تبلیغ
تغذیه

توصیه‌های  تغذیه‌ای برای ورزشکاران جوان

رای ها
لطفا امتیاز دهید

 

  • میزان انرژی دریافتی باید کافی باشد تا از رشد و نمو طبیعی حمایت کند. علاوه بر افزایش نیاز به انرژی ناشی از فعالیت بدنی، به عنوان راهنمایی کلی ورزشکاران جوان باید به طور طبیعی از جدول‌هایی که قد را بر اساس سن، وزن را بر اساس سن و وزن را بر اساس قد اندازه می‌گیرند، استفاده کنند ( اغلب پزشکان متخصص اطفال استفاده می‌کنند) .یکنواختی  رشدی نشانه دریافت انرژی ناکافی است.
  • برای تخمین انرژی موردنیاز فعالیت بدنی در ورزشکاران جوان به خاطر سپردن اینکه کودکان انرژی بیشتری به ازاء هر واحد وزن خود برای انجام یک فعالیت مشابه با افراد بالغ استفاده می‌کنند، بسیار مهم است. 20 تا 25 درصد ارزش‌های هزینه انرژی کودکان ۸ تا ۱۰ ساله و 10 تا 15 درصد برای کودکان ۱۱ تا ۱۴ ساله اضافه کنید.
  • تقسیم سوبستراهای انرژی‌زا نیز مهم است، اما والدین و مربیان باید بدانند که مجموع انرژی دریافتی کافی بسیار مهم‌تر از میزان کربوهیدرات و یا چربی رژیم غذایی است. افزایش تدریجی دریافت چربی از ۲۵ تا ۳۰ درصد برای ورزشکاران جوان بسیار ساده‌تر از تأمین انرژی موردنیاز آن‌ها است. دریافت پروتئین نیز مهم است ولیکن لزومی ندارد بیش از ۱۵ درصد کل کالری یا 5/1 گرم به ازاء هر کیلوگرم وزن بدن، پروتئین مصرف شود.
  • ورزشکاران علاقه دارند تا کمتر از حد اندازه مایعات مصرف کنند و این مسئله آن‌ها را مستعد کم‌آبی می‌کند و خطر بیماری‌های گرمایی را افزایش می‌دهد. ورزشکاران باید به مصرف منظم نوشیدنی‌ها با نظارت افراد بزرگسال تشویق شوند حتی زمانی که مایعات به آسانی در دسترسند. برای تحقیق این امر، ممکن است به یک الگوی برنامه ریزی شده مصرف نوشیدنی نیاز باشد که توقف به تمرین را هر ۱۰ تا ۲۰ دقیقه با توجه به گرما و رطوبت محیط در بر می‌گیرد.
  • دختران جوان در معرض خطر آمنوره اولیه و ثانویه می‌باشند، که هر دوی آن‌ها به دلیل فعالیت بدنی، دریافت ناکافی انرژی، و دیگر عوامل ایجاد می‌شوند. اگر عادت ماهیانه دختران ورزشکار پس از ۱۴ سالگی باشد، باید توسط متخصص اطفال برای اطمینان از اینکه مسئله وجود ندارد، ارزیابی شوند. به علاوه، کفایت مواد مغذی و انرژی دریافتی باید به دقت برآورد شود.
  • ورزشکاران جوان نباید رژیم بگیرند چون تأخیر در خوردن و دریافت رژیم‌های بسیار کم کالری برای دستیابی به وزن و ترکیب بدنی مطلوب مضر است و به طور معکوسی بر رشد و نمو اثر می‌گذارد. روش و شیوه خوردن باید طوری طراحی شود که به طور متوسط فرصتی برای مصرف غذا تقریباً هر ۳ ساعت یک بار داشته باشیم.
  • دستیابی به آهن کافی برای ورزشکاران زن جوان بسیار مشکل است.  بررسی‌ها نشان می‌دهد که دریافت کلسیم آن‌ها در حد بحرانی و خطرناک است. بنابراین، والدین ورزشکاران جوان باید با پزشک خانواده مشورت کنند تا مصرف کلسیم و آهن به مقدار هشدار دهنده نرسد.
  • هزینه تغذیه‌ای ورزشکاران جوان بالا، چون علاوه بر نیازهای فعالیت بدنی، باید نیازهای غذایی رشد را تأمین کنند. مصرف مایعات باید به منظور خطر کم‌آبی طرح‌ریزی شود. به علاوه، متخصصان باید بدانند که ورزشکاران جوان در حال نگهداری الگوهای رشد طبیعی و مورد انتظار در آزمایش‌های بدنی پیش فصل سالیانه قرار دارند. ورزشکاران زن نوجوان باید از نظر آمنوره اولیه و ثانویه ارزیابی شده و به سرعت برای برطرف کردن آن اقدام شود.
رای ها
لطفا امتیاز دهید
تغذیه دوچرخه سواری در پیش شماره

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر ثبت شده! شما هم نظرات و پرسش های خود را مطرح کنید.
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا