تبلیغ
کافه دوچرخه

تصادفی که به بزرگ ترین جشنواره فیلم دوچرخه جهان تبدیل شد

رای ها
لطفا امتیاز دهید

فیلم واره ای برای دلشدگان دوچرخه

www.bicyclefilmfestival.com
مترجمه: ریحانه ملا نوروزی

در سال 2001، تصادف یک دوچرخه سوار با اتوبوس در شهر نیویورک، بنیانی شد برای پایه گذاری جشنواره فیلم دوچرخه. بردنت باربر، دوچرخه سوار آمریکایی کوشش کرد با فراموش کردن ابعاد تلخ این سانحه، یک جشنواره فیلم مستقل با موضوع دوچرخه تاسیس کند و فرهنگ دوچرخه سواری شهری را در سراسر شهرهای جهان از طریق موسیقی، هنر و فیلم به نمایش بگذارد.

0111111TER SINGAPORE FINAL web
نور، صدا، رکاب

نخستین دوره این جشنواره در سال 2001، در همان نیویورک برگزار گردید و با حمایت رسانه های محلی و ملّی، همه بلیت های آن به فروش رفت. بلافاصله هواداران دوچرخه سواری در سایر شهرهای ایالات متحده نیز خواستار برگزاری آن در شهرهای خود شدند و در دوازدهمین سالگرد تاسیس این جشنواره، بیش از پنجاه شهر در سه قاره آمریکا، اروپا و میزبان آن بودند.
همانگونه که دوچرخه سواری، روز به روز بین مردم بیشتر رواج می یابد و فرهنگ دوچرخه سواری از مطلوبیت بیشتری برخوردار می شود، این جشنواره نیز به عنوان پایگاهی برای تعامل برندها، شناخت ارزش های واقعی و ارائه روش های متناسب با هر ویژگی های جمعیتی قلمداد می گردد. جمعیت اصلی بازدیدکنندگان اغلب جوانان شهرنشینی هستند که ورزش، موسیقی، هنر و فیلم را دوست دارند و آن را می شناسند. آنها پیروان وفاداری هستند که از شهرها و کشورهای مختلف برای شرکت در جشنواره فیلم دوچرخه می آیند. این جشنواره تأثیر شگرفی بر فرهنگ جوانان داشته و افراد سرشناس زیادی از جمله رهبران حوزه های موسیقی، طراحی، مد، هنرهای زیبا، ورزش و فیلم را در خود جای داده است.

شجاعت حیرت انگیز دوچرخه سواران در جنگ جهانی اول

01112

در این رویداد هرساله منتخبی از آرشیو فیلم های معتبر، نمایش داده میشود و هر چند که فاقد بخش داوری است، اما کیفیت آثار عرضه شده همواره مورد تحسین و توجّه کارگردانان مستقل در سراسر جهان قرار گرفته است. این رویداد فرهنگی هنری عاملی اساسی در جنبش دوچرخه سواری شهری و به عنوان سکویی برای هواداران و فیلمسازان جهت موفقیت در ساخت فیلمهای کوتاه و بلند است که سازندگانشان قبلاً آنها را به نمایش عموم درنیاورده اند. جشنواره فیلم دوچرخه، معمولا سه یا چهار روزه است و در هر روز سی فیلم به نمایش درمی آید که شامل زمینه های گوناگون دوچرخه سواری شهری و گونه های متفاوت مناسب هر شهر است. یکی از بخشهای جانبی این فیلمواره، نمایشگاه هنر عامیانه است که اغلب دربردارنده رخدادهای مانند نمایش آثار هنری و برگزاری کنسرت های موسیقی مربوط به دوچرخه سواری است.
در جشنواره امسال که از 14تا 16 جولای 2016 برقرار بود، فیلم سازانی چون مایک میلز، اسپیک جونز، جوردن لت، لوکاس برون لی، برادران نیستات، الکس کریج و پیتر ساترلند حضور داشتند.
همچنین نمایشگاهی شامل مجسمه های خاص تام ساچز و عکس های آلبرت مایلز به نمایش درآمدند. کنسرت دوچرخه سواران راک شامل کارهای قبلی بلوندی با آهنگ کلاه قرمز، جان اسپنسر با آهنگ انفجار آبی، دن دکون و آهنگ بدون سن از پیچ، مت و کیم و دیرهانتر نیز قسمت موسیقیایی آن را تشکیل می داد.

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت
رای ها
لطفا امتیاز دهید
افکار و جملات افراد مشهور درباره دوچرخه سواری

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر ثبت شده! شما هم نظرات و پرسش های خود را مطرح کنید.
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا