تبلیغ
فناوری، تکنولوژی

وارم شاورز چیست؟

رای ها
لطفا امتیاز دهید

مهمان خانه ای به وسعت دریا

فرید حاجی آقازاده

انجمن وارم شاورز امکانی است برای تبادل و اشتراک رایگان امکانات مجانی برای کسانی که با دوچرخه سفر می‌کنند. اگر مایل هستید میزبان سایکل توریست‌ها باشید، می‌توانید در این وبسایت عضو شوید. به این ترتیب، گهگاهی شاید پیامی دریافت کنید و مهمانی داشته باشید که با دوچرخه سفر می‌کند. حتی می‌توانید با هم چای بنوشید و داستانی درباره این شیوه زندگی بشنوید.

[quote]در سال 1993، تری زمرهال و جف کشمن سایت وارم شاورز را بنیان‌گذاری کردند و سه سال بعد، راجر گرول آن را به‌روزرسانی کرد. در سال 2005، رندی فی آن را به وبسایت بانک اطلاعاتی مجهز به نقشه تبدیل کرد و در حال حاضر، یک گروه کوچک و متعهد از داوطلبان این انجمن را مدیریت می‌کنند.[/quote]

عضویت در وارم شاورز
برای عضویت و استفاده از امکانات این انجمن ابتدا باید به وبسایت وارم شاورز به نشانیWARMSHOWERS.ORG مراجعه کنید. این وبسایت به زبان فارسی هم ترجمه شده و نشانی آن ٌٌصصٌٌٌFA.WARMSHOWERS.ORG می‌باشد. این وبسایت به شما امکان می‌دهد که میزبان سایکل توریست‌ها شوید یا خودتان در حین سفر با دوچرخه از امکانات دیگر اعضا استفاده کنید. شما هر امکانات و خدماتی دارید، می‌توانید با اعضای دیگر به صورت رایگان به اشتراک بگذارید و به آن‌ها کمک کنید و البته هیچ اجباری در پذیرفتن مهمان یا ارائه خدمات وجود ندارد.
امکانات شما شاید به اندازه دادن یک جای خواب ساده یا یک دوش گرم باشد. راهنمایی شما می‌تواند در حد نشان دادن یک جای امن و آرام برای چادر زدن در نزدیکی خانه‌تان یا ارائه اطلاعات درباره مسیرهای رکاب‌زنی به یک دوچرخه‌سوار باشد. برای عضویت در سایت به ثبت یک نشانی نیاز دارید. از این طریق، دوچرخه‌سوارانی که در حال سفر هستند، به جست‌وجوی شما خواهند پرداخت و بر حسب محل زندگی‌تان شما را پیدا و از امکانات و راهنمایی‌های شما استفاده خواهند کرد. اطلاعات و مشخصات شما در این سایت فقط برای استفاده اعضای دیگر برای تماس (به خاطر مهمان شدن یا میزبان بودن) است و نه هیچ منظور دیگری. شما خودتان تصمیم می‌گیرید چقدر اطلاعات در صفحه مشخصات خود اعلام کنید. ممکن است بخواهید شماره تلفن بگذارید یا نه، همین طور درباره نشانی ممکن است خیلی کامل باشد یا خیلی کلی.

کامپیوتر و قدرت سنج گارمین

01age

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت

میزبانی در وارم شاورز
میزبانی در وارم شاورز فقط برای یک نفر یا یک زوج یا گروه بسیار کوچکی از سایکل توریست‌ها است که به طور خصوصی تماس می‌گیرند و توصیه می‌شود از آن برای میزبانی از گروه‌های مختلف حتی اگر برای امور خیریه است، استفاده نکنید. شما هیچ الزامی به مهمان کردن هیچ دوچرخه‌سواری در هیچ زمانی ندارید. حتی زمانی که به در خانه شما رسیدند و بعد از ملاقات با آن‌ها تصمیمتان عوض شد، می‌توانید انتخاب دیگری بکنید. مثلاً محلی برای چادر زدن به آن‌ها بدهید یا آن‌ها را تا نزدیک‌ترین مسافرخانه همراهی کنید.
اما به خاطر داشته باشید که باید اطلاعات خود را مرتب به‌روز کنید و پاسخ گوی درخواست‌کنندگان باشید. هر دوچرخه‌سواری که تماس می‌گیرد، سزاوار شنیدن پاسخ است، حتی اگر پاسخ منفی باشد. اگر اطلاعات شما به‌روز نباشد یا پاسخ‌گو نباشید، برای دوچرخه‌سوار بسیار مأیوس‌کننده است. اگر نمی‌توانید به پاسخ‌ها تماس دهید، در صفحه خود گزینه «فعلاً در دسترس نیستم» را علامت بزنید. حداقل سالی یک بار به سایت وارد شوید و اطلاعات خود را چک و به‌روز کنید. اگر دست‌کم سالی یک بار این کار را نکنید، صفحه شما از فهرست وارم شاورز حذف خواهد شد؛ البته ابتدا یک ایمیل اخطار برایتان فرستاده می‌شود.
البته این حق شماست که به هر درخواستی که صلاح می‌دانید، پاسخ منفی بدهید. مثلاً اگر شما شرط کرده‌‌اید که از قبل با شما تماس بگیرند و دوچرخه سواری بدون تماس قبلی درخواست مهمان شدن داشت، همان لحظه به‌سادگی بگویید: «نه، شما باید همان طور که قید کرده‌ام، از قبل با من تماس می‌گرفتید.» کسانی که به سن قانونی نرسیده‌اند، اجازه استفاده از این سایت را ندارند.
هنگامی که یکی از اعضا با شما تماس می‌گیرد و درخواست مهمان شدن می‌کند، صفحه مشخصات و توصیه دیگران را درباره این عضو مطالعه کنید و پس از آن درباره پذیرفتن یا رد درخواست او تصمیم بگیرید. هیچ اجباری در پذیرفتن درخواست‌های مهمان شدن وجود ندارد. لینک منتج به صفحه مشخصات عضو درخواست‌کننده در ایمیلی که از سایت برای شما فرستاده می‌شود، وجود دارد. اگر تصمیم گرفتید میزبان عضو درخواست‌کننده شوید، با او در تماس باشید تا یک قرار مشخص بگذارید و جزئیات لازم مانند نشانی دقیق یا شماره تلفن‌های دیگر را در صورت نیاز به او بدهید.

چگونه از مغز خود در دوچرخه سواری به بهترین نحو محافظت کنیم؟

011

مهمان شدن در وارم شاورز
قبل از تماس با یک میزبان احتمالی، صفحه مشخصات او را به دقت بخوانید. همان طور که به مزیت‌های مهمان‌نوازی آن‌ها توجه می‌کنید، محدودیت‌هایی را که برای شما در نظر می‌گیرند نیز مد نظر داشته باشید. همچنین، نظرهایی را که دیگران درباره میزبان مورد نظر شما داده‌اند، مطالعه کنید. در مکان مورد توافق با میزبانتان حاضر شوید و اگر نمی‌توانید، در اسرع وقت با ایشان تماس بگیرید. سر قرار حاضر نشدن از شکایت‌هایی است که دائم از طرف میزبانان عنوان می‌شود و این به انجمن میزبانی دوچرخه‌سواران آسیب می‌رساند. از میزبان درباره مسئولیت‌های خود به عنوان یک مهمان در حین اقامت در محل ایشان بپرسید. آیا از شما انتظار می‌رود در چیدن سفره کمک کنید؟ چه مدت اجازه دارید یا میزبان انتظار دارد که مهمان آن‌ها باشید؟ معمولاً بهتر است مهمان‌ها راهی برای نشان دادن قدرشناسی خود نسبت به مهمان‌نوازی میزبان بیابند. با بردن یک جعبه شیرینی یا شکلات، درست کردن غذا یا حتی تعریف کردن داستان اتفاقات ناب مسیر سفر می‌توانید محبت او را جبران کنید.
توصیه ما به شما این است که همیشه بعد از اقامت، نظرتان را درباره میزبان در صفحه مخصوص است و در دشت باز به این کار اعلام کنید. این کار از طریق کلیک نمایه «ارائه بازخورد» در صفحه مشخصات میزبان در وارم شاور انجام می‌شود. اگرچه دادن نظر منفی درباره یک میزبان خیلی غیر معمول است، ولی ارائه نظر صادقانه به تحکیم اعتماد در انجمن می‌انجامد. بازخورد ممتنع یا منفی باید واقع‌گرایانه، دقیق و شامل روایت تجربه شما باشد، نه بر اساس احساس یا تفسیر و قضاوت شما. انجمن وارم شاورز کاملاً به این بازخوردها وابسته است. مبنای کار آن اعتماد است و وقتی می‌بینیم دیگران درباره شخص مورد نظر ما چه نظری دارند، اعتماد کردن ساده‌تر می‌‌‌شود.

ادعای دوچرخه سازی ترک، اسپید کانسپت، 6 دقیقه سریع تر است

این موارد را نیز مد نظر داشته باشید:
– ممکن است این مورد یک سوء‌تفاهم یا اختلاف فرهنگی باشد. اگر چنین بود، از آن بگذرید.
– اگر فکر می‌کنید دیگر میزبانان یا مهمانان بهتر است این مورد را بدانند، در صفحه بازخورد با انتخاب گزینه «منفی» یا «خنثی» نمره منفی برای آن عضو در نظر بگیرید.
– اگر با یک بداخلاقی جدی مانند دزدی یا مزاحمت اخلاقی مواجه شدید، حتما به مسئولان وبسایت اطلاع دهید.
– اگر با ارتکاب جرم یا قانون‌شکنی مواجه شدید، فورا به پلیس اطلاع دهید.

لینک ورود به گروه تلگرام وارم شاورز ایران

https://t.me/joinchat/Bj2X6jzaxBCD_R2bd3Yp2A

 

 

رای ها
لطفا امتیاز دهید

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر ثبت شده! شما هم نظرات و پرسش های خود را مطرح کنید.
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا