پزشکی

راهنمای برطرف کردن متداول ترین دردهای ناشی در دوچرخه سواری

از دلایل تا راه حل ها

آیا دوچرخه سواری مضراتی  برای مردان و زنان  به همرا دارد؟ آیا مقابل دردهای دوچرخه سواری کاری می توان کرد؟
صرف نظر از اینکه شما یک دوچرخه سوار حرفه ای باشید یا یک مبتدی و یا یک دوچرخه سوار ماجراجو، ممکن است در زمان دوچرخه سواری دچار دردهایی در نقاط مختلف بدن خود شوید. نگران نباشید بصورت معمول اکثر تمامی دردها در دوچرخه سواری ناشی از تنظیمات دوچرخه هستند و دوچرخه سواری مضراتی برای  مردان و زنان نخواهد داشت. در این مقاله دردهای ناشی در دوچرخه سواری و راه کارهایی برای رفع آنها را معرفی خواهیم کرد.

دوچرخه سواري نبايد آزاردهنده يا دردناك باشد. اگر چنين است، مشكلي وجود دارد كه عموماً به تناسب، تنظیمات دوچرخه و يا سَبك دوچرخه‌سواري شما مربوط مي‌شود. با آن همه بخش‌هاي گوناگون و قابل تنظیم، رمزگشايي اينكه چه چيزي اشتباه است، كار ساده‌اي نخواهد بود. بنابراين ما به سراغ Kevin Schmidt، فيزيوتراپيست و متخصص تناسب دوچرخه و همچنين صاحب Pedal PT در پورتلند اورگون، رفتيم تا در رفع متداول‌ترين آسيب‌ها و دردهاي دوچرخه‌سواري به ما كمك کند.
اين راه‌حل‌ها نمي‌توانند جايگزين يك متناسب‌سازي حرفه‌اي دوچرخه براي شما شوند، اما می‌توانند يك نقطه شروع خوب باشند تا در ركاب‌زدن بدون درد به شما كمك كنند.

1-درد گردن در دوچرخه سواری
رايج‌ترين علت‌ها: بدن شما بيش از حد كشيده شده است
راه‌حل: اگر در ناحیه گردن احساس درد می‌کنید، ابتدا بايد مشخص كنيد وضعيت سر خنثي (بدون انحراف) بر روي دوچرخه چگونه است. Schmidt مي‌گويد: «هدف اين است كه شانه‌هاي شما، وقتي دستهايتان روي فرمان قرار دارند، يك زاويه 90 درجه يا اندكي كمتر را بين بازوها و تنه بسازند». اگر زاويه بيش از اين مقدار باشد و سر شما جلوتر از این قرار بگيرد، فشار بيشتري روي عضلات ذوزنقه‌اي كه از سر شما حمايت مي‌كنند، وارد خواهد شد.
درحالي كه دستهايتان روي فرمان قرار دارند، چانه خود را به طرف داخل فشار دهيد تا عضلات قسمت جلوي گردنتان درگير شوند، سپس به جلو نگاه كنيد. Schmidth مي‌گويد: «اين حركت به جاي درگير كردن تنها يك يا دو بخش، فشار را بين مهره‌هاي بيشتري توزيع نموده و فشاری را که روي بخش فوقاني ستون فقرات گردني است، كاهش مي‌دهد».
ساختار فرمان خود را براي حفظ اين وضعيت تنظيم كنيد. شما مي‌توانيد يك كرپي فرمان كوتاه‌تر را آزمایش كنيد. فرمان را بالاتر آورده و يا اگر زين بیش از حد بلند است، ارتفاع آن را كاهش دهيد. Schmidth اضافه مي‌كند: «مردم در اولين اقدام به‌سرعت به سراغ كرپي فرمان مي‌روند، اما اندكي كاهش در ارتفاع زين مي‌تواند بخش هدايتي دوچرخه را باريك كرده و شما را به فرمان نزديك‌تر نمايد كه درنتيجه باعث كاهش كشيدگي بدنتان خواهد شد».

مجله دوچرخه و طبیعت

2
دیدگاه بگذارید

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
docharkhehMagامیررضا حسینی Recent comment authors
  Subscribe  
Notify of
امیررضا حسینی
امیررضا حسینی

بسیار سایت خوبی دارید.