تبلیغ
بانوان

کرنلیا (کیتی )هاگ

رای ها
لطفا امتیاز دهید

کرنلیا (کیتی )هاگ

کرنلیا (کیتی) هاگ، که با نام خانوادگی همسرش کیتی ون استن هاگ شناخته می شود (در بیست ویک اگوست 1949 به دنیا آمده) یک دوچرخه سوار هلندی است که اهل زی لند سینت مارتن دیسک می باشد. او از خانواده ای دوچرخه سوار می آید. او خواهربلا هاگ، هلن هاگ و سیسکا هاگ می باشد وخاله او، جان وان ولزن می باشد. او دوازده مرتبه به صورت پیاپی در مسابقات ملی پیروز شده است و در مسابقات جاده ای ملی نه مرتبه که هشت مرتبه آن پشت سر هم بوده است. او در مسابقات جهانی دوچرخه سواری جاده ای دو مرتبه پیروز شده است.اولین بار در سال 1968 زمانی که مجرد بود و نامش کرنلیا هاگ بود و بعد از ازدواج در سال 1976 با نام استن پیروز گردید. او یکی از بزرگترین زنان  در مسابقات دوچرخه سواری بین المللی در تمام دوران ها می باشد.

4 1

در شانزده سپتامبر 1978، هاگ رکورد زمانی جهانی در 082/43 مونیخ را ثبت نمود. او رکورد 5 کیلومتر ، 10 کیلومتر و 20کیلومتر را با همان روش بهبود بخشید .

او زن ورزشکار هلندی است که در سال های1976و 1978 بود و نشان افتخار سالانه بهترین دوچرخه سواران هلند را ازنام او گرفته اند. رکوردهای او در مقایسه با دوچرخه سواران کنونی پایین است زیرا در آن زمان چند مسابقه بین المللی برای زنان بیشتر وجود نداشت و هیچ زن دوچرخه سواری، در مسابقات المپیک حضور نداشت.

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت

او هنگام بازنشتگی اعلام نمود:

 ورزش طی حاملگی زنان ورزشکار

 

“من تمامی جوایزی که در ان زمان وجود داشت را کسب نمودم. این جوایز شامل شش جایزه در مسابقات جایزه جهانی و چندین مسابقه در سطح هلند و یک مسلبقه بزرگ در امریکا بود. گاهی اوقات مواردی وجود دارد که از جاه طلبی شما را می کاهد من هنوز برنده بودم اما به تمامی پیروزی ها دست یافته بودم و دوست داشتم تور دوچرخه سواری زنان وجود داشت تا در ان شرکت نمایم.

فدراسیون دوچرخه سواری هلند، وظیفه کار نمودن با بانوانی که جایگاه او می رسند را به او محول نمود. او در این فدراسیون از سال 1985به مقام هماهنگ کننده ، فعالیت نمود.

او می گوید اما این کار رادوست نداشتم زیرا در تیم یک مربی وجودداشت و من از سال 1985 برای سال ها هماهنگ کننده تیم بودم اما این شغل زیرا جواب نمی داد. زیرا من تمام برنامه ریزی ها را انجام می دادم اما زمانی که فدراسیون مربی را تعویض می شود ،همه چیز تغییر می کرد و این موضوع مرا بسیار ازرده می کرد. من نمی توانستم این رویه را ادامه داده و شغلم را ترک کردم.

او در نظرداشت که یک مربی شود یا شغلی را در ارتباط با دوچرخه سواری انتخاب کند اما این کار نیازمند گذراندن دوره ها وامتحانات خاصی بود که برای او جذاب نبود و دررفدراسیون دوجرخه سواری هلند اتفاقی

تاثیر تفاوت های فیزیولوژیکی زن و مرد در ورزش

2 21

رخ می داد که اورا به کار در این زمینه مشتاق نمی کرد.

او به عنوان معلم نیمه وقت اموزش صنایع دستی در دانشکده نزدیک منزلش در کلوینگ در زیلند مشغول بکارشد ، کمتر دوچرخه سواری می کرد ودر سال 1990 اعلام کرد که دلش برای دوچرخه تنگ شده است اما برای مسابقات دلتنگ نیست زیرا تمامی مدال های رنگارنگ مسا بقات جهانی را برنده شده است. در آن زمان آن مدال ها بسیار زیبا بودند اما بعد از ان دیگر زیاد مهم نبود ومن آنها را یکی یکی به دیگران هدیه دادم . اکنون من پشیمان هستم اما دیگر خیلی دیر است اما من هنوز چند مدال دارم.

او در یک سال ، در چهل تا شصت مسابقه جاده ای دوچرخه سواری، رکاب زد.

او می گوید من غالبا پیروز بودم . اغلب مردم می گفتند حالا که تو همیشه پیروز می شوی، حداقل به سایر افراد نیز این شانس را بده که پیروز شوند وما می توانیم روش دیگری را در دوچرخه سواری بکار گیریم. من می توانم درک نمایم که سایر دختران از این کار من سر خورده می شدند چون من همیشه برنده بودم و اکنون که به گذشته نگاه می کنم، اینکه همیشه یک نفر برنده باشد، لزوما برای ورزش خوب نیست.

رابطه تاریخی دوچرخه و حقوق برابری زنان(فمینیسم)

او بیان نمود: او هرگز ملاقات با خبرنگاران را دوست نداشت.

خبرنگاران همیشه سوالات سخت می پرسیدند.بودن عکس و موضوعاتی در مورد شما در روزنامه ها ،و تصویر شما در تلویزون بودن، کاری مشکل است. البته این موضوع زیاد بد نیست اما من هرگز این کار را دوست ندارم. امروزه در هلند دختران زیادی ، کارهای عجیبی درزمینه دوچرخه سواری انجام می دهند تا در جمع دیده شوند ،این کار خوب است وسبب می شود که زنان به مسابقات علاقمند گردند، اما من هرگز بدنبال خبرنگاران و این گونه موارد نبوده ام.

جوایزی که برنده شده است:

جایزه ورزشکار زن سال دنیل لیوداچ  که درسال 1976موفق به دریافت آن شده است.

جایزه ورزشکار زن سال بتی استوداچ  که درسال 1978موفق به دریافت آن شده است.

 

بلا ون دیراسپیگل – هاگ

 

بلاهاگ، که اغلب  با نام خانوادگی همسرش، بلا ون در اسپیگل هاگ شناخته می شود (درپنجم می 1948 به دنیا امده) یک دوچرخه سوارحرفه ای هلندی است که اهل سینت مارتن دیسک در استان زی لند می باشد. او از خانواده ای دوچرخه سوار می آید. او خواهرکیتی هاگ، هلن هاگ و سیسکا هاگ می باشد وخاله او جان وان ولزن می باشد.

 

1996

نفر اول مسابقات ملی سرعت جاده ای

توصیه های دوچرخه سواری در حین بارداری

1967

نفر اول مسابقات ملی سرعت جاده ای

1968

نفر اول مسابقات ملی سرعت جاده ای

1970

نفر سوم مسابقات ملی سرعت جاده ای

1972

نفر دوم مسابقات ملی سرعت جاده ای

1978

نفر دوم مسابقات ملی سرعت جاده ای

 

هلن هاگ

هلن هاگ (در سیزدهم اکتبر1958 بدنیا آمده) یک دوچرخه سوار مسابقات جاده ای است که در سالهای 1983 تا 1989 فعال بوده است. در رده ای که او فعالیت می نمود، مقام دوم مسابقات گرند بوسلی 1984( مسابقات توردوفرانس زنان) را با پیروزی در مراحل چهار ،سیزده و پانزده بدست آورد. در سال 1986 او دوچرخه سوار جاده ای ملی هلند گردیدودر سال 1987مدال نقره مسابقات جهانی دوچرخه سواری جاده ای را دریافت نمود.او همچنین در رقابتهای فردی دوچرخه سواری جاده ای المپیک تابستانی 1988 نیز شرکت نمود. او از خانواده ای دوچرخه سوار می اید. او خواهرکیتی هاگ، بلا هاگ و سیسکا هاگ می باشد وخاله او جان وان ولزن می باشد.

 

رای ها
لطفا امتیاز دهید

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر ثبت شده! شما هم نظرات و پرسش های خود را مطرح کنید.
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا