تبلیغ
آموزش دوچرخه سواریآموزش دوچرخه سواری (پیشرفته)

دوچرخه سواری در هوای طوفانی

رای ها
لطفا امتیاز دهید

شما هميشه نمي‌توانيد شرايط آب‌وهوا را پيش از سواري پيش‌بيني كنيد. اين نوشتار کوتاه دربردارنده اطلاعاتی است که کمک می‌کند چطور با طوفان‌هايي كه سريع و سخت آغاز مي‌شوند، مواجه شوید. طوفان‌هایی که از ترسشان موي بر اندام راست شده، از دوچرخه‌ها پياده می‌شویم و در سراشيبي به سمت درخت‌هاي كاج مي‌دويم تا سرپناهي را بين آنها پيدا كنيم.
اين احتمال وجود دارد كه شما نیز در طول دوران دوچرخه‌سواري خود، با یکی از طوفان‌هاي بي‌شماري که در سال رخ می دهد برخورد كنيد. به نکات زیر درباره چگونگی برخورد با این شرایط توجه کنید.

لی اوت عکس سایت 1

هميشه يك بادگیر گرتکس همراه داشته باشيد
حتی اگر يك روز تابستاني زيبا و بدون هيچ نشانه‌اي از باران باشد، اگر قرار است مسيری طولاني و کوهستانی را طي كنيد، حتماً يك بادگیر مناسب به همراه داشته باشيد. شما اصلاً نبايد خانه را بدون يك پوشش بارانی ترك كنيد.
اگر اين بادگير يك كلاه داشته باشد، عالي است. خشك و گرم نگهداشتن سر، يك مسأله اساسي است.

به حركت ادامه دهيد (در اكثر مواقع، به‌استثناي زمان رعد و برق)
Yuri Hauswald، دوچرخه‌سوار كوهستان در مسافت‌های بسیار طولانی و برنده سابق Dirty Kanza، معتقد است كه اگر مشکل اصلي فقط خيس شدن است، به حركت ادامه دهيد. او مي‌گويد: «شما احتمالاً لباس‌های زیادی نپوشیده‌اید، بنابراين بايد جريان خونتان را براي گرم شدن حفظ كنيد». در این موقعیت يك استثناء وجود دارد، آن هم وقتی است که صاعقه می‌زند. در این هنگام، بايد هر نوع سرپناهي كه مي‌توانيد را در پايين‌ترين ارتفاع ممكن پيدا كنيد و جدا از همراهان خود پناه بگيريد. به اين ترتيب اگر صاعقه به يكي از افراد گروهتان برخورد كند، بقيه سالم خواهند ماند و مي‌توانند به او كمك كنند.

آموزش استفاده از کفش دوچرخه سواری

برگردید
اگر با طوفان بدي مواجه شده‌ايد و مسير شما به سمت ارتفاع بالاتر است، بهتر است به فكر بازگشت باشيد. در هنگام حركت از يكديگر جدا نشويد. گروه شما بايد با بيشترين سرعتِ كندترين عضو خود حركت كند. در اين شرايط دائماً مراقب سرمازدگي باشيد: گيجي، خواب‌آلودگي و عدم كنترل حركات بدن. لرزيدن وضعيت خوبي نيست، ولی مشكل واقعي زماني رخ می‌دهد كه شخص ديگر نمي‌لرزد. با دورپا و فشار بیشتر به‌منظور تلاش براي حفظ گرماي بدن استفاده كنيد. براي توليد گرما به حركت ادامه دهيد و در عين حال خوردن و نوشيدن را فراموش نكنيد.

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت

گرم بمانيد: وسايل مناسب را همراه بياوريد
در طول بیست سال گذشته، ثابت شده است در رقابت‌ها و مسیرهای ماجراجويانه با مسافت‌هاي طولانی، بعضی از لوازم ارزش حمل كردن دارند.
شاید یک پتوی کم حجم مسافرتی تقریباً مضحك است زيرا صرفاً در باد بال‌بال مي‌زند. شما مي‌توانيد كيسه را زير بادگیر خود بپوشيد تا گرما را محبوس كند».
يك جفت دستكش نازك پلاستيكي يك‌بار مصرف (از نوعي كه احتمالاً در هنگام كار روي دوچرخه‌تان به‌دست مي‌كنيد تا دستان خود را تميز نگهداريد) را همراه خود داشته باشید. «اینها به‌عنوان يك لايه محبوس‌كننده بخار كار مي‌كنند. مادامي‌كه حركت مي‌كنيد، عرق مي‌كنيد اما گرم مي‌مانيد. هيچ عايق‌بندي در لباس شما وجود ندارد بنابراين اگر متوقف شويد، سردتان خواهد شد و سرما مي‌خوريد». در شرايط سخت و کمبود امکانات، از خلاقیتتان استفاده كنيد. حتی از یک كيسه زباله كوچك به‌جاي سرپوش حمام می توانید استفاده کنید.

بدن شما در حین دوچرخه سواری

مثل يك دوچرخه‌سوار ماجراجو فكر كنيد
«ذهنيت يك دوچرخه‌سوار ماجراجو و مسابقه‌دهنده مسافت های طولانی اين است، شما با خودتان تنها هستيد. فرض ‌كنید كه بدترين چيزها مي‌توانند اتفاق بيفتند، بنابراين وسايل اضافي را همه‌جا با خود ببرید. وسایلی مانند دستكش‌ها و سرپوش». اين وسایل اضافي الزاماً نبايد فضاي زيادي را اشغال كرده يا وزن زيادي داشته باشند، اما خیال شما آسوده خواهد بود كه چنين وسایلی را در گوشه كوله خود انداخته‌ايد.

S18 5848 VAUDE Ainsa ChristophLaue r

رای ها
لطفا امتیاز دهید

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

9 نظر ثبت شده! شما هم نظرات و پرسش های خود را مطرح کنید.
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا