تبلیغ
فناوری، تکنولوژی

فنّاوری جدید دوچرخه Spark اسکات

رای ها
لطفا امتیاز دهید

Spark، هیولای جدید دوکمک
فنّاوری جدید دوچرخه Spark اسکات

دوچرخه اسکات02

دوچرخه Spark ساخت شرکت اسکات نه تنها یکی از موفق‌ترین دوچرخه‌های دو کمک در مسابقات جهانی است بلکه یکی از محبوب‌ترین دوچرخه‌های برند اسکات میان نیمه‌حرفه‌ای‌ها نیز هست.
این دوچرخه با تنه‌ای محکم و سبک، تناسبی عالی برای طیف گسترده‌ای از دوچرخه‌سواران، از حرفه‌ای تا نیمه‌حرفه‌ای را داراست. اینها همه مدیون ویژگی‌های فنی اختصاصی اسکات از جمله قفل Twinloc، تکنولوژی کمک عقب FOX NUDE، هندسه خاص و مسابقه‌ای بدنه است. تکنولوژی‌هایSpark 2017 علی‌رغم ظاهر ساده، مزرهای جدیدی را در دوچرخه تعریف کرده‌اند. در ادامه برخی از این پیشرفت‌های فنی بررسی می‌شود:

دوچرخه اسکات04 دوچرخه اسکات05

2017، سال تحول دوباره Spark
استاندارد جدید ابداع‌شده توسط اسکات، با استفاده از کمک دوپایه Trunnion به‌دست آمده است. کمک عقب که قبلاً زیر لوله بالایی قرار داشت (تصویر 2016 )، امسال به روی توپ تنه منتقل شده است (تصویر 2017). این جابه‌حایی باعث کاهش مرکز ثقل در دوچرخه می‌شود.

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت

دوچرخه اسکات01

به این دلیل که بدنه کمک تا دوپیچ زیرین امتداد یافته، فضای بیشتری جهت قرار گرفتن قطعات داخلی کمک در قسمت زیرین ایجاد شده است. این بدین معنی است که با حفظ میزان بازی کمک، فاصله چشم تا چشم آن (طول کلی کمک) کمتر خواهد شد و در نتیجه، استحکام بیشتر دوچرخه و مرکز ثقل پایین‌تر را ایجاد خواهد کرد.
کاهش فاصله بین دو چشم کمک به طراحی متراکم‌تر تنه در بخش کمک منجر شده و فضای بیشتری را برای جای دادن قمقمه بزرگتر فراهم می‌نماید. راه اتصال بالایی کمک به لوله زین نیز کوچک و کارا است.
در مدل 2017، فشار کمک مستقیماً به توپ تنه وارد می‌شود اما افزایش استحکام در این قسمت لازم نیست، زیرا به‌طور کلی ناحیه توپ تنه در همه دوچرخه‌ها تقویت شده است. همچنین عدم لزوم تقویت مضاعف در قسمت توپ تنه و باریک‌تر شدن لوله بالایی که کمک قبلاً روی آن سوار بود، کاهش وزن 217 گرمی نسبت به مدل 2016 را سبب شده است.

فناوری ساخت بدنه دوچرخه اورلرد

دوچرخه اسکات03

جذب کمتر گل و لای
کمک عقب یکی از قطعات حساس و کارا است. برعکس دیگر برندها، پیستون کمک در قسمت بالا قرار گرفته، که باعث کاهش ورود و جذب گل ولای به درون کاسه نمد کمک می‌شود. هر چه کمک شما تمیزتر بماند، نه تنها عملکرد روان‌تری خواهد داشت بلکه طول عمر آن نیز افزایش می‌یابد.

رای ها
لطفا امتیاز دهید

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظر ثبت شده! شما هم نظرات و پرسش های خود را مطرح کنید.
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا