تبلیغ
راهنمای سفر با دوچرخه (سایکل توریست)راهنمای خرید دوچرخه و تجهیزات

دوچرخه ها و سه چرخه های خوابیده

رای ها
لطفا امتیاز دهید

آیدین غفار نژاد مهربانی / کتاب سفر با دوچرخه

راحت بنشینید. پایتان را دراز کنید و از صحنه های زیبا لذت ببرید. در دوچرخه ها و سه چرخه های خوابیده شما دقیقا همین کار را می کنید. این دوچرخه های خوابیده، به وسیله ای برای تورهای لوکس معروفند. صندلی بزرگ و پشتی آن فشار بالاتنه شما را به خوبی می گیرد و باعث می شود در پایان یک روز طولانی، گردن درد و پشت درد و درد دست نداشته باشید. این دوچرخه ها مزایای بیشتری هم دارند. این دوچرخه ها آیرودینامیک ترند. شکل خاص این دوچرخه ها باعث می شود کمتر نگران دزدیده شدن دوچرخه خود باشید. چون اکثر دزدها احتمالا نمی توانند سوار این دوچرخه شوند. سه چرخه ها را می توان در هنگام استراحت یا کمپ به عنوان صندلی هم مورد استفاده قرار داد.

دوچرخه ها و سه چرخه های خوابیده 3

حالا چطور این دوچرخه ها را تهیه کنیم. مانند دوچرخه های توریستی، این مدل ها هم زیاد ارزان نیستند. حتما برای خرید یک دوچرخه خوابیده بیشتر از یک دوچرخه معمول با همان کیفیت، پول خواهید پرداخت. شکل غیر معمول این نوع دوچرخه ها و وزن نسبتا سنگین تر آنها، بارگیری آن را برای هواپیما، قطار و اتوبوس مشکل تر خواهد کرد.

دوچرخه ها و سه چرخه های خوابیده

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت

گذشتن از سربالایی های با شیب زیاد در این دوچرخه ها به نسبت دوچرخه های معمول سخت تر است چرا که در این دوچرخه ها نمی توانید روی تنه رکاب بزنید و به پدال ها حداکثر فشار را وارد کنید. برای دوچرخه های خوابیده باید طرز استفاده از آن را هم یاد بگیرید (سه چرخه ها پایدارند و مشکل خاصی ندارند. اگرچه سوار شدن به این دوچرخه ها با دوچرخه های معمولی متفاوت است ولی می توان با حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تمرین، تعادل را روی این دوچرخه ها هم حفظ کرد. از چالش های دیگری که با این دوچرخه ها خواهید داشت یکی بحث یافتن لوازم یدکی غیر معمول این دوچرخه ها در جاده است و دیگری اینکه سوار شدن به همچین دوچرخه ای شما را به یک جاذبه توریستی تبدیل خواهد کرد. فقط خودتان می دانید که قرار گرفتن در مرکز توجه برای شما خوشایند خواهد بود و از آن برای یافتن دوستان جدید استفاده خواهید کرد و یا برایتان غافلگیر کننده خواهد بود و دوست ندارید در چنین شرایطی قرار بگیرید. پس بهتر است قبل از اینکه تصمیم به تهیه چنین دوچرخه ای بگیرید خود را برای برخوردهای اینچنینی مردم آماده کنید. اگر برای خرید این نوع دوچرخه ها مطمئن نیستید بهتر است فروشنده مناسبی پیدا کنید و دوچرخه را قبل از خرید امتحان نمایید و ببینید که آیا واقعا می توانید با این دوچرخه ساعت ها در جاده باشید یا نه؟

دوچرخه ها و سه چرخه های خوابیده 2

وب سایت یکی از شرکت های تولید کننده دوچرخه و سه چرخه های خوابیده

نحوه محاسبه سایز دوچرخه مناسب

شرکت سازنده دوچرخه و سه چرخه های خوابیده

رای ها
لطفا امتیاز دهید

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر ثبت شده! شما هم نظرات و پرسش های خود را مطرح کنید.
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا