تبلیغ
راهنمای سفر با دوچرخه (سایکل توریست)

آیا قصد دارید با دوچرخه به سفر بروید؟ نکات اولیه سفر با دوچرخه

4 1 رای
لطفا امتیاز دهید

آیدین غفار نژاد مهربانی / کتاب سفر با دوچرخه

برای راهنمایی در خصوص سفر با دوچرخه سری مقالات آموزشی را  که توسط آیدین غفار نژاد مهربانی  که در کتاب خود یعنی “سفر با دوچرخه” که نتیجه تحقیق و  ترجمه سری مقالات آموزشی از نویسندگان وب سایت travellingtwo.com است را در وب سایت مجله دوچرخه و طبیعت مطالعه کنید.

در این سری مقالات آموزشی می توانید اطلاعاتی در خصوص تورهای بین المللی، مسیرها و طراحی مسیر، وسایلی که باید برای تعمیر دوچرخه همراه داشته باشید و روش هایی که می توانید با آن، عمر تجهیزات سفر و کمپینگ خود را افزایش دهید بیابید. در خصوص تجربیات کسانی خواهید خواند که با دوچرخه دنیا را گشته اند و تجربیات ارزشمند آنها با شما به اشتراک گذاشته خواهد شد.

سفر با دوچرخه

این کتاب نوشته اندرو و فریدل، زوج جوانی است که از سال ۲۰۰۶ سفر با دوچرخه به دور دنیا را آغاز کرده اند و با طی بیش از 60.000 کیلومتر، ۳۰ کشور را با دوچرخه طی کرده اند. تجربیات این زوج جوان را به همراه مستندات بسیاری از سفرهایشان می توانید در سایت travellingtwo. com ببینید. این زوج برای پاسخ به نیاز خوانندگان سایت و سوالات بسیاری که در خصوص سفر با دوچرخه داشته اند، اقدام به تهیه این کتاب نموده اند.

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت

به جرات می توان گفت برای سفر کردن و دیدن دنیا راهی بهتر از دوچرخه نمی توان یافت. با دوچرخ در زیر پاهایتان دنیا با سرعت مناسبی در جریان خواهد بود. به اندازه کافی سریع که بتوانید به هر جا که می خواهید بروید و به اندازه کافی آرام که بتوانید از زیبایی های مسیر لذت ببرید. روی دوچرخه، شما آزادید. به هرجا که خواستید میرانید و هر جا که خواستید توقف می کنید. هر وقت خسته شدید، هرجایی که بودید چرتی بزنید چون برای رسیدن به مقصد بعدیتان نیازی به هماهنگی با زمان رسیدن اتوبوس نخواهید داشت.رکاب بزن تا برای خرید یک وعده غذای دوست داشتنی به شهر برسی و یا پس از پشت سر گذاشتن مسیری خاکی، در کمپ شبانه روی اجاق غذایی درست کنی.با برگشتن روی دوچرخه، زنجیره ای از احساسات در حال تغییر را تجربه خواهید کرد. ممکن است لحظه ای خیالبافی کنید و به پرندگان خیره شوید. سپس با تمام توان رکاب بزنید تا از تپه بلندی رد شوید. احساس موفقیت عجیبی خواهید داشت

سفر با دوچرخه یعنی بالابردن آگاهی. تفاوت، مانند تفاوت آماده کردن غذا با ماکروفر و یا بار گذاشتن غذا روی شعله آرام است. مانند تفاوت ایستادن در برابر یک شاهکار نقاشی است و ذخیره یک عکس از اینترنت. حالا تصور کنید چنین احساسی را هر روز و در تمام طول روز داشته باشید. چیزی به سادگی ” زمین ” می تواند بسیار مهم باشد. از خود خواهید پرسید: آیا زمین صاف است؟ شیب دار است؟ نرم است؟ مرطوب است؟ شما واقعا شروع به دیدن زمین خواهید کرد. شما مردم و منظره ها را و غذاها را خواهید دید. شما ممکن است حتی خود واقعی تان را هم ببینید.

وقتی به بالاترین نقطه مسیر می رسید. مخصوصا اگر زانوهای ضعیفی داشته باشید و این سربالایی برایتان سنگین باشد.بعد از تلاشی سخت، از سوی دیگر تپه سرازیر خواهید شد و در اولین مغازه، خودتان را به یک بستنی خوشمزه مهمان خواهید کرد. در ادامه ممکن است برای اقامت شبانه در جای مناسبی چادر بزنید. به هتل بروید و یا دعوت خانواده ای محلی را قبول کنید و یا اینکه به خانه خودتان برگردید.

به روش خودتان شروع کنید

تجربه سفر با دوچرخه را ندارید!؟ نگران نباشید

گردشی یک روزه یا سفری به دور دنیا، چیزی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید. با خانواده و حیوان خانگی تان همراه شوید و از تنهایی رها شوید. وسایلتان را مختصر بردارید یا مفصل. از اقامتی کامل لذت ببرید یا لذت کمپ در میان درختان را برگزینید.

برنامه داشته باشید یا کلا بی برنامه سفر کنید. اگر به مسیر سخت رسیدید، تلاش کنید و مسیر را ادامه دهید یا دوچرخه را بار اتوبوس، هواپیما یا قطار کنید و به سمت مقصدی جذاب تر بروید. و مهمتر از همه، وسواس برای کشف جزئیات کامل را فراموش نکنید.

آسان است. مهمترین ها یکی داشتن دوچرخه و دیگری اراده و علاقه ایست که بتوانید دوچرخه را رو به جلو برانید. تجربه و تجهیزات مفیدند ولی نه ضروری

کارل کریلمن، اولین کانادایی که دور دنیا را رکاب زد تنها چند هفته قبل از اینکه در سال ۱۸۹۹ تصمیم به سفر به دور دنیا بگیرد دوچرخه سواری را یاد گرفته بود. بار زیادی نداشت و تنها یک دست لباس اضافی همراه داشت. جیب هایش خالی بودند. اگر شما هم همین شرایط را دارید ناامید نشوید. آموزشتان را می توانید در جاده و در حالی که به آرامی پیش به سوی هدفتان می روید کامل کنید.

جزئیات بیشتری که نیاز خواهید داشت: چه نوع دوچرخه ای؟ خورجین یا تریلر دوچرخه؟ نقشه های قدیمی یا GPS؟ همه اینها مواردی است که باید انتخاب کنید. اگر هر یک از روش ها احساس خوبی برایتان ایجاد نکرد، روش جایگزین را انتخاب کنید تا بهترین راه برای انجام هر کار را بیابید و مناسب ترین گزینه را برای خودتان برگزینید. در اولین سفری که در جاده داشته باشید به سرعت در می یابید که چه چیزی برای شما مناسب تر است.

4 1 رای
لطفا امتیاز دهید
انتخاب دوچرخه دست دوم برای سفر (سایکل توریست)

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظر ثبت شده! شما هم نظرات و پرسش های خود را مطرح کنید.
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا