تبلیغ
فرهنگی و اقتصادی

بزرگترین انجمن دوچرخه سواری جهان را می شناسید!؟

رای ها
لطفا امتیاز دهید

انجمنی با بیش از یک میلیون دوچرخه سوار


اگر بخواهیم تشکل‌ها و انجمن‌های فعال دنیا در عرصه دوچرخه‌سواری را نام ببریم ناگزیر باید از گروه People For Bikes (مردم ‌برای‌ دوچرخه‌ها) شروع کنیم؛ گروهی قدرتمند با بیش از یک میلیون عضو فعال که معمولا هر روز از دوچرخه به عنوان ابزار رفت‌وآمد و تفریح استفاده می‌کنند. دامنه قدرت این تشکل، که نتیجه طبیعی قدرت جمعی است، به حدی رسیده که بسیاری از نامزدهای کرسی ایالتی، موفقیت سیاسی خود را در گرو حمایت و تایید این انجمن دوچرخه‌سواری می‌دانند. برای آشنایی با پیشینه، اهداف و دستاوردهای جمعیت دوچرخه‌سواری People For Bike، بهتر دیدیم که آن‌ها از زبان خودشان، آنگونه که دوست دارند، معرفی کنیم.
ما که هستیم؟
«مردم ‌برای‌ دوچرخه‌ها» در سال 1999 با نام بایکس بیلانگ تأسیس شده است که شامل اتحاد صنعتی تأمین‌کنندگان و خرده‌فروشان دوچرخه و نیز مؤسسات خیریه می‌شد. مؤسسه ما جایی است که برنامه‌های اصلی‌ خود را بر مبنای تشویق دوچرخه‌سواران، ایجاد ارتباط بین مؤسسات و جلب حمایت حامیان مالی قرار داده‌ایم.
در طی این سال‌ها، ما بیش از 30 میلیون دلار صرف ترویج دوچرخه‌سواری و 1/2 میلیون دلار در پروژه‌های جمعیت‌های دوچرخه‌سواری سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و نیز واسطه تأمین 654 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خصوصی و دولتی بوده‌ایم.
با ایجاد ارتباط میان صنعت دوچرخه و میلیون‌ها دوچرخه‌سوار انفرادی، به ارتباط و قدرت سیاسی‌ فعالی دست پیدا کرده‌ایم که کاندیدهای صندلی کنگره فدرال، تمایل زیادی دارند تا پشتیبانی خود را از مردمی که از دوچرخه استفاده می‌کنند، تضمین نمایند. از زمانی که پا به عرصه گذاشته‌ایم، از طریق اینگونه تلاش‌ها موفق شده‌ایم، دولت را به سرمایه‌گذاری چهار برابری در دوچرخه‌سواری مجاب کنیم.
ما به عنوان پیشگام اتحاد طرفداران دوچرخه‌سواری در سطح ملی، یک مرکز راهبردی برای تضمین ارتباط میان هر قسمت با جنبش دوچرخه‌سواری و توانایی حمایت از تلاش‌های محلی از طریق منابع مالی، جمعیتی و ارتباطی خود فراهم کرده‌ایم.
چرا ما دوچرخه‌سواری می‌کنیم؟
ما برای شادابی و تناسب اندام سوار دوچرخه می‌شویم؛ برای رفتن از جایی به ‌جایی دیگر؛ برای رهایی از روزمرگی‌های رایج و همینطور برای این‌که با کمک دوچرخه جهانمان را به جایی بهتر برای زندگی تبدیل کنیم… و البته گاهی نیز بدون هیچ دلیل خاصی دوچرخه‌سواری می‌کنیم.

آیین‌نامه‌ی فعالیت بدنی سازمان بهداشت جهانی (WHO)

اهداف ما
شهری را تصور کنید که مسیرهای دوچرخه پی‌درپی به یکدیگر راه دارند. جایی که مسیرها، پل‌ها و زیرگذرها با امنیت کامل دقیقاً به مقصد نهایی شما ختم می‌شوند و شما قادر باشید فارغ از هر اندیشه دیگری به‌آرامی در شهر رکاب بزنید. ما باور داریم این رؤیا می‌تواند حقیقت داشته باشد و در کنار اعضای گروه‌مان این امر را به واقعیت پیوند می‌زنیم.


مردم برای دوچرخه، چگونه؟
کنار یکدیگر قوی‌تر هستیم: با اتحاد و ارتباط میلیون‌ها رکابزن، ما صدایی قدرتمند برای دوچرخه‌سواری هستیم. اگر یک سایکل توریست هستید، یا یک دوچرخه‌سوار کوهستان، یا یک رکابزن تفریحی، یا صرفا یک دوچرخه‌سوار سابق و یا حتی فقط‌ یک شخص ساده که از دوچرخه‌سواری لذت می‌برد، ما پشتیبان شما هستیم.
ترویج شعار: بدیهی است که بیشتر مردم به علت مشغله‌های کاری و خانوادگی وقت کافی برای دوچرخه‌سواری ندارند و این دقیقا همان دلیلی است که ما این‌جا هستیم. «مردم ‌برای‌ دوچرخه‌ها» (People For Bikes) شما و دیگران را از مشکلات محله‌تان آگاه و راهکارهای مقابله با آن را ساده‌تر می‌کند.

آسان کردن رکاب ‌زدن: انتخاب دوچرخه‌ سوار شدن با شماست و مسئولیت تضمین فرصت‌های رکاب زدن در مسیرهای امن با ما. با اتحادمان و ارتباط‌های سیاسی با مسئولان دولتی همکاری خواهیم کرد تا سرمایه‌گذاری‌های بهینه در دوچرخه‌سواری را تشویق کنیم و از این رهگذار به کشورمان سود برسانیم.
گستره فعالیت: در سراسر دنیا، طرفداران دوچرخه ارتباط‌های محلی ایجاد می‌کنند، جمعیت‌هایشان را رشد می‌دهند و راه‌های دستیابی به موفقیت در مناطقشان را محقق می‌کنند. ما در جهت تقویت این تلاش‌ها با فراهم ‌آوردن کمک‌ها، پول، مشاوره و تبلیغات مثبت برای گروه‌های محلی فعالیت می‌کنیم.

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت

 

دوچرخه جویان دانشگاهی

www.peopleforbikes.org

رای ها
لطفا امتیاز دهید

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظر ثبت شده! شما هم نظرات و پرسش های خود را مطرح کنید.
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا