تبلیغ
تغذیه

آیا انقدر غذا می خورید که در دوچرخه سواری سوخت بدنتان تامین شود!؟

رای ها
لطفا امتیاز دهید

شما باید به حرف بدنتان گوش دهید. بدنتان حکم یک شخص باهوش را دارد. اگر شما گرسنه هستید مطمئن باشید که حتما دلیلی منطقی وجود دارد. تلاش کنید تا مواد غذایی مفید را از دست ندهید. اگر شما مشتاق هستید که نوعی از غذا را میل کنید صبر کنید تا بدنتان آنرا طلب کند. سعی کنید یاد بگیرید که به بدنتان گوش دهید و برای درخواستهای آن پاسخی مناسب بیابید.

بدن خود را هرگز تشنه نگذارید

چون گرسنگی ایجاد حرص و ولع غذایی کرده و نیاز شما را به میزان کالری بیشتری بالا می برد. برخی دوچرخه سواران همیشه با مصرف مواد غذایی مورد نیاز دست و پنجه نرم می کنند و شاید هنوز نمی دانند که بدنشان به چه مقدار انرژی نیازمند است. در واقع شما باید نسبت به نیازهای اولیه خود و همچنین کالری بدنتان مدیریت تغذیه بدن خود را بدست بگیرید. در این بخش مطرح خواهیم کرد که چگونه غذای مورد نیاز خود را به اندازه کافی به بدن خود برسانید. تا کمبود سوخت درحین تمرینات به وجود نیاید. در واقع هدف ما خوردن به اندازه کافی است بدون آنکه هرگونه اضافه وزنی بوجود آید.

همه چیز درباره چربی های مورد نیاز بدن

تغذیه در دوچرخه سواری21

جذب سریع مواد مغذی

تحقیقات نشان می دهد که اگر شما مستقیماً بعد از تمرینات غذا بخورید بدن شما مواد مغذی را بهتر دریافت خواهد کرد و غذای کمتری را به نسبت در طول روز طلب می کند.

اگر قرار است تمرین شما در فاصله زمانی 2 ساعت باشد و در صورتی که برنامه غذایی خوبی داشته باشید بدن شما به هیچ نوع مواد غذایی نیاز ندارد. اما اگر این زمان طولانی تر از 2 ساعت باشد شما باید از دی کربنات های ساده در هر ساعت استفاده کنید و اگر قرار است تمرینات شما شدید باشد لازم است که وعده های غذایی بسیار غنی را مصرف کنید. شما باید مطمئن شوید که بهترین نوع تغذیه را در شروع هر فعالیت خود داشته باشید و هیچ وقط نباید تغذیه را فراموش کنید.

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت

در هنگام دوچرخه سواری حتما مقداری دی کربنات داشته باشید از آن استفاده کنید و به یاد داشته باشید که حتما از نوشیدنیها استفاده کنید. این فرایندها باعث بازسازی بدن می شوند.

تغذیه فراموش نشود

یک بشقاب غذا باید حداقل 3/1 انرژی بدن شما را تامین کند. در واقع شما باید 3/1 غذای سالم و 3/1 غذاهای مکمل و کمکی مصرف کنید. بشقاب غذایی خود را برای صبحانه به طور یقین بهترآماده کنید اگر در صبح زود، میل به خوردن غذا ندارید بهتر است صبح را با خوردن یک لیوان آب شرع کنید این عمر باعث سلامت بدن شما در دراز مدت و باز شدن اشتها شما می شود. نهار و شام هر دو وعده هایی مهم هستند که بدنتان به آنها نیازمند است آنها را هم فراموش نکنید.

نیازمندی‌های تغذیه‌ای کودکان و ورزشکاران جوان

بیش از اندازه غذا نخورید

قانون مهم دیگر اینست که هرگز  بیش از اندازه غذا نخورید مخصوصاً زمانیکه درحال آماده شدن برای دوچرخه سواری هستید. احساس تامین بودن و سرحالی درهنگام تمرینات می تواند عامل موثری در جهت هرچه بهتر انجام دادن فعالیت هایتان باشد.

تغذیه در دوچرخه سواری2

میوه و سبزیجات فراموش نشود

میوه ها و سبزیجات غذاهای سالم هستند. سعی کنید میوه و سبزیجات را همیشه در رژیم غذایی خود داشته باشید چون نقش بسیاری در سلامت بدن شما دارند. البته این در حالیست که غذاهای مکمل و پر انرژی و آنهایی که باعث فعالیت بهتر شما می شوند در دسته دیگری هم می باشند که حاوی مواد دی کربنات هستند غذاهای غنی همچون حبوبات و قلات که شامل برنج سیب زمینی، ماکارونی، نان و انواع دیگر میشوند. در  رژیم غذایی انسان  دی کربنات در رده اول قرار دارد و بعد از آن میوه و سبزیجات هستند در مرحله سوم پروتئین ها و در آخر چربی  هستند که قرار می گیرند. تمامی این موارد برای بدن انسان لازم و مفید است ولی هر کدام یاید به نسبت احتیاج مصرف شود.

رای ها
لطفا امتیاز دهید

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر ثبت شده! شما هم نظرات و پرسش های خود را مطرح کنید.
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا