تبلیغ
بانوان

میدانی مردانه برای زنان دوچرخه سوار بریتانیا

رای ها
لطفا امتیاز دهید

مسابقه دوچرخه‌سواری بانوان آویوای(Aviva Women›s Tour)، یکی از نخستین عرصه‌های حضور زنان در مسابقات دوچرخه سواری بریتانیا است که با پشتیبانی و پوشش شبکه تلویزیونی (ITV4) هر ساله در ماه‌های می و ژوئن برگزار می‌شود.
سازمان سوئیت‌اسپات (SweetSpot)، نخستین بار در مسابقات ملی لانچ تور بریتانیا، (National Launch of the Tour of Britain) در مارچ 2013، تمایل خود را به برگزاری مسابقه‌ مستقل برای بهترین زنان دوچرخه‌سوار در بریتانیا اعلام کرد. این مسابقه، که اولین رویداد در نوع خود بود، در سال 2013 هم‌زمان با مرحله پایانی تور بریتانیا در مرکز لندن برگزار شد و حَنا بارنِس(Hannah Barnes) به مقام نخست دست یافت. این مسابقه مقدمه‌ای بود برای جنبش‌های بعدی در توردوفرانس (Tour de France ) و وئولتا آ اِسپانا(Vuelta a Espana) در ماه‌های بعد.

دوچرخه سواری بانوان
تنها پس از یک هفته، سوئیت‌اسپات اخباری مبنی بر تأیید برگزاری تور زنان در تقویم مِه 2014 یو.‌سی.آی دریافت کرد، که بالاترین رده‌بندی برای یک سکو یعنی امتیاز 2.1 را تضمین کرده بود و این معادل بالاترین رقابت‌های جهانی برای زنان بود. اولین دوره موفقیت زیادی کسب کرد و توجه برجسته‌ترین دوچرخه سواران و تیم‌ها و نیز پوشش گسترده‌ خبری برای زنان دوچرخه سوار بریتانیا را به همراه داشت. اِما جانسون(Emma Johansson) از سوئد با برنده شدن مرحله اول از اوندله(Oundle) تا نورتامپتون(Northampton) تاریخ ساز شد، درحالی‌که قهرمان جهان و المپیک، ماریانه وُس(Marianne Vos) سه مرحله بعدی را برد و پیراهن زرد را تصاحب کرد.
با حمایت مالی فِرِندز لایف(Friends Life) در سال اول، این اتفاقات منجر به حمایت مالی از آویوا در دومین دوره رقابت‌ها در ماه ژوئن 2015 نیز شد که برنده‌ مراحل آن لیسا بِرنائور(Lisa Brennauer) بود. برگزاری این رقابت برای بار دوم یک پیروزی بزرگ بود و باعث شد که تور زنان آویوا جایگاهی در تقویم مسابقات جهانی زنان یوسی‌آی 2016 پیدا کند.
جایگاه تور آویوا بانوان
در سال 2016، تور آویوا بانوان، بخشی از تقویم هیجان‌انگیز رقابت‌های یو.‌سی‌.آی است که تور جدید جهانی زنان را تشکیل خواهد داد. برایان کوک‌سان، دبیر کل یو.‌سی‌.آی، آن را “گامی مهم برای دوچرخه‌سواری زنان” می‌داند. در مجموع، هفده رقابت هستند که تور جهانی را در سی و پنج روز در نه کشور جهان شکل می‌دهند. چهار رویداد، رقابت‌های سکو هستند، تور چانگومینگ آیلند(Chongming Island) در چین، آمگِن تور در کالیفرنیا(Amgen Tour of California) و جیرو دِ ایتالیا(Giro d’Italia) که به همراه تور آویوا بانوان به تقویم جهانی می‌پیوندند و آن را تبدیل به تنها سکو در بریتانیا و یکی از دو رویداد اروپا در تقویم می‌کند. در محدوده‌ ملی، تور آویوای زنان، بزرگ ترین رقابت در بریتانیا است و تنها رقابت رده‌بندی یو.سی‌.آی در بریتانیا و تنها رقابت سکوی بین‌المللی کشورها می‌باشد.

مدیریت قاعدگی در بانوان دوچرخه سوار

0125

عملکرد تیم ها در تورها
هر تیم در تور آویوا، یک دسته‌ شش‌تایی از بهترین دوچرخه‌سواران طول فصل خود انتخاب خواهد کرد. عموماً تیم‌ها شامل یک سرگروه با هدف ایستادن در بالاترین رده‌بندی عمومی، یک دوچرخه سوار سرعتی برای برنده شدن در مراحل مختلف، یک صعودکننده تخصصی برای مراحل سربالا و تعدادی کمک‌کننده یا خدمات رسان(Domestique) به سرگروه می‌شوند. هدف یک خدمت‌رسان دوچرخه‌سواری، کمک‌رسانی به سرگروه‌های تیم، پوشش سرگروه‌ها از باد، رساندن غذا و آب و قراردادن وی در بهترین موقعیت در زمان رقابت است که هنگام رسیدن به خط پایان اهمیت بسیاری می‌یابد. همچنین آنها باید برای دادن دوچرخه‌ خود به یکی از سرگروه‌ها که دچار مشکل مکانیکی مانند پنچری شده است، آماده باشند. خدمت‌رسان ها در پیروزی سرگروه‌های تیم خود شریک نمی‌شوند اما برای هر تیمی حیاتی هستند، چه برای کسب مقام در مراحل و چه در رتبه‌بندی مجموع. در هر مرحله، خدمت‌رسان برای حفاظت از سرگروه تیم فعالیت خواهد کرد و این اطمینان را ایجاد میکند که سرگروه‌ آنها نفر اول از خط عبور خواهد کرد. اگر سرگروه نیاز به پیراهن طلایی داشته باشد، این وظیفه‌ آنهاست که به سرگروه کمک کنند تا پیراهن خود را نگه دارد. وقتی نوبت سرعتی‌ها می‌شود، تمام تیم، از جمله سرگروه تیم، باید برای رسیدن دوچرخه سوار سرعتی تیم به جایگاه نفر اول به طور گروهی مشارکت کنند. البته با توجه به هیجانات و پیشروی‌های ناگهانی رقابت، ممکن است یکی از خدمت‌رسانان با توجه به عملکرد ورزشی خود در نقش سرگروه قرار بگیرد.

بریل برتون، زنی که رکورد مردان را شکست

 

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت

برنامه ریزی های بریتانیا برای دوچرخه سواری بانوان
روش های متفاوتی برای دوچرخه‌ سواری در بریتانیا وجود دارد و دوچرخه ‌سواران می‌توانند در رشته‌های بی‌ام‌ایکس، سرعت، سایکلو-کراس، دوچرخه کوهستان، جاده و پیست به صورت تفریحی و حرفه‌ای شرکت کنند. از آنجا که تعداد دوچرخه سواران و اعضای رسمی اتحادیه دوچرخه‌سواری بریتانیا، بسیار بیش از حد نصاب مسابقات هستند، لذا افراد می‌توانند از دسترسی گسترده‌ای به پشتیبانی و مشاوره، پوشش‌های بیمه‌ای و همچنین تخفیف‌های ویژه استفاده از هتل‌ها، مغازه‌ها و سایر خدمات بهره‌مند باشند. تمام دوچرخه‌سوارانی که مایل به شرکت در این مسابقات در سطح منطقه‌ای و ملی انگلستان هستند، می‌بایست ابتدا مجوز نهایی اتحادیه دوچرخه‌سواری بریتانیا را کسب کنند. این ‌مجوز پس از آن اعطا می‌شود که جایگاه آنها در رشته‌های انتخابی در رده بندی اتحادیه دوچرخه‌سواری انگلستان مشخص گردد. اتحادیه دوچرخه‌ سواری بریتانیا در سال 2013، برنامه‌ریزی کلانی را صورت داد تا بتواند حداکثر تا سال 2020، یک میلیون بانوی دوچرخه‌سوار را تربیت کند. بهترین راه برای آگاهی از برنامه‌های این پروژه مراجعه به وبسایت بریز(Breeze website) است تا بدانید چطور می‌شود در این رویدادها مشارکت کرد و دوچرخه ‌سواران محلی شما کجا هستند. معمولا پیوستن به یک کلوب دوچرخه سواری محلی، راهی برای کسب نتیجه‌ بیشتر از دوچرخه‌ سواری است. یک راه دیگر برای مشارکت در این برنامه و بالابردن سطح دوچرخه ‌سواری‌تان، پیوستن به سی‌تی‌سی (CTC)، انجمن ملی خیریه دوچرخه ‌سواران است.

رای ها
لطفا امتیاز دهید
آیا در زمان بارداری می توان دوچرخه سواری کرد!؟

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر ثبت شده! شما هم نظرات و پرسش های خود را مطرح کنید.
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا