بررسی دوچرخهی تیم مریدا اسکالچرا
دوچرخهای سبکوزن و آیرودینامیک همراه با لوازم شیمانو دورا-ایس آر ۹۲۰۰ ۱۲سرعته
این پنجمین نسل از این نوع دوچرخه است، یک دوچرخهی کلیدی در خط تولید که در گذشته همیشه جایگزینی سبکوزن برای مدل آیرودینامیک ریاکتو بوده است.
مخصوص مسابقات کوهستانی
این نسل بیشتر از هر زمان دیگری در زمینهی آیرودینامیک خوب عمل کرده است. ظاهری جدید دارد، هدف طراحی آن ایجاد سبکی و عملکرد آیرودینامیکی است. این دوچرخه ابزار مسابقهای همه جانبهی ایدهآل است.
با ظاهری جدید و بدنهای آیرودینامیکتر به روز شده و هدف از طراحی آن، ابزار مسابقهای، همه جانبه و ایدهآل میباشد.
تغییرات آیرودینامیکی آن، فراتر از میلههای بیضیشکل است. اشکال میلههای آیرودینامیکی با دمی کشیده و مخروطی و D شکل هستند و به صورت پیچشی شکل قویتری را ایجاد میکنند و بسیار سبکتر هستند.
اولین تغییر عمده قسمت جلویی با طرح یکپارچه میله و ساقه با ۲۳۰ گرم وزن برگرفته از رِیاکتو است. و شیلنگهای هیدرولیک ترمزها را به طور کاملا داخلی تعبیه شدهاند.
فرمان فوق العاده حرفهای دارد که هنگام سواری در مسیرهای کوهستان بسیار کارآمد است. و در جادههای شلوغتر، به خنثی کردن هرگونه ارتعاشی کمک میکند.
تغییر دیگر آیرودینامیکی شامل یک گیره صندلی مخفی جدید و قرارگیری آن پایینتر از حد معمول است.
در مقایسه با دادههای دوچرخهی قدیمی، کاهش ۹.۸ وات در سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت را داریم.
تایرهای جیپی ۵۰۰۰ کانتیننتال حس بهتری به هر دوچرخه میدهد و در این دوچرخه در نسخهی عرض ۲۸ میلیمتری استفاده شده است.
این لاستیک به اندازه کافی حجم دارد تا در جادههای نه چندان مطلوب صاف نگه باشد و در برابر سوراخ شدن انعطافپذیری ایجاد کند و همچنین یکی از سریعترین چرخشها و بهترین چسبندگی لاستیکهای موجود در بازار را داراست.
عرض خارجی ۳۱ میلیمتری طوقهها برای لاستیکهای ۲۸ میلیمتری بهینهسازی شدهاند و در داخل، عرض ۲۱ میلیمتری نیز همین بهینهسازی انجام شده است.
ست شیمانو دیتو آر ۹۲۰۰ های جدید یک دنده دیگر که دارای یک ست زنجیر ۱۲ سرعته میباشد و آن را با ASRAM اسرم و Red AXS رد ایاکساسِ بیسیم هماهنگ میکند.
بزرگترین تغییری که میتوانید احساس کنید با پیشرفت در دنده است، محدودهی ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۹، ۲۱، ۲۴، ۲۷، ۳۰ به معنی پرش تکدندانه از ۱۱ به ۱۹ است. چرخدندهی ۱۶ دندانهای که اغلب در کاستهای عریضتر از قلم میافتد، فوقالعاده است.
شیمانو ادعا میکند که این نسخه جدید نسبت به قبلی ۵۸ درصد دندههای عقب را و ۴۵ درصد دندههای جلو را سریعتر تعویض میکند.
تعویض دنده به همان سرعتی که نیاز دارید سریع و دقیق است و در نهایت، شیمانو یک سیستم بلوتوث را در خود ادغام کرده است، بنابراین اکنون میتوانید به تمام ویژگیهای اضافی دیآیتو از یک اپلیکیشن روی تلفن خود دسترسی داشته باشید.
شیمانو قدرتسنج میللنگ دوطرفه دورا-ایس را نیز وارد بازار کرده است.
در ترمز آن از فناوری سروُ-ویو استفاده شده یعنی وقتی اهرم ترمز را میکشید، حرکت اولیه لنت سریع بوده، به این معنی که قبل از درگیر شدن ترمز احساس رهایی کمی میکنیم.
سپس با عملکرد روی روتورها، قدرت افزایش مییابد و به شما احساس قدرت توقف تدریجی میدهد. اگر هنوز نسبت به ترمزهای دیسکی شک دارید، ترمزهای سروو-ویو نظر شما را جلب خواهند کرد.
سختی شاسی به این معنی است که فوراً به تغییرات سرعت واکنش نشان میدهد، و هنگام رکابزنی بر پدالها به راحتی از پس چالش برمیآید.
وزن بدنه ۸۲۲ گرمی (متوسط) بوده و ۴۰ گرم نسبت به مدل قبلی کاهش مییابد، این مقدار عملکرد آیرودینامیکی آن را بهبود میبخشد.
به طور کلی، هندلینگ آن فوقالعاده متعادل بوده بسیار سریع و در عین حال کنترل شده، نرمی آن مثال زدنی است.
مریدا در دو رنگ مشکی و کرومی را ارائه شده است.
مریدا با قیمت ۷۷۵۰ پوند برای سواری مجهز، با دندههای پرچمدار، قدرتسنج حرفهای، به علاوه چرخهای حرفهای، شایسته توجه است.
همهی این دوچرخههای سطح بالا به طور قابل توجهی گرانتر اما با توجه به امکانات ارائه شدهی آن مقرون به صرفه هستند.