تبلیغ
آموزش دوچرخه سواریآموزش دوچرخه سواری (پیشرفته)

چه موسیقی برای چه تمرینی!

رای ها
لطفا امتیاز دهید

دوچرخه‌سواري به‌خودي‌خود آنقدر لذت‌بخش است كه از گوش دادن به موسیقی در تمرینات نمی توان دفاع کرد. غوطه‌ور‌شدن بي‌وقفه در مناظر و صداها در هنگام دوچرخه‌سواري، بسيار بهتر (و واقعيت اين است كه امن‌تر) خواهد بود. با اين‌ حال وقتي در فضايی بسته مشغول تمرین هستيد، موسيقي يك ضرورت است. در عين حال، هنگام انجام تمرينات دوره‌اي در پارك محلي كه با ترافيك فاصله زيادي دارید گوش‌دادن به يك تراك موسيقي می تواند لذت بخش باشد. با استفاده از يك گوشي One-Good همچنان يك گوش خود را براي شنيدن صداي اطراف باز ‌بگذارید. (اين گوشي صداي استريو را از آي‌پاد شما به يك گوشتان هدايت مي‌كند).

موزیک در وزرزش24
علم ثابت کرده که موسيقي يك ارتقادهندة عملكرد است. يك تحقيق جامع جديد به ‌طور مشروح توضيح مي‌دهد كه چگونه موسيقي تلاش درك‌شدة شما (فشار تمرین) را كاهش داده، تحمل شما را تقويت نموده و به‌ طور خوشايندي ذهنتان را از درد و خستگي منحرف مي‌سازد. گوش دادن به موسیقی مناسب به شما امكان مي‌دهند تا سخت‌تر و طولاني‌تر از زماني كه در سكوت كامل هستيد، تلاش كنيد.
يكي از زمان‌هاي مناسب براي استفاده از موسيقي عملاً پيش از دوچرخه‌سواري است؛ شروع حركت سخت‌ترين بخش آن است. زماني كه پشت ميز خود نشسته‌اید و در يك استخر اينرسي گير كرده‌اید، در اين لحظات گوش‌دادن به چند موسيقيِ محرك به راه‌انداختن شما كمك مي‌كند. موسيقي مناسب در طول حركت نيز مي‌تواند به شما كمك كند زيرا تحقيقات نشان داده‌اند كه ما گرايش داريم با ضربات هر چيزي كه در حال نواختن است هماهنگ شويم و البته به همين دليل است كه مربيان آيروبيك چنين موسيقي‌هاي پر انرژي‌ای را پخش مي‌كنند.

آموزش نحوه دوچرخه سواری در سربالایی

انتخاب موسيقي‌ها براي سواري
شما با آگاهي از تعداد ضربه در دقيقه (bpm) معمولِ موسيقي مورد علاقه‌تان مي‌توانيد ليست پخش شخصي خود را براي انطباق با تمرينات‌ ايجاد كنيد. جدول زير مي‌تواند راهنماي خوبي باشد. با اين‌ حال اگر مي‌خواهيد دقيق‌تر باشيد، مي‌توانيد يك برنامة رايگان تحليلگر موسيقي مانند MixMeister BPM Analyzer را دانلود كنيد كه تعداد ضربه در دقيقه موسيقي‌هاي داخل آرشیو شما را رده‌بندي ‌نمايد.

نوع سواريbpm تقريبيِ ايده‌آلبهترين ژانر
بازيابي100 تا 110كانتري/ هيپ‌هاپ
تمرينات دوره‌ايبيش از 160هوي‌متال
سرعتي Tempo140 تا 150تكنو/ راك
استقامتي120 تا 130پاپ/ متنوع

 

موزیک در وزرزش2
تاثیر موزیک در ورزش
رای ها
لطفا امتیاز دهید

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت
جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

7 نظر ثبت شده! شما هم نظرات و پرسش های خود را مطرح کنید.
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا