تبلیغ
فناوری، تکنولوژی

لوله زین های هیدرولیک دوچرخه بهترین های 2017

رای ها
لطفا امتیاز دهید

لوله زین هیدرولیک دوچرخه

 

سال 2017، سالِ لوله زين
با پیدایش کاربردهای گوناگون لوله زین های متحرک امروزه شاهد انفجاری در تعداد برندهايي هستيم كه تلاش مي‌كنند بخشي از بازار در حال رشد لوله زين را تصاحب کنند. در این راستا محصولات جديدي توسط شيمانو، e*thirteen، KS و X-Fusion به‌نمايش گذاشته شدند که با سر و صداي زيادي همراه بودند.

لوله زین هیدرولیک دوچرخه 3

KS بي‌سيم

برند تايواني KS (Kind Shock) با مجموعه‌ای از لوله‌هاي زين ارزان، گزينه‌هايي با دامنه جابه‌جايي زیاد و نمونه‌هاي سبك‌وزن كربني حضور خوبی در نمایشگاه امسال داشت، اما هيجان‌انگيزترين محصول آن يك لوله زين بي‌سيم بود. لوله‌ زين بي‌سيم، به اين معني است كه شما مي‌توانيد از يك لوله زين روي چندين حالت استفاده كنيد و همين موضوع قيمت بالاتر این لوله زين را توجيه‌ مي‌کند.
برخلاف اغلب محصولات مشابه كه در آن باتري در قسمت بالاي لوله زين تعبيه مي‌شوند، باتري لوله زين KS درون خود لوله قرار گرفته تا از آن در برابر صدمه محافظت ‌كند. شارژ اين باتري از طريق درگاه USB مستلزم جدا كردن لوله زين از دوچرخه است، اما نبود كابل‌هاي مزاحم باعث مي‌شود انجام اين كار چندان مشكل نباشد. خود باتري در قسمت تحتاني لوله زين قرار دارد كه تقريباً 30 ميلي‌متر بيشتر از واحدهاي كابلي به ارتفاع آن اضافه مي‌كند. KS مدعي است كه باتري داخل اين لوله زين حدود 600 سيكل شارژ دوام خواهد آورد كه تقريباً معادل 4 تا 5 سواري طولانی است. قرار است اين لوله زين با قابليت جابه‌جايي 150 يا 125 ميلي‌متري در قطرهاي 9/30 يا 6/31 ميلي‌متري و با قيمتي کمتر از 600 دلار عرضه شود

دقت آلمانی، دوام ژاپنی

لوله زین هیدرولیک دوچرخه 6

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت

 

X-Fusion در دنياي دوشاخه‌هاي تعليقي با تركيبي از عملكرد فوق‌العاده و قيمت‌هاي قابل قبول به يك مجموعه مثال‌زدني تبديل شده است، اما لوله زين تولیدی اين شركت، توقعات دوستداران آن را برآورده نکرد.
لوله زين جديد Manic يك طراحي كارتريجي دارد كه روغن و هوا را از يكديگر جدا كرده و فشار روي سيستم آب‌بندي را كاهش مي‌دهد تا اميدوارم باشيم كه قابل اعتمادتر است.

 

لوله زین هیدرولیک دوچرخه 2

لوله زين X-Fusion Manic از يك طراحي كارتريجي استفاده مي‌كند كه احتمالاً خیلی قابل اعتمادتر از Hilo قديمي خواهد بود
اين محصول با قيمت 199 دلار، در میان ارزان‌ترین‌های بازار قرار دارد كه باعث مي‌شود ما جابه‌جايي محدود 125 ميلي‌متري آن را ناديده بگيريم. يك آزمایش سريع آشكار كرد كه اين محصول عملكرد سبك و خوبي دارد كه در مقایسه با طراحي‌هاي كابلي سنگين و سخت قدیمی يك تغيير خوشايند محسوب مي‌شود.

 

لوله زین هیدرولیک دوچرخه 7

 

e*thirteen وارد بازي مي‌شود
e*thirteen TRS Plus يك طراحي كاملاً مكانيكي با 4 تنظيم موقعيت از صفر تا 150 ميلي‌متر است.
شرکت e*thirteen يك لوله زين جديد نسبتاً غافلگيركننده را عرضه کرده بود كه بيشتر به دلیل چرخ‌ها و ابزارهاي زنجير خود مورد توجه بودند. اين طراحي از جنبه‌هاي مختلفي با نمونه‌هاي متعارف تفاوت دارد كه آشكارترين تفاوت آن، داشتنِ چهار موقعيت تنظيم ثابت به جاي تنظيم تدريجي جابه‌جايي لوله زين است. لوله زين TRS Plus در جابه‌جايي از صفر تا 150 ميلي‌متر در دو موقعيت 75 و 100 ميلي‌متري قابل تثبيت است. این يك طراحي كاملاً مكانيكي عمل‌كننده با كابل است كه براي قفل و رها كردن لوله زين از گيره‌ها و شكاف‌هاي نسبتاً ساده‌اي استفاده مي‌‌كند. شايد اين سيستم چندان اصلاح‌شده به‌نظر نرسد، اما مزيت بزرگش اين است كه «ساده‌تر» معمولاً به معناي «قابل اعتمادتر» خواهد بود.

وارم شاورز چیست؟

 

لوله زین هیدرولیک دوچرخه 1

محصول يكپارچه Eightpin
لوله زين Eightpin براي كمك به كاهش وزن عملاً در بدنه ادغام شده است.
اگر به رها کردن ساختار متعارف و فرياد كشيدن بر سر آن فكر مي‌كنيد، اين طراحي Eightpin را درك مي‌كنيد. عبارت لوله زين احتمالاً عبارت نادرستي براي توصيف آن است زيرا بيشتر به لوله‌اي شباهت دارد كه در بدنه دوچرخه شما ادغام مي‌شود. اين لوله زين با امكان جابه‌جايي به ميزان غافلگيركننده 220 ميلي‌متر، از يك طراحي مكانيكي با هشت درجه تنظيم ارتفاع استفاده مي‌كند. شما مي‌توانيد هر دو جنبه جابه‌جايي و ارتفاع كلي را تنظيم كنيد که مورد دوم از طريق كوتاه كردن بخش داخلي انجام مي‌شود. اين يك سيستم با ظاهری كاملاً شُسته و رُفته است كه در عين حال تا حدود زيادي به كاهش وزن كمك مي‌كند، اما اگر صادق باشيم بايد بگوييم كه توقع نداريم با پذيرش گسترده‌اي مواجه شود.

 

لوله زین هیدرولیک دوچرخه 4

Shimano؛ سرخوردگی در نخستین حضور
لوله زين PRO Koryak شيمانو يك ورود ديرهنگام است كه به‌نظر نمي‌رسد نوآوري چنداني را به همراه آورده باشد
ورود با تأخير شیمانو به بازار لوله زین انتظارات زیادی را از این غول آسیایی به وجود آورده بود. شايد اين اظهار نظر كمي خشن باشد، اما علیرغم همه توقعاتی كه وجود داشت، شیمانو احساس سرخوردگي را در بین دوستداران خود ايجاد كرد. محصولي كه داراي همان كابل‌هاي خسته‌كننده قديمي بود و خبری از اجزاي الكترونيكي هوشمند و تنظيمات جادويي نبود. بخش‌هايي از آن فاقد مهندسی مناسب بود و قطعاً احساس كيفيت بي‌نقص معمول شيمانو را ايجاد نمي‌كرد. اهرم‌هاي كنترل (يكي در زير ميله فرمان، يكي روي ميله فرمان) نيز در مفاصل خود لَق بودند، اما در نهايت منتظر خواهيم ماند تا در یک فرصت مناسب محصول نهايي را آزمايش کنیم.

بلبرینگ‌های سراميكی

 

رای ها
لطفا امتیاز دهید

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا