تبلیغ
فرهنگی و اقتصادی

نقش و اهمیت گروه های دوچرخه سواری

رای ها
لطفا امتیاز دهید

عليرضا عباسي صادق / انجمن دوچرخه‌سواري پروانه سبز
در كشورهای پيشرو در زمينه فرهنگ استفاده از دوچرخه، انجمن‌های دوچرخه‌سواری نقش بسزایی  ایفا می‌کنند. اگرچه برخی افراد ترجیح میدهند به صورت انفرادی دوچرخه سواری کنند اما این ورزش در واقع یک فعاليت اجتماعی است كه با محيط اطراف زندگی و مهمتر از آن با طبيعت، در ارتباطی ناگسستنی است. امنيت، بزرگترین چالش دوچرخه سواری در كشور ماست و هرساله شاهد وقوع حوادث ناگواری هستیم. شايد طراحی و ساخت مسيرهای ویژه دوچرخه اولين راهكاری باشد كه برای جلوگیری از این موارد به ذهن هر كسی میرسد ولی با مرور اتفاقات و تصمیمات سالهای اخير که با سطحینگری و تحت عنوان گسترش فرهنگ دوچرخه سواری اتفاق افتاد، به اين نتيجه میرسیم كه ساخت مسيرهای دوچرخه در الويت قرار ندارد…

ساخت مسیرهای دوچرخه سواری در الویت قرار ندارد
شايد طراحی و ساخت مسيرهای ویژه دوچرخه اولين راهكاری باشد كه برای جلوگیری از این موارد به ذهن هر كسی میرسد ولی با مرور اتفاقات و تصمیمات سالهای اخير که با سطحینگری و تحت عنوان گسترش فرهنگ دوچرخه سواری اتفاق افتاد، به اين نتيجه میرسیم كه ساخت مسيرهای دوچرخه در الويت قرار ندارد و آنچه برای تأمين امنيت شهروندان برای استفاده از دوچرخه در معابر شهری لازم است دانش و مهارت كافی دوچرخه سواران و آگاهی سایر مردم در این باره است.

چرا دوچرخه سواران ایران دوپینگ می کنند!

اجرای برنامه‌ها گروهی در هر منطقه موتور محركه و قلب توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواري در هر كشوري است
گروههای دوچرخه سواری امکان بالقوهای هستند برای گردش همان دانش و مهارت لازم برای حفظ سلامت و امنيت. افراد با فعاليت در قالب گروه میتوانند با دوچرخه سواران با تجربه در ارتباط باشند. اين افزايش توانايی صرفاً در مباحث تئوری خلاصه نمیشود بلكه به صآورت كاملاً عملی، تجربه میشوند و تكرار آنها منجر به افزایش مهارت و كيفيت عملكردِ افراد تازه وارد و کم تجربه در يک بازه زمانی کوتاه خواهد شد. از طرفی دیگر، سفرهای دوچرخه سواری دارای هزینه سنگینی است و همراهي با گروههای دوچرخه سواری تا حدّ زیادی این هزینه ها را كاهش میدهد و لذت یک دوچرخه سواری به يادماندنی را برای شما به ارمغان بياورد. برای کسانی كه شركت در برنامه های دوچرخه سواری و طبيعت گردی را برای خود متصوّر نيستند، بايد گفت اين برنامه ها قلب توسعه دوچرخه سواری در هر كشوری است و اتفاقاً در همين برنامه هاست كه افراد مبتدی مهارتهای لازم را به خوبی فرا میگیرند و گوهر پايداری استفاده از دوچرخه در آنها بارور میشود.

گروه هایی كه دارای برنامه آموزشي معين به ویژه برای خانواده ها باشند اثرگذاری بسیار مطلوبی در سطح دارند و با توجه به افزايش روزافزون خانواده های علاقمند به استفاده و فراگيری دوچرخه سواری اصولی، تعداد این گروه ها به سرعت در حال افزایش است. ضمنا ورود به یک گروه جدید و ركاب زدن با افرادی كه دوچرخه های مختلفي دارند، باعث افزایش آگاهی درباره كيفيت و عملكرد برندهای مختلف دوچرخه خواهد شد. گروههای باسابقه برای افراد فاقد دوچرخه امكانات ويژه ای دارند چند دوچرخه آزاد را در اختيار علاقمندان قرار می دهند تا در صورت تصميم به ادامه فعاليت نسبت به هزينه صحيح برای تهيه دوچرخه مناسب اقدام نمايند.

مزایای اقتصادی دوچرخه‌سواری

ک گروه دوچرخه سواری با پنجاه عضو فعال قادر خواهد بود با ارائه پيشنهاد، مكانی ويژه و مطمئن را برای پارک دوچرحه های اعضای خود مهيا كند
ظم در گروههای دوچرخه سواری اهميت بسزايي دارد و نوع تعامل اعضا و مقرّرات داخل گروه از دو بُعد فنی و رفتاری پايه گذار گسترش گروه خواهد بود. براین اساس همه علاقمندان در همه رده های سنی و در هر سطحی از مهارت میتوانند در گروه فعاليت نموده و قابليتهای خود را افزايش دهند. فعاليت در قالب گروه توانايی كسب امتياز برای دوچرخه سواران را به نحو قابل ملاحظه ای بالا میبرد. برای مثال در صورت فعاليت یک گروه دوچرخه سواری به پنجاه عضو فعال، گروه قادر خواهد بود با ارائه پيشنهاد، مكانی ويژه و مطمئن را برای پارک دوچرحه های اعضای خود مهيا كند يا اتوبوسی ويژه برای حمل و نقل دوچرخه سواران را ساماندهي كند. در پایان آرزو میکنیم که به دوچرخه سواری بپردازيد، بياموزيد و از آن لذت ببريد و فراتر از همه به جمع دوستان خوب خود بيافزاييد.

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت
رای ها
لطفا امتیاز دهید

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر ثبت شده! شما هم نظرات و پرسش های خود را مطرح کنید.
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا