تبلیغ
فناوری، تکنولوژی

هیولای سنگفرش پینارلو DOGMA K8-S

رای ها
لطفا امتیاز دهید

اگر به دنبال نمونه خوبی برای فناوری پیشرفته دوچرخه هستید، پاسخ آن دوگما کی‌ 8 ـ اس (DOGMA K8-S) است. آخرین دوچرخه از خانواده پینارلو که برای Team Sky طراحی شده تا در جریان تور فلاندرز و روبائیکس پاریس با استفاده از دامنه حرکت 10 میلی‌متری بتواند بر ضربه‌ها و دست‌اندازهای مرحله سنگ‌فرش این رقابت‌ها فائق آید. وقتی شرکتی مانند پینارلو این فناوری را به کار می‌گیرد، مطمئنا مورد توجه جامعه دوچرخه‌سواری قرار خواهد گرفت. تیم طراحی پینارلو توانست بهترین محصول را برای غلبه بر خستگی ناشی از حرکت بر روی مسیر سنگ‌‌فرش‌ فراهم آورد، اما پرسش بزرگ‌ این است که آیا این دوچرخه‌ برای رکاب ‌زدن‌ در مسیرهای معمولی هم مناسب است؟

0212


بدون تردید کی‌8 ـ اس، بدون بهره بردن از برخی نوآوری‌های طراحی که پیش از این در خط تولید پینارلو به کار گرفته شده بود، به صورت کنونی درنمی‌آمد؛ مانند ویژگی آیرودینامیکی بخش فلزی لوله‌ها در مثلث جلویی که از مدل اف‌8 به عاریت گرفته شده و این خمیدگی باعث ثبات بیشتر در زمان گرفتن فرمان می‌شود. بخش انتهایی دوشاخه جلویی در امتداد پیشانی چرخ هم اندکی باریک‌تر و بلندتر شده که در مقایسه با اف‌8، هشت میلی‌متر بلندتر محسوب می‌شود.
علی‌رغم طرح‌های ساده و محبوب دوچرخه‌های دهه‌ 90، قطعه‌ اتصال دوشاخه فرمان از جمله تفاوت‌های بارز تولیدات پینارلو است. استفاده از کمک فنر مرکزی بدون محور، امکان جابه‌جایی ده میلی‌متری و تطبیق تحمل وزن‌های متفاوت را برای دوگما کی8 ـ اس به ارمغان آورده است. تنظیم و تطبیق این سوسپانسیون مرکزی از طریق فشارهای وارده‌ به آن صورت می‌گیرد.
اگرچه کمک فنر مذکور ضربه‌های وارده به دوشاخ عقب را مهارمی‌کند، اما فرم ویژه رام عقب هم نقش مهمی در عملکرد آن بازی می‌کند. اتصال انتهایی این قطعه، به‌جای ایجاد یک سطح کاملاً صاف، با یک لوله ضخیم‌تر تمام می‌شود تا استحکام مورد نیاز برای رکاب زدن فراهم شود. زمانی که این قطعه به قسمت میانی می‌رسد، بیشترین شکست عمودی ممکن را به خود می‌گیرد.

تفاوت چرخ های 26، 27.5 و 29 اینچی دوچرخه

برای افزایش استحکام محورهای تنه، یک میله زین متفاوت نیز طراحی شده که در مقایسه با دوگما اف‌8 چهل درصد استحکام بیشتری دارد. پینارلو قسمت اتصال دو لوله‌ زین را یکسان طراحی کرده تا هر کدام قابل تعویض با دیگری باشد. در مجموع، وزن تنه دوگما کی‌8 ـ اس برابر 990 گرم و تنها 130 گرم بیشتر از اف‌8 است. قیمت آن نیز 500 دلار بیشتر از دوگما اف‌8 است و برای تنه، دوشاخ فرمان، قطعات حلقوی داخل لوله‌ فرمان، لوله‌ زین و ترمزهای عقب معادل 6250 دلار است. مدل مورد آزمایش به ست لوازم شیمانو Dura-Ace 9000 و طوقه‌های Mavic Ksyrium SLE مجهز بود.


002554

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت

تست جاده دوگما کی‌8 ـ اس
ما دوگما کی‌8 ـ اس را در دو آزمون ارزیابی کردیم. یکی Belgian Waffle Ride به مسافت 225 کیلومتر که بهترین محل تست این دوچرخه است، زیرا پر از مسیرهای خاکی و نامسطح می‌باشد و تفاوت زیادی با جاده سنگ‌فرش‌ ندارد؛ و دیگری آزمون 200 کیلومتری Rapha Prestige که شامل یک صعود 13هزار پایی (4 هزار متری) کوهستانی بود. در مجموع ، به همراه دوگما کی‌8 ـ اس، 426 کیلومتر را در مسیرهای مختلف و با عوارض سطحی مختلف پشت سر گذاشتیم.
در طول این مسیر، ما پیوسته بر روی زین بالا و پایین رفتیم تا عملکرد این سیستم تعلیق را احساس کنیم و

استاندارد Plus 27,5 محکوم به نابودیست؟

باید بگوییم اگر به دنبال یک دوچرخه‌سواری طولانی و مجلل هستید، از میزان تکان‌های چرخ عقب کاملاً ناامید خواهید شد! آن‌چه ما به عنوان ویژگی‌ دوگما کی‌8 ـ اس دریافتیم این است که آن‌چه حس می‌کنید مهم نیست، بلکه آن‌چه حس نمی‌کنید، اهمیت دارد. این سیستم تعلیق، حداقل در عقب دوچرخه، شوک‌های ناگهانی و ضربات سخت وارده به پدال‌ها را کاملاً مهار می‌کند. یکی از مهم‌ترین مزایای این کمک فنر مرکزی این است که وقتی با یک قسمت بریده بریده یا جاده‌ خاکی روبه‌رو می‌شوید، چرخ عقب را کاملاً نزدیک به زمین نگه می‌دارد.

رای ها
لطفا امتیاز دهید

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر ثبت شده! شما هم نظرات و پرسش های خود را مطرح کنید.
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا