تبلیغ
آموزش دوچرخه سواریفرهنگی و اقتصادی

قوانین (دوچرخه‌سواری در ایالت کالیفرنیا)

رای ها
لطفا امتیاز دهید

جای خالی قوانین تنبیهی و تشویقی دوچرخه سواری در نظام حقوقی کشورما

…در جوامع پیشرفته،  هم دوچرخه‌سواران و هم رانندگان سایر وسایط نقلیه شامل حقوق و وظایفی هستند که به دقت وضع شده و به شدت مراقبت می‌شوند. برای مثال پاره‌ای از قوانین بازدارنده تخلفات دوچرخه‌سواری در ایالت کالیفرنیا را در نظر می‌گیریم:


تعریف دوچرخه (قانون VC 231):
دوچرخه وسیله‌ای است که بیشتر از یک چرخ دارد و فرد از طریق یک تسمه، زنجیر یا دنده‌ها با نیروی انسانی آن را به جلو می‌راند.
استفاده از دوچرخه (قانون VC 21200):
هر فردی که در خیابان یا بزرگراه دوچرخه‌سواری می‌کند، شامل تمام حقوق و وظایف عملی راننده یک وسیله نقلیه می‌شود.
دوچـرخـه‌سواری تحت تـأثیر الکل و مواد مخدر ( قانون VC 21200.5):
دوچرخه‌سواری در خیابان یا بزرگراه تحت تأثیر استفاده از الکل و مواد مخدر یا ترکیب این دوغیر قانونی است و تا سقف 250 هزار دلار جریمه‌ خواهد داشت. برای اثبات یا عدم اثبات جرم از فرد بازداشت‌شده، آزمایش گرفته خواهد شد. اگر فرد زیر 21 سال و بالای 13 سال داشته باشد، گواهی‌نامه او برای یک سال تعلیق خواهد شد و تا زمانی که فرد واجد شرایط رانندگی شود، یک سال به تأخیر خواهد افتاد.

آشنایی با مراحل ساخت دوچرخه

تجهیزات ضروری دوچرخه (قانون VC 21201):
الف) فرد نباید از هر دوچرخه‌ای استفاده کند، مگر این‌که با یک ترمز قادر باشد وسیله مذکور را روی سطح خیابان خشک، مسطح و تمیز متوقف کند.
ب) هیچ فردی نباید در بزرگراه سوار دوچرخه‌ای شود که فرمان آن به قدری بلند باشد که راکب مجبور شود برای گرفتن ترمز دست‌هایش را بالاتر از ارتفاع شانه ببرد.
ج) هیچ فردی نباید دوچرخه‌ای را سوار شود که اندازه آن وی را برای توقف ایمن دوچرخه دچار مشکل کند. هر دوچرخه‌سوار باید بتواند در زمان توقف، دست‌کم یک پایش را روی زمین قرار دهد و در موقعیتی ایمن قرار گیرد.
د) همه دوچرخه‌سواران در زمان عبور از بزرگراه به هنگام شب، موظفند به موارد زیر مجهز باشند:
1. یک چراغ با نور سفید که بزرگراه را تا مسافت 90 متری در جلو و کنار دوچرخه روشن می‌کند.
2. یک رفلکتور (شب نما) قرمز رنگ که در عقب دوچرخه نصب شده و از فاصله‌ 150 متری از عقب دوچرخه قابل دیدن است.
3. یک رفلکتور سفید یا زرد که در عقب هر پدال نصب شده و از فاصله‌ 150 متری در کنار و عقب دوچرخه قابل رؤیت باشد یا یک رفلکتور مرکزی قرمز رنگ در عقب دوچرخه. تبصره: دوچرخه‌هایی که با لاستیک‌های رفلکت ‌شده در جلو و عقب تجهیز شده‌اند، نیاز به رفلکتورهای جانبی ندارند.
هـ) یک لامپ یا لامپ ترکیبی بازتاب‌دهنده نور سفید باید به فرد دوچرخه سوار متصل باشد و از فاصله 90 متری در جلو و کناره‌های دوچرخه دیده شود. تبصره: این لامپ می‌تواند به‌جای لامپ 41 دوچرخه تلقی گردد.

 

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت

همان طور که مشاهده شد، این قوانین هرگز شکلی پیچیده و ماورایی ندارند و صرفاً بر اساس اصل ساده «رجوع به عقل» پایه گذاری شده‌اند و ما نیز می‌توانیم با اتکا به این اصل ساده، رهیافت جدیدی در این حوزه داشته باشیم. در فصلنامه دوچرخه و طبیعت، برآنیم تا برای شناسایی حقوق متقابل دوچرخه‌سواران و رانندگان، کوشش نماییم و در صورت لزوم با ایجاد یک کمپین مردمی، بستر حقوقی لازم را فراهم آوریم.

رای ها
لطفا امتیاز دهید
دوچرخه جویان دانشگاهی

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر ثبت شده! شما هم نظرات و پرسش های خود را مطرح کنید.
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا