تبلیغ
آموزش دوچرخه سواریآموزش دوچرخه سواری (مقدماتی)

نکات آموزش پایه برای دوچرخه سواری در شهر

رای ها
لطفا امتیاز دهید

قابل پیش‌بینی باشید

قصد خود را برای افرادی که در خیابان هستند، روشن کنید. همواره در یک مسیر مستقیم برانید و از حرکات مارپیچ و تردد بین خودروهای پارک شده خودداری کنید. قبل از هر گونه تغییر جهت، مسیر پشت سرتان را به‌خوبی کنترل و دیگران را با حرکات دست از تصمیم خود آگاه کنید.

به قانون احترام بگذارید

به چراغ راهنمایی و رانندگی و تابلوهای ایست احترام بگذارید. همواره در منتهی‌الیه خط سمت راست (باند کندرو) قرار داشته باشید.

Untitled 2 

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت

پیش‌بینی کنید

سعی کنید واکنش‌ها و اقدامات بعدی رانندگان، عابران پیاده و دیگر دوچرخه‌سواران را پیش‌بینی کنید. مراقب گردش‌های ناگهانی خودروها باشید و تا حد ممکن از محدوده درهای خودرو‌های حاشیه خیابان دور بمانید.

در معرض دید باشید

در مسیری برانید که دیگران بتوانند به‌خوبی دوچرخه شما را ببینند. در زمان‌هایی که نور کافی نیست، حتماً از یک چراغ با نور سفید در جلو و یک چراغ قرمز هشداردهنده در عقب دوچرخه استفاده کنید. با دیگران تماس چشمی برقرار کنید و به یاد داشته باشید که هرگز وارد پیاده‌رو نشوید.

CG2

مجهز باشید

پیش از حرکت، بررسی کنید که لاستیک‌ها باد کافی داشته باشند. از عملکرد مناسب ترمزها و حرکت روان و یکنواخت زنجیر نیز مطمئن شوید. ابزار و لوازم ضروری برای تعمیرات احتمالی را همراه داشته باشید و حتماً کلاه ایمنی را پیش از حرکت بر سر بگذارید.

10 اصل تمرینی برای دوچرخه سواری در مسافت های طولانی

GFJ2

رای ها
لطفا امتیاز دهید

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا