تبلیغ
آموزش دوچرخه سواری

آیا دوچرخه ثابت یا اسپینینگ  فواید دوچرخه سواری در فضای باز  را دارد؟

رای ها
لطفا امتیاز دهید

در ابتدا باید گفت که دوچرخه ثابت یا اسپینینگ جایگاه و مزایای بیشمار دوچرخه سواری در فضای باز  را ندارند و به ندرت می توان گفت که دوچرخه ثابت و دوچرخه سواری در فضای باز به هم شباهت دارند.  اما ورزش با دستگاه دوچرخه ثابت یا اسپینینگ یک نوع فعالیت هوازی است، به همین دلیل مزایای زیادی برای سلامت به همراه دارد.

امروزه با توجه به افزایش مشغله های شغلی و خانوادگی، افراد وقت کمتری  دارند تا به ورزش و بهبود ارتقای سطح سلامت خود بپردازند. به همین دلیل امروزه لوازم ورزشی ثابت و خانگی نقش پر رنگی در زمینه سلامت انسان دارند. اسپینینگ نیز از جمله همین ورزش های خانگی است.

اسپینینگ

اسپینینگ چیست؟

 Indoor cycling اسپینینگ نام یک رشته ی ورزشی است که کلاس ها و تمرینات دوچرخه سواری در محیط داخلی باشگاه و در خانه انجام می شود. ورزش اسپینینگ می تواند یک راه عالی برای تمرینات شدید و موثر برای تناسب اندام شما باشد. کالری سوزی و حفظ فرم عضلات به خصوص در فصل های نامناسب مثل زمستان و پاییز به خاطر کم شدن فعالیت های بدنی و ورزش در خارج از باشگاه، بستری را فراهم آورده است که بتوانید به بهترین شکل ورزش کنید و کالری بسوزانید.

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت

دوچرخه ثابت یا اسپینینگ

ورزش اسپینینگ که با استفاده از دوچرخه‌ ثابت و ۴۵ دقیقه رکاب‌ زدن و عرق کردن در اتاقی بسته انجام می‌شود فوایدی را به همراه دارد

سایکلوکراس چیست؟

اسپینینگ2

کالری سوزاندن
در اسپینینگ بسته به سرعت و زمان رکاب ‌زدن، می‌توانید در هر نوبت تمرین 45 دقیقه ای ۴۰۰ تا ۶۰۰ کالری بسوزانید. انجام ورزش اسپینینگ در کلاس‌های مختص این ورزش، لذت بیشتری به‌ وجود می‌آورد.

ایجاد حجم عضله ای
این دستگاه به شما این امکان را می دهد تا عضله سازی کنید.کار با این دستگاه بر عضلات مرکزی ، سه سر و ران تمرکز دارد. میتوانید فشار دوچرخه را کاهش داده یا افزایش دهید؛ درست مانند بالا رفتن یا پایین آمدن از تپه. وقتی رکاب می زنید روی عضلات ران و ساق پا کار می کنید. اگر جای مناسبی روی دوچرخه انتخاب کنید، روی عضلات شکمی شما نیز کار می شود. وقتی سریعتر پدال می زنید در حال چربی سوزی خواهید بود. وقتی آرام تر پدال می زنید و فشار بیشتر است، عضلات شما در حال پرورش هستند.

افزایش تحمل قلب
اگر شما از اسپینینگ استفاده معمول داشته باشید استقامت قلبی شما افزایش میابد. و این امر بخصوص زمانی که شما حس می کنید در هنگام کوهنوری و صخره نوردی یا بالا رفتن از پله خسته میشوید بسیار کاربردی خواهد بود.

تاثیرات اندک تمرینی
کار با اسپینیگ تاثیرات ورزشی کمتری دارد. این بدان معناست که فشار روی زانوها و مفاصل شما کمتر است و مانند دیگر انواع ورزشهای ایروبیک یا دویدن فشاری روی زانوهای شما نیست این ورش برای افراد مبتلا به آرتروز هم توصیه میشود.

افزایش 15 درصدی استقامت بوسیله موسیقی

رای ها
لطفا امتیاز دهید

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر ثبت شده! شما هم نظرات و پرسش های خود را مطرح کنید.
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا