شده! شما هم نظرات و پرسش های خود را مطرح کنید.
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا