تبلیغ
راهنمای خرید دوچرخه و تجهیزاتراهنمای سفر با دوچرخه (سایکل توریست)

کوله پشتی یا خورجین! مسئله این است.

1 1 رای
لطفا امتیاز دهید

این بحث سال‌ها است که میان دوچرخه‌سواران جریان دارد: چه تجهیزاتی بهتر است؛ کوله‌پشتی یا خورجین؟ چرا؟ هر کدام چه تأثیری بر دوچرخه‌سوار و عملکرد او دارد؟
با افزایش اقبال بسیاری از مردم به استفاده از دوچرخه و تردد با آن به محل کار، نحوه‌ حمل ابزارهای روزمره با روشی مؤثر، اهمیت بیشتری یافته است.
تفاوت اصلی میان خورجین و کوله‌پشتی، مکان قرار گرفتن بار اضافی است: روی دوش و کمر دوچرخه سوار یا روی دوچرخه!
در این بخش دیدگاه‌های موافق و مخالف هر گزینه را بررسی خواهیم کرد تا دریابیم که انتخاب کدام یک بهتر است.

80804b8bdcd58f62c75fd78cd2fb1e02 sport climbing mountainbiking
کوله‌پشتی‌
به نظر می‌رسد که کوله‌پشتی‌ها نخستین و در دسترس‌ترین انتخابی باشند که در زمان برداشتن کوله‌بار به ذهن هر کسی خطور می‌کند و به این دلیل که عموماً هر شخصی حداقل یک کوله‌پشتی دارد، استفاده از آن منطقی به نظر می‌رسد.
علاوه بر دسترسی آسان، کوله‌پشتی‌ها با انداخته شدن روی شانه بدون هیچ بست، تسمه و یا باربندی، به راحتی قابل استفاده هستند. البته قرار گرفتن بار بر شانه‌های دوچرخه‌سوار می‌تواند منجر به خستگی و درد عضلانی در این عضلات به خصوص با افزایش طول مسیر گردد.

آیا قصد دارید با دوچرخه به سفر بروید؟ نکات اولیه سفر با دوچرخه

کوله پشتی و خورجین دوچرخه
وجود باری سنگین بر روی کمر ممکن است حرکاتتان را آهسته کند، که این برای زمان‌های عکس‌العمل سریع، مسئله‌ساز است. همچنین در زمان فعالیت‌هایی جهت حفظ ایمنی مانند نگاه کردن از کنار شانه ممکن است با داشتن باری سنگین و محدودیت دید نتوانید عکس‌العمل خوب و به موقعی داشته باشید.
شما معمولاً نمی‌توانید باری به سنگینی آنچه در خورجین قرار می‌دهید را روی شانه‌هایتان حمل کنید. اگر به این فکر می‌کنید که برای خرید هفته‌ خود به فروشگاه بروید و بار زیادی برای حمل دارید، استفاده از این روش ایده ال نیست.
شاید یکی از اصلی‌ترین ضعف‌های استفاده از کوله‌پشتی، احتمال افزایش تعریق باشد. امری که شما نمی‌خواهید در شروع یک روز کاری برایتان اتفاق بیافتد. با گرم‌تر شدن هوا این امر قطعاً بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

topeackcarrier04
خورجین‌
دومین گزینه رایج به جای استفاده از کوله‌پشتی، خورجین‌ها هستند. خورجین‌ها روی باربند یا روی بدنه پشتی چرخِ عقب قرار می‌گیرند. مزیت خورجین نسبت به کوله‌پشتی این است که امکان حمل مقدار زیادی بار با حجم بیشتر را برای شما فراهم می‌کند. این امکان برای خرید کردن، تعویض لباس و نیازمندی‌های کار، ایده ال است.
با گذاشتن بار بر روی دوچرخه‌، بدن شما رها شده و وزن از شانه‌هایتان برداشته می‌شود. همچنین این امر دامنه‌ حرکتی کاملاً آزاد بر روی دوچرخه را به شما می‌دهد. اگرچه، خورجین‌ها نیز معایب خود را دارند. مانند اینکه شما با اضافه کردن بار در پشت دوچرخه، در واقع لنگری در پشت خود ایجاد می‌کنید که دوچرخه‌ را سنگین‌تر کرده و توان بیشتری را برای رکاب‌زدن می‌طلبد. این لنگر در سراشیبی و سربالایی می‌تواند تبدیل به یک مانع شود.
یکی دیگر از بازدارنده‌های استفاده از خورجین، هزینه‌ اضافی برای خریدن کیسه‌ بار خوب و باربند برای دوچرخه است. هزینه مجهز شدن به خورجین بیشتر از کوله‌پشتی است. همچنین تلاش بیشتری برای راه‌اندازی، برداشتن و نصب کیسه‌بارها نیاز است.

راهنمای خرید دوچرخه ارزان قیمت

دیدگاه‌ها
هم کوله‌پشتی و هم خورجین برای حمل بار در هنگام تردد مناسب هستند و هرکدام مخالفان و موافقان خود را دارند.
یک کوله‌پشتی ارزان برای حمل بارهای سبک و اشیای کوچک، ساده و کارآمد است ولی هرچه بار بزرگ تر و سنگین‌تر باشد استفاده از خورجین ‌مناسب‌تر به نظر می‌رسد؛ به این دلیل که کمتر مانع رکاب‌زدن می‌شود هرچند که ممکن است سرعت شما را پایین بیاورد.
در نهایت آنچه اهمیت دارد ترجیح شماست. آن چیزی را انتخاب کنید که برای تردد و حمل بار شما بهترین باشد. کیسه‌بارها و خورجین‌های گوناگون را امتحان کنید تا مناسب‌ترین و راحت‌ترین گزینه را برای خود بیابید. البته گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند که صندوقچه‌ها. سبدها، کیسه‌بارهای زین(saddlebag) برخی از آن هستند.

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت
1 1 رای
لطفا امتیاز دهید

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر ثبت شده! شما هم نظرات و پرسش های خود را مطرح کنید.
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا