تبلیغ
بانوان

شوک بزرگ ورزش آلمان

رای ها
لطفا امتیاز دهید

فلج شدن قهرمان المپیک شوک بزرگی بود. نکته شگفت انگیز دیگر اینکه او آنچنان روحیه بالایی دارد که انگار اصلا اتفاقی نیفتاده است.

کریستینا وگل4

کریستینا فوگل “kristina.vogel” قهرمان دو مدال طلای المپیک و یازده عنوان قهرمانی جهان اتفاق های عجیبی را در زنگی خود پشت سرگذاشته است. از قهرمانی المپیک بدون زین دوچرخه! تا تصادف های ناگوار و حادثه آخر و  فلج شدن او! نکته شگفت انگیز این است که آنچنان روحیه بالایی دارد که گویی اتفاقی نیوفتاده است! او در آخرین نشست خبری خود اینچنین گفته است:  می‌خواهم به مردم بگویم خوبم و هنوز همان شخص دیوانه‌ای هستم که می‌خواهم منبع انگیزه برای دیگران باشم.

کریستینا وگل

کریستینا فوگل که یازده عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه دارد روز بیست و ششم ژوئن در جریان تمرینات خود به یک بلوک سیمانی برخورد کرد و از ناحیه‌ی ستون فقرات با آسیب‌دیدگی جدی مواجه شد. فوگل درجریان تمرین باسرعت بالای 38 مایل بر ساعت به دوچرخه‌سوار دیگری برخورد کرد و پس از انحراف از مسیر خود به بلوکی سیمانی کوبید. این اتفاق در حالی برای فوگل افتاد که او برای شرکت در گراندپری آلمان در پیست دوچرخه‌سواری شهر کوتبوس این کشور تمرین می‌کرد.

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت

کریستینا وگل2

کریستینا فوگل بعد از حادثه چندین عمل جراحی انجام داده است اما شانسی برای بهبودی بدست نیاورد.

رابطه تاریخی دوچرخه و حقوق برابری زنان(فمینیسم)

دوست و همکار او مکس لوی، بعد از حادثه ۵۰ هزار یورو برای او و خانواده‌اش جمع‌آوری کرد که البته بعدا این مبلغ به ۱۲۰ هزار یورو افزایش پیدا کرد و به خانواده ووگل تحویل داده شد.

کریستینا وگل5

حادثه ای دیگر

کریستینا فوگل در ماه مه 2009 هم حادثه‌ی شدید دیگری را تجربه کرده بود. او در آن زمان با یک اتوموبیل تصادف کرده و از روی دوچرخه به زمین پرتاب شده بود. فوگل در آن زمان به دلیل مصدومیت شدید ناشی از آن سانحه تا دو روز در کما نگه داشته می‌شد و پزشکان احتمال زنده ماندنش را پنجاه پنجاه دانسته بودند هر چند فوگل در نهایت از آن ماجرا جان سالم به در برد و دوچرخه‌سواری را از سر گرفت.

کریستینا وگل1

قهرمانی المپیک بدون زین

فوگل سه سال بعد به همراه میریام ولته در المپیک 2012 لندن مدال طلای ماده‌ی امدادی تیمی را برای آلمان بدست آورد. فوگل چهار سال بعد در المپیک ریو هم به عنوان اولین زن آلمانی مدال طلای ماده‌ی سرعت را به خود اختصاص داد، آنهم درحالیکه با زین دوچرخه‌ی شکسته در فینال شرکت کرده بود.

دور آخر این رقابت جذاب زین دوچرخه کریستینا وگل ( Kristina Vogel ) که انتهای مسیر این دور از رقیب خود پیش افتاده بود، کنده شد. بدنبال جدا شدن زین دوچرخه علی‌رغم اینکه انتظار می‌رفت این ورزشکار از ادامه رقابت کناره گیری کند، همچنان با سرعت تاخت و نهایتا صاحب گردن آویز طلا شد.

آیا در زمان بارداری می توان دوچرخه سواری کرد!؟

کریستینا وگل7

فوگل بعد از رقابت این گونه گفت که: حتی پیش از آغاز رقابت هم هنگام تکیه بر زین احساس ناامنی می‌کرده است. همچنین دور دوم مسابقه اسپرینت بازی‌های المپیک ریو ۲۰۱۶ زین دوچرخه‌اش ناپایدار شد و با کمک خواستن از مربی گمان کرد که زین روبراه شده و شرایط به حالت قبل بازگشته است. اما در دور سوم و در حالی که به ناگهان زین با سرعت بسیار زیاد از دوچرخه کریستینا جدا شده، او به ناچار خودش را جمع کرد تا فقط در این مسافت باقی مانده به خط پایان رقابت‌ها برسد. او از یک شکست تاریخی جلوگیری کرد. چرا که هر ورزشکاری از پس مدیریت چنین شرایطی برنمی‌آید. این اولین پیروزی و نشان طلای یک دوچرخه سوار بدون زین در رقابت‌های المپیک بوده است.

صفحه اینستاگرام کریستینا فوگل “kristina.vogel”

وب سایت رسمی  کریستینا فوگل “kristina.vogel”

کریستینا وگل6

رای ها
لطفا امتیاز دهید

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا