تبلیغ
بانوان

فواید دوچرخه سواری برای بانوان

رای ها
لطفا امتیاز دهید

دوچرخه سواری از جمله رشته های هوازی است که انجام روزانه و یا چند جلسه در طول هفته برای تمامی افراد در تمامی سنین توصیه میشود در این میان دوچرخه سواری برای بانوان می تواند یکی از انتخاب های مناسب جهت فعالیت های ورزشی باشد چرا که ثابت شده است ورزش‌هاي هوازي يكي از بهترين راه‌هاي دستيابي به سلامت جسمی هستند. وقتي ما از نظر جسمی متناسب هستيم، بدنمان بهتر كار مي‌كند. اين يك اصل كاملاً پذیرفته شده است.

فواید دوچرخه سواری برای بانوان 2

فواید دوچرخه سواری برای بانوان (خانم ها)

1- کاهش علائم بیماری های شایع بانوان

2. افزایش انرژی از طریق افزایش تولید انتقال دهنده عصبی دوپامین که در افزایش سوخت و ساز بدن موثر است.

3. سلامت قلب و عروق: بر اساس بررسی و مطالعاتی که روی زنان مستعد به ابتلای بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا انجام گرفته است، مشخص شده که دو تا سه بار دوچرخه‌سواری در هفته، از ابتلا به این بیماری‌ها جلوگیری کرده است.

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت

4. دوچرخه سواری در مقایسه با دویدن و راه رفتن، فشار کمتری روی مفاصل بدن ایجاد می‌کند.

5. کاهش استرس و اضطراب بدنی و ذهنی.

لاغری ران با دوچرخه سواری

6. ایجاد خوابی راحت و عمیق.

7. دوچرخه سواری باعث افزایش توانایی حرکتی و کشش عضلانی می شود.

8. کمک به افزایش کالری سوزی  و آب کردن چربی ها در بدن.

9. این ورزش برای خانم‌هایی که در قسمت ران، باسن و شکم دارای چاقی و بدشکلی هستند، بسیار مناسب است و در طولانی مدت باعث فرم‌دهی به این بخش‌ها می‌شود.

10. کمک به داشتن طول عمر بیشتر.

11. افزایش توانمندی ذهنی و قدرت یادگیری.

12. رفع خستگی بدنی.

13. تحقیقات نشان داده است که مادرانی که به طور منظم دوچرخه‌سواری می‌کنند، به مراتب خلق و خوی بهتری درباره فرزندان خود دارند و میزان نشاط و رضایتمندی آن‌ها از زندگی بالاتر است

فواید دوچرخه سواری برای بانوان 1

1- کاهش علائم  بیماری های شایع بانوان

بدیهی است که زنان از نظر کنار آمدن با علائم جسمی و روانی ناشی از دوره های قاعدگی و گذراندن دوران بارداری، زایمان و یائسگی با مردان متفاوت هستند. به بسیاری از عوارض جانبی ناخوشایند این امر با ورزش منظم بدون تحمل اضافه بار مانند دوچرخه سواری که اغلب می تواند در یک برنامه روزمره جای گیرد، می توان کمک کرد.

2-درمان بی میلی جنسی با دوچرخه سواری در خانمها

براساس نتایج تحقیقات و بررسی های انجام شده در دانشگاه نیویورک – سان فرانسیکو ثابت شد که دوچرخه سواری میل جنسی زنان و قوای آنها در زندگی زناشویی را افزایش می دهد ؛ این مسئله بعد از مطالعات بر روی 3.000 زن و کنترل زندگی زناشویی آنها اعلام شد که طبق آن زنان شرکت کننده در این تحقیقات هرچه قدر بیشتر دوچرخه سواری در طول روز داشتند کیفیت زندگی زناشویی آنها بهتر بود.

3- دوچرخه سواری و خانم های مبتلا به کمردرد

دوچرخه سواری برای خانم هایی که دچار کمر درد های ناشی از طرز ایستادن غلط و یا وزن بسیار بالا می باشند ورزشی بسیار مفید است.  البته باید به یاد داشته باشیم که همیشه دوچرخه سواری نیازمند ورزش های مکل است و برای تقویت عضلات کمر بسیار مهم است که از ورزش ها مکل برای قوی کردن عضلات میانی کر بهره ببریم.
فواید دوچرخه سواری برای بانوان 6

4- ایجاد شادابی و نشاط در زنان با دوچرخه سواری

تحقیقات نشان می دهد یکی از عوارض یائسگی زودرس بانوان ، مواجه شدن با بیماری های انسداد شرائن است ، که موجب افزایش اختلال گردش خون به شکل دوره ای می شود که البته قابل جبران است. دوچرخه سواری گردش خون را در رگ ها بهبود می بخشد و کمک زیادی به جلوگیری از این نوع بیماری ها می کند.

5- سلامت جسمی

ثابت شده است كه ورزش‌هاي هوازي يكي از بهترين راه‌هاي دستيابي به سلامت جسمی هستند. وقتي ما از نظر جسمی متناسب هستيم، بدنمان بهتر كار مي‌كند. اين يك اصل كاملاً پذیرفته شده است.
فواید دوچرخه سواری برای بانوان 3

6- سلامت ذهني

افراد سالم و متناسب به‌طور كلي شادتر از افراد بيمار و نامتناسب هستند. افسردگي، اضطراب و استرس در افرادي كه از سلامت فيزيكي برخوردارند، پايين‌تر است. دوچرخه‌سواري سلامت ذهني زنان و مردان را در هسنی  بهبود مي‌بخشد.

7- لذت‌بخشي

لذت بردن كاري است كه وقتي يك تجربه خوشايند را در ذهن بزرگ‌نمايي مي‌كنيم، انجام مي‌دهيم. لذت بردن يك تقويت‌كننده قدرتمند «حالِ خوب» است. دوچرخه‌سواري ورزشي است كه فرصت بزرگی براي لذت بردن در اختيار ما قرار مي‌دهد.
خواه تحسين خاموش يك نماي پانوراما (يك چشم‌انداز زيبا، منظره‌اي از بالاي يك تپه محلي و يا يك پرتگاه) باشد يا نشاط پايين آمدن سريع از يك شيب و يا قهوه و گپ زدن‌هاي بعد از سواري كه در آنها بهترين لحظات سواري گروهي با دوستان را احساس مي‌كنيم. دلايل فراواني براي لذت بردن در طول (و پس از) بیشتر سواري‌هاي ما وجود دارد.
مطالع آموزش “13 دلیل برای اینکه دوچرخه سواری ضد افسردگی است” پیشنهاد می شود.
فواید دوچرخه سواری برای بانوان 4

8- خوش‌بيني

افراد خوش‌بين معتقدند كه اتفاقات خوبي رخ خواهد داد و آينده درخشان به‌نظر مي‌رسد. انسان‌هاي خوش‌بين در مقايسه با افرادي كه درباره آينده احساس هراس و نگراني دارند، بسيار شادتر هستند. دوچرخه‌سواران هدف‌گرا، قدرشناس و درگير در ورزش خود هستند، بنابراین هميشه بي‌صبرانه در انتظار سواري بعدي خود (غالباً به ضرر ساير اولويت‌ها) می‌باشند و اين خوش‌بيني به آنها احساس خوبي می‌دهد.

9- فایده دوچرخه سواری در دوران بارداری:

تحقیقات اخیر نشان داده است که دوچرخه سواری یکی از مفیدترین ورزش ها در دوران بارداری است. حاملگی عوارضی چونکمردرد،بدن درد، سفتی مفاصل و… را به همراه دارد؛ که با دوچرخه سواری منظم می توان این عوارض را کاهش داد. دوچرخه سواری می تواند خطر ابتلا به فشار خون، افسردگی و دیابت را در این دوران کاهش دهد؛ و نیز باعث استحکام و قوی تر شدن مفاصل و غضروف ها و ستون فقرات می شود و استقامت بدن را افزایش می دهد.
مطالعه آموزش “دوچرخه سواری در دوران بارداری” پیشنهاد می شود.
رای ها
لطفا امتیاز دهید
رابطه تاریخی دوچرخه و حقوق برابری زنان(فمینیسم)

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

6 نظر ثبت شده! شما هم نظرات و پرسش های خود را مطرح کنید.
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا