تبلیغ
فناوری، تکنولوژی

دقت آلمانی، دوام ژاپنی

5 1 رای
لطفا امتیاز دهید

SRM Shimano 11-Speed Powermeter

 

اگر توردفرانس، یا تور ایتالیا (Giro d’Italia) یا ده‌ها تور جهانی جاده‌ای دیگر را تماشا کنید، متوجه خواهید شد که بسیاری از دوچرخه‌ها، قطعه مشترکی دارند که روی طبق نصب می‌شود. این قطعه، فشارسنج‌ پا اِس.آر.اِم است که در سال 1986 توسط مهندس اولریخ شوبرر(Ulrich Schoberer) طراحی شد و مخفف Schoberer Rad Messtechnik است که به‌معنای “فناوری سنجش دوچرخه شروبرر” است. کمپانی اِس.آر.اِم به همراه گروه شیمانو، محصول جدیدی را روانه بازار کرده که از کیفیت و قابلیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

فشار پا دوچرخه سواری3
فناوری SRM Shimano 11-Speed Powermeter
همه سیستم‌های الکترونیکی این فشارسنج‌ها در آلمان تولید می‌شود و شاسی آلومینیومی آن در کلورادو مونتاژ می‌گردد. باتری فشار‌سنج اِس.آر‌.اِم، طول عمری برابر با سه هزار ساعت دارد و پس از آن، مشتری‌ها می‌توانند آن را به یک مرکز خدمات اِس.آر.‌اِم برای تعویض باتری و یا برای تعویض کامل بفرستند. این فشارسنج‌ به طور اختصاصی برای Dura-Ace 9000 و Di2 9070 طراحی شده، اما حلقه زنجیرهای Ultegra 6800 نیز می‌توانند به راحتی جانشین آن شود و البته این شرکت تقریبا برای بیشترتولیدکننده های طبق این قطعه، فشارسنج‌ را تولید می کند.
اگر شما از فشارسنج پا اِس‌.آر.اِم استفاده می‌کنید، به یک کامپیوتر اِس.‌آر.اِم یا هر کامپیوتر دوچرخه‌سواری دیگری که پروتکل ای ‌اِن ‌تی ‌پلاس(ANT+) را پوشش می‌دهد احتیاج دارید. بهترین کامپیوتر اِس.آر.اِم، پاورکنترل مدل 7 است که 66 میلی‌متر طول و 62 میلی‌متر عرض دارد. پهنای آن 20 میلی‌متر و وزن آن 63 گرم است و یک دستگیره نصب قلاب مانند نیز دارد. پاورکنترل 7 می‌تواند اطلاعات صد و سی ساعت رکاب‌زدن را ذخیره کند و به وسیله کابل یو‌.اِس.‌بی، اطلاعات را به منظور آنالیز در اختیار کامپیوتر و نرم‌افزار مخصوص این شرکت قرار دهد.
پاورکنترل 7 دارای دو نسخه آلومینیوم و پلی‌آمید است که به ترتیب با هجده و شانزده رنگ قابل عرضه می‌باشند. این دو نسخه صرفاً در ماده اولیه تفاوت دارند. نسخه آلومینیومی می‌تواند با دویست دلار هزینه اضافه با یک رنگ منحصر به فرد، و لگوهای قطب‌دار و لیزر شده، طراحی شود. عمر باتری آن، صد و بیست ساعت است و توسط کابل یو.‌اِس.‌بی قابل شارژ است.

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت

ضربان سنج دوچرخه سواری
پاورکنترل 7، علاوه بر فشار، داده‌های معمولی رکاب‌زدن در زمان واقعی مانند آهنگ، سرعت، ارتفاع و همچنین مقادیر دیگر مانند نقاط تمرین را نیز ثبت می‌کند.
پس از هر نوبت رکاب‌ زدن، داده‌ها در کامپیوتر شخصی خود بارگذاری می‌شوند و پاورکنترل 7 آن را به سه مقطع قابل تحلیل قسمت می‌کند: زمان واقعی، میانگین و مقادیر حداکثری. سپس به وسیله‌ نرم‌افزار اِس.آر.‌اِم .دبیلو آن را تحلیل می‌کند. اگرچه ساختار زیباشناختی نرم‌افزار کمی قدیمی است اما اطلاعات آن به سرعت قابل درک است. در ادامه، اطلاعات جی.پی.اِس است، معرف توان و سرعت ما در جاده‌‌ای با موانع کمتر است، پردازش می‌شود.

معرفی اپلیکیشن دوچرخه‌ی تهران در نشریه متروپلیس برلین

M5H9743
در واقع، فشارسنج‌ پای اِس.آر.اِم معیاری است که همه موارد دیگر با آن سنجیده می‌شوند و دقت آن یک ‌درصد به ازای هر ضربه در دقیقه است و به این علت، آن را پیشرو در صنعت می‌کند. البته ممکن است قیمت چند هزار دلاری آن کمی گران به نظر برسد.
سازگاری، دوام و راحتی مصرف، مهمترین ویژگی‌های هر فشارسنج هستند و باید در نظر داشت که گزینه‌های دیگری نیز هستند که می‌توانند موارد مشابهی را شامل شوند و دقتی برابر این محصول دارند. در پایان، ما SRM Shimano 11-Speed Powermeter را به کسانی که بودجه مناسب دارند و می‌خواهند در تمرین از فشارسنجِ درست به طور مؤثر استفاده کنند، توصیه می‌کنیم.

5 1 رای
لطفا امتیاز دهید

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا