تبلیغ
فرهنگی و اقتصادی

دوچرخه جویان دانشگاهی

رای ها
لطفا امتیاز دهید

ایالات متحده، پیشگام دانشگاه های دوستدار دوچرخه

ترجمه: ریحانه ملا نوروزی
www.bestcollegevalues.org

ده‌ها دانشگاه تراز اول ایالات متحده آمریکا، دوچرخه را به عنوان وسیله‌ای سالم و ایمن برای حمل و نقل پیشنهاد داده و در ترویج آن کوشیده‌اند.
این انجمن‌های دانشگاهی تلاش می‌کنند استفاده از دوچرخه را بین دانشجویان، کارکنان و اعضای هیأت علمی ترویج دهند و از این طریق بهداشت عمومی و تندرستی را در جوامع دانشگاهی بهبود بخشند. این توجّه ویژه به مقوله حمل و نقل سبز باعث گردیده تا دوچرخه به سرعت در رده بالاترین وسیله حمل و نقل جای بگیرد و به روشی کارآمد برای تناسب اندام و کاهش سوءاثرات کربن تبدیل شود. از این میان، چهل دانشگاه به دلیل توجّه ویژه به راهکارهای مربوط به ارتقای دوچرخه‌ سواری از جمله اختصاص مسیرهای ویژه برای دوچرخه ‌سواران، فراهم کردن زمینه دوچرخه‌ سواری رایگان، اهدای جوایز و سایر گزینه‌های مربوط به دوچرخه ‌سواری، امتیاز بهتری به دست آورده و در زمینه ترویج دوچرخه‌ سواری در دانشگاه و افزایش سطوح توانمندسازی دوچرخه ‌سواری، تلاش‌های قابل تقدیری انجام داده‌اند.
برای رتبه‌بندی و اعطای امتیازات، موارد زیر مورد بررسی قرار گرفتند:

میزان آگاهی و رقابت‌های موجود در دانشگاه.
تعداد تیم‌ها و باشگاه های دوچرخه‌ سواری آن دانشگاه.
میزان مسیر و تنوع سبک‌های متفاوت دوچرخه‌ سواری.
میزان تسهیلات و امکانات رفاهی لازم برای دوچرخه ‌سواران.
تنوع کیفی و کمّی مسیرهای ویژه دوچرخه ‌سواران.
این نتایج حاصل پرسش از تعداد زیادی از افرادی است که از مسیرهای دوچرخه ‌سواری این مراکز علمی استفاده می کنند.

مزایای اقتصادی دوچرخه‌سواری

1.دانشگاه آستن تگزاس

دانشگاه استن تگزاس (The Univeristy of Texas – Austin )، دانشگاه شماره یک دوستدار دوچرخه سواری است که چهل مایل مسیر دوچرخه سواری در فضای دانشگاهی برای دانشجویان تدارک دیده و دوچرخه را به طور روزانه یا برای یک ترم به دانشجویان اجاره داده می دهد. دوچرخه یکی از رایج ترین وسایل حمل و نقل در این دانشگاه است و این مرکز علمی تلاش میکند تراکم ترافیک را کاهش داده و به طور مستمر در زمینه پیشرفت دوچرخه سواری در محیط دانشگاه فعالیّت نماید. ایستگاه های تعمیر دوچرخه در سراسر فضای دانشگاه واقع شده است. فروشگاه کیک استند، یکی از این فروشگاه ها است که به وسیله داوطلبان اداره می شود و تمام مایحتاج دوچرخه سواران را دارد. فعالیت های گروهی، رقابتی و سرگرم کننده به همراه مسافرتهای گروهی به طور منظّم اجرا می شود و تیم دوچرخه سواری دانشگاه استن تگزاس به طور منظم در مسابقات تیمی مختلف شرکت می کند.

California State Long Beach1

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت

2.دانشگاه استنفورد

دانشگاه استنفورد دومین دانشگاه دوستدار دوچرخه سواری است که دانشگاه را به محیطی استثنائی که دوچرخه سواری می تواند در آن پیشرفت کند، توسعه داده است. دانشگاه استنفورد سی و هشت مایل مسیر دوچرخه سواری دارد و اگر شما نیازمند یادگیری مهارت های دوچرخه سواری باشید، امکان شرکت در کلاس های آمادگی را دارید. همچنین یک فروشگاه دوچرخه خدمات تعمیرات دوچرخه را عرضه می کند و اگر شما گواهینامه دوچرخه سواری بگیرید، میتوانید در کلاسهای دوچرخه سواری تفریحی و ایمن شرکت کنید.

وسیله حمل و نقل درون شهری مونترال کانادا

Columbia University

3.دانشگاه کارولینای شمالی- چاپل هیل

رتبه سومین دانشگاه دوستدار دوچرخه سواری، به دانشگاه کارولینای شمالی- چاپل هیل
(University of North Carolina-Chapel Hill)تعلق می گیرد که در وهله نخست، امنیت در دوچرخه سواری را تضمین کرده و برنامه مهارت در دوچرخه سواری را اجرا کرده و پیشرفت داده است. دوچرخه سواری، بخش جدایی ناپذیر فرهنگ دانشگاه کارولینای شمالی است و این دانشگاه می کوشد این ورزش را در داخل و پیرامون دانشگاه توسعه بخشد، مسیر یکپارچه دوچرخه سواری را در سراسر دانشگاه ایجاد کند و همچنین بودجهی دوچرخه سواری را نیز افزایش دهد. Tar Heels ( برنامه مشترک دوچرخه سواری دانشگاهی) به دانشجویان و اعضای هیأت علمی امکان میدهد تا دوچرخه را به عنوان وسیله تردد اجاره نمایند و دوچرخه سواران شرکت کننده در برنامه جایگزین رفت و آمد، فرصت برنده شدن جوایز و لذت بردن از تخفیف برای حقّ تقدّم مجوز پارکینگ را به دست می آورند.

Georgetown University

4. دانشگاه تمپل

دانشگاه تمپل (Temple University) چندین برنامه وسوسه انگیز دوچرخه سواری را طراحی کرده که شامل ارائه رایگان یک دوچرخه تا مکان صبحانه خوری است تا کمکی به ترویج فرهنگ دوچرخه سواری باشد. همچنین کلاس های دوچرخه سواری ایمن، برای کمک به آموزش دوچرخه سواری ایمن به دانشجویان برگزار می گرد و یک دوره یک ساله دوچرخه سواری شهری به دانشجویان میآموزد که چگونه راحت تر سواری کنند و به آنها نگهداری و اصول تنظیمات دوچرخه را آموزش می دهند. باشگاه دوچرخه سواری تمپل، اساساً برای سرگرمی ایجاد شده و همه دانشجویان می توانند برای شرکت در آن ثبت نام نمایند و از تخفیف های خرید تجهیزات و لوازم دوچرخه لذّت ببرند.

دوچرخه و حمل و نقل عمومی (مدل جذاب دوچرخه به علاوه قطار)

Harvard University

5. دانشگاه کلمبیا

دانشگاه کلمبیا (Columbia University)، در زمینه مزایای دوچرخه سواری در زمینه سلامت و سرگرمی برنامه ریزی کرده و پژوهشی را درباره کمک به کیفیت هوا از طریق رفت و آمد با دوچرخه انجام داده است. این دانشگاه همچنین درصدد کاهش هزینه قفل کردن دوچرخه در جایگاه مخصوص و آموزش دوچرخه سواران در زمینه امنیت و مقررات دوچرخه سواری می باشد. همچنین دانشجویان می توانند در تیم دوچرخه سواری دانشگاه و رقابت دانشگاهی و مسابقات دانشجویی شرکت کنند.

James Madison University

6. دانشگاه ورمونت

دانشگاه ورمونت University of Vermont) )، دانشگاه ورمونت یکی از اعضای انجمن دوچرخه سواران دانشگاه های شرق است و مزایای دوچرخه سواری را به خوبی تشخیص داده و از دوچرخه در جایگاه حمل و نقل حمایت کامل می کند. در سال 2015، اداره حمل و نقل دانشگاه ورمونت بیست و پنج عدد دوچرخه جدید خریداری کرد و برخی از راهروهای دانشگاه را به اتاق مخصوص دوچرخه مجهز کرد تا ساکنان این فرصت را داشته باشند که دوچرخه خود را در بخش اصلی ساختمان قرار دهند. تیم دوچرخه سواری دانشگاه ورمونت نیازها و اهداف تمامی اعضای تیم را هموار برطرف میکند و با پیروزی در مسابقه نهایی ملّی سال 2015، نتیجه خوبی در مسابقات رقابتی به دست آورد.

Ohio State University
7. دانشگاه الد دامینیون

دانشگاه الد دامینیون، (Old Dominion University)، به عنوان برنده جایزه برنز دانشگاه دوستدار دوچرخه در سال 2013، به سوی ایمن و راحت تر نمودن دوچرخه سواری برای دانشجویان، اعضای هیأت علمی، کارکنان و مراجعه کنندگان گام برمیدارد و برنامه های مشترک دوچرخه سواری را با هدف کاهش انتشار کربن، ایجاد حس مشارکت و افزایش فعالیت های فیزیکی برگزار میکند. هر دوچرخه اجاره ای دارای قفل خاص، کلاه ایمنی و سبد است و برای یک هفته یا بیشتر در اختیار اجاره کنندگان قرار میگیرد و البته افراد با دوچرخه شخصی نیز می توانند از خدمات رایگان دانشگاه الد دامینیون بهره مند شوند.

قوانین (دوچرخه‌سواری در ایالت کالیفرنیا)

University of Washington
8. لانگ بیچ استیت کالیفرنیا

لانگ بیچ استیت کالیفرنیا (California State Long Beach) به ترویج حمل و نقل پایدار افتخار میکند و برای کسانی که نیاز به آموزش دارند، کلاسهای رایگان دوچرخه سواری ایمن را برگزار مینماید. اداره خدمات حمل ونقل لانگ بیچ استیت کالیفرنیا، صد و یک مهارت ترافیکی شامل دورههای گامهای سریع، مهارتهای دوچرخه سواری، اعتماد به نفس، آموزش تعمیرات اولیه و چگونگی انجام مانورهای فرار جهت اجتناب از تصادف در ترافیک را میآموزد. همچنین انجمن این دانشگاه، تسهیلات تضمینی جهت دریافت رایگان دوچرخه و استفاده از تعمیرگاههای دوچرخه را در اختیار افراد قرار میدهد. این دانشگاه دو جایزه ملّی مدال نقره دانشگاه دوستدار دوچرخه و مدال طلا برای تجارت دوستدار دوچرخه را از لیگ دوچرخه سواری آمریکا دریافت کرده است. نقشه مسیر دوچرخه سواری داخل محوطه دانشگاه و همه مسیرهای دوچرخه سواری سراسر شهر در این دانشگاه قرار دارند و دانشجویان با استفاده از دوچرخه در هزینههای پارکینگ و بنزین صرفه جویی میکنند.

Virginia Tech
9. دانشگاه سلمون

دانشگاه سلمون (Clemson University)، نه تنها برای دانشجویان و اعضای هیأت علمی مسیرهای مخصوص دوچرخه سواری ایجاد کرده، بلکه تیم پژوهشی دوچرخه نیز دارد که بر بهبود فرصت های دوچرخه سواری از طریق پژوهش و عرضه خدمات متمرکز است. این تیم بر ویژگی های فیزیکی دوچرخه سواران تمرکز کرده و آگاهیهای مربوط به هزینه های اقتصادی و اجتماعی دوچرخه سواری را افزایش می دهد. تیم پژوهشی دوچرخه، به طور مستمر در پروژه های جاری مشارکت نموده و طرحها و پژوهشه ای آینده را نیز در نظر دارد. ویژگی دیگر سلمون وجود 875 دوچرخه و نقشه دقیق مسیرهای دوچرخه سواری است که سبب می شود شما از دوچرخه سواری لذّت بیشتری ببرید.

آیا پروانه ­های نارنجی به شهرمان باز می­گردند؟

Yale University
10. دانشگاه مینسوتاـ تواین سیتیز

دانشگاه مینسوتا تواین سیتیز (University of Minnesota Twin Cities)، برای دوچرخه سواری، کاهش تراکم ترافیک، پایین آمدن کربن مونوکسید گازهای گلخانه ای و هوای پاک اهمیت زیادی قائل است و پیشنهاد میدهد که با دوچرخه خودتان یا دوچرخه اجاره ای از مایل ها مسیر دوچرخه سواری لذّت ببرید. گردش با دوچرخه در اطراف شهر، برنامه ای است که هرهفته چهارشنبه شب، توسط این دانشگاه برگزار میشود و شامل گردش با دوچرخههای یدک دار، رفتن به غذاخوری ها و گردش در شهرها است. کلاس آموزش مقدماتی دوچرخه سواری کوهستان در سفر یک روزه، دستورالعمل هایی درباره دوچرخه سواری کوهستان و اصول ابتدایی کنترل دوچرخه را می آموزد. با مبلغی که شما میپردازید می توانید یک دوچرخه کوهستان و کلاه ایمنی نیز داشته باشید. تیم دوچرخه سواری دانشگاه مینسوتا تواین سیتی، یک گروه دوچرخه سواری رقابتی و سرگرمی است که گواهی نامه مسابقات دوچرخه سواری سرعتی دانشگاهی تیمی را از انجمن دوچرخه سواری دانشگاه های شمال و مرکز آمریکا دریافت نموده و به مدت شانزده سال پیروز بوده است.

رای ها
لطفا امتیاز دهید

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر ثبت شده! شما هم نظرات و پرسش های خود را مطرح کنید.
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا