تبلیغ
راهنمای سفر با دوچرخه (سایکل توریست)

تجربه سفر با دوچرخه را ندارید!؟ نگران نباشید

رای ها
لطفا امتیاز دهید

اندرو و فریدل، زوج جوان جهان گرد / ترجمه آیدین غفار نژاد مهربانی، کتاب سفر با دوچرخه

هنگامی که ما برای سفر با دوچرخه آماده می شدیم، دو نفر معمولی بودیم که آرزو داشتیم دنیا را ببینیم و تصور می کردیم که اینکار احتمالا (و فقط احتمالا) امکان پذیر باشد و انجام آن با دوچرخه برایمان بسیار جالب بود.

به جاده زدیم در حالی که مطمئن بودیم کوچکترین تجربه ای در این کار نداریم و احتمالا هر کس دیگری، خیلی بیشتر از ما در این کار تجربه داشت. دو بچه شهری که در بیش از ۳۰ سال عمر خود قبل از اینکه تصمیم به سفر به دور دنیا بگیرند هرگز شب را در طبیعت نگذرانده بودند.

سفر با دوچرخه2

و این چیز هایی بود که ما دیدیم: دانش آموزانی که به جاده زده بودند و تعداد زیادی از بازنشسته ها. دوچرخه سواران تنها و آنهایی که با خانواده سفر می کردند. کسانی که اولین سفرشان بود و آنهایی که سالها بود ركاب می زدند. بله طیف مختلفی از انسان ها را می شد در این سفرها دید. در هفته های ابتدایی، ما به سرعت یاد میگرفتیم. خورجین ما پر از چیزهایی بود که اصلا به آنها نیازی نداشتیم. اولین جای کمپ ما در مرکز یک پارک پر جمعیت بود. آن شب بود که فهمیدیم بهترین مکان برای کمپ زدن جایی مخفی و دور از چشم است مگر اینکه بخواهید شب را با جوانان محلی هم صحبت شوید.

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت

با وجود اشتباهاتی که ابتدای کار داشتیم (و شاید به خاطر همین اشتباهات) سریعا یاد گرفتیم؛ هر روز ما ترفندهای تازه ای را به دانسته هایمان اضافه می کردیم. مثلا چطور پنچري لاستیک را بگیریم و یا چطور چادرمان را در زمان کوتاهتری جمع کنیم، چشمهایمان برای یافتن جاهای مناسب کمپینگ ورزیده شده بودند. بعضی روزها خودمان را در بین ترافیک سنگین شهرها می یافتیم. بالاخره بعد از ۳ سال و 50.000 کیلومتر به خانه برگشتیم. |

طراحی مسیر برای سفر با دوچرخه

با وجود اینکه این سفر را بدون هیچگونه تجربه ای در زمینه سفر با دوچرخه شروع کرده بودیم تمام دنیا را با این روش گشتیم. با شور و شوقی از دنیاهای تازه کشف شده و با ده ها رویا برای سفرهای آینده

اینها را گفتم فقط برای اینکه بگویم سفر با دوچرخه چیزی است که هر کسی می تواند انجام دهد. شما لازم نیست حتما بدن خیلی آماده ای داشته باشید و یا سنتان از حد مشخصی پایین تر باشد. نیازی به داشتن اطلاعات زیاد در مورد سفر با دوچرخه ندارید و حتی لازم نیست دوچرخه خیلی خاصی داشته باشید. این بدین معنی نیست که همین حالا همه چیز را رها کنید و بدون برنامه به جاده بزنید. ولی می توانید در هر شرایطی که هستید برای سفر با دوچرخه برنامه ریزی نمایید. از امروز می توانید لیستی از نیازهای اولیه سفر آماده کنید و برای تهیه آنها اقدام نمایید. قبل از شروع سفر بهتر است دید خوبی از نیازهایی که در سفر خواهید داشت به دست آورده و آمادگی لازم را داشته باشید.

رای ها
لطفا امتیاز دهید

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا