تبلیغ
فناوری، تکنولوژی

فنّاوری های جدید دوچرخه های الکتریکی

رای ها
لطفا امتیاز دهید

دوچرخه‌های برقی در سال‌های اخیر به دلیل طرح شدن حمل و نقل درون‌شهری سبز، جایگاه خاصی یافته‌اند. در این میان، شرکت‌هایی شکل گرفته‌اند که با طراحی‌های مدرن محصولات خود، سعی در به‌دست آوردن بازارهای سال‌های آینده را دارند. با توجّه به اهمیت موضوع، در این بخش سه محصول مدرن دوچرخه‌های برقی که مراحل اولیه طراحی و تست خود را پشت سر می‌گذارند، معرفی خواهند شد.

دوچرخه Angel Edition
Noordung كه يك توليدكننده دوچرخه‌هاي الكتريكي است، محصول جديدي را با يك باتري طراحي نموده كه علاوه بر شارژ تلفن‌هاي همراه در طول مسير، مانند يك بلندگوي پشتيبان نيز عمل مي‌كند.
اين باتري که قابلیت جداسازی دارد در بالاي بدنه دوچرخه Angel Edition اين شركت كه به يك بدنه كربني مجهز است، نصب مي‌شود. این باتری پس از جدا شدن از دوچرخه، تبديل به بلندگويي مي‌گردد كه مي‌تواند صد ساعت موسيقي را پخش كرده و با تلفن همراه كاربر كنترل شود.
این شرکت مي‌گويد: «ما اعتقاد داريم که تردّد فقط رفتن از يك نقطه به نقطه ديگر نيست بلکه يك سفر لذّت‌بخش است».
دو درگاه USB روي اين باتري طراحی شده است که امكان شارژ تلفن همراه يا ساير ابزارهاي مشابه را در طول حركت فراهم مي‌سازد. اين باتري چندكاره همچنين توانايي سنجش و گزارش كيفيت هوا و توصيه مسيرهاي پاك‌تر را دارد.
Noordung، مدعي است كه وقتي اين باتري، تغذيه برق دوچرخه را بر عهده مي‌گيرد، هر بار شارژ آن را به اندازه مسافتی سی کیلومتری حفظ می‌کند.
اين شركت تنها پانزده پيش‌نمونه از دوچرخه‌هاي Angel Edition را به صورت دست‌ساز و با قيمت 9760 يورو توليد خواهد كرد. Noordung، در نظر دارد ابتدا بازخورد خريداران اوليه‌ای را دريافت كند كه به «دوستان، اعضاي خانواده و سفيران ايده Noordung» تبديل خواهند شد.
گرچه اين دوچرخه هنوز در مرحله پيش‌تولید است اما Noordung قول داده است که هر گونه مشكل به‌وجود آمده را به صورت رايگان رفع کرده و ارتقاهاي تكميلي را در آينده ارائه کند.

پینارلو Nytro، سبک ترین دوچرخه برقی با وزن 11.4 کیلوگرم

دوچرخه الکتریکی شارژر دوچرخه برقی دوچرخه هیبریدی02 دوچرخه هیبریدی دوچرخه های الکتریکی دوچرخه برقی2 دوچرخه برقی دوچرخه الکتریکی2 دوچرخه الکتریکی 1

دوچرخه برقی Pininfarina

Pininfarina، با تخصص خود در طراحی اتومبيل‌های ورزشي، اولين دوچرخه الكتريكی‌اش را به بازار عرضه می‌کند
Pininfarina كه يك شرکت ايتاليايي طراحي وسايل نقليه است، اولين دوچرخه الكتريكي خود را كه توسط Diavelo (توليدكننده دوچرخه) ساخته شده، معرفي كرده است. همه قطعات اصلي E-voluzione؛ شامل باتري، موتور، چراغ‌ها و نمايشگر در بدنه دوچرخه ادغام شده‌اند. Pininfarina، مدعي است كه اين يكپارچه‌سازي، تعادل و عملكرد بهتري را ايجاد مي‌كند.
شرکت مذكور كه معمولاً براي مشترياني مانند Ferrari طراحي مي‌كند، تخصص خود در طراحی اتومبيل‌هاي ورزشي و خودروهاي الكتريكي را با هم در اين دوچرخه به‌کار گرفته است. Paolo Pininfarina، رئيس شركت مي‌گويد: «E-voluzione، بيانگر يك تلفيق بي‌نقص از روحيه ماست: شخصيت ورزشي و روح دوستدار محيط‌زيست؛ ورزشي و پويا. اين يك دوچرخه هماهنگ است كه مي‌تواند عملكرد عالی و راحتي فوق‌العاده را تضمين كند».
E-voluzione، يك بدنه كربني به وزن شانزده كيلوگرم دارد که از بیشتر دوچرخه‌هاي الكتريكي موجود در بازار سبك‌تر است. اين دوچرخه به يك موتور Brose، يك باتري با حق امتياز پاناسونيك و قطعات شيمانو مجهز است. با اینکه باتري در بدنه ادغام شده است اما به‌راحتي امكان جداسازي آن براي شارژ مجدد وجود دارد.
Pininfarina و Diavelo، اين دوچرخه را در سه نسخه مختلف عرضه مي‌كنند كه با نام‌های Elegance، Hi-Tech و Dynamic شناخته مي‌شوند. E-voluzione در نمايشگاه Eurobike شهر Friedrichshafen آلمان به‌نمايش گذاشته شد. Eurobike، يك نمايشگاه تجاري ساليانه است كه از 30 آگوست تا 2 سپتامبر 2016 برگزار شد.

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت اینستاگرام مجله دوچرخه وطبیعت

دوچرخه الکتریکی5 دوچرخه الکتریکی2 1 دوچرخه برقی52 دوچرخه هیبریدی08

دوچرخه هیبریدی084

دوچرخه برقی Gi Flybike

Gi Flybike، دوچرخه الكتريكي جديد ديگري است كه براي سواري شهري طراحي شده و مجهز به سیستم تاشوندگی يك ثانيه‌اي و قفل از راه دور است.
Pininfarina، در حال حاضر به همراه AECOM روي يك برج كنترل ترافيك هوايي در فرودگاه جديد استانبول كار مي‌كند، پروژه‌اي كه در آن توانسته پيشنهادهاي طراحان قدرتمندي مانند Zaha Hadid و Moshe Safdie را شكست دهد. اين شركت در يكی از طرح‌های قبلي خود براي دوچرخه الكتريكي يعني دوچرخه ويرايش محدود Fuoriserie، مواد مورد استفاده در وسايل نقليه دهه 1930 را با فناوري‌هاي معاصر تركيب مي‌كرد.

تنظیم فشار باد لاستیک دوچرخه با اپلیکیشن

دوچرخه برقی6 دوچرخه هیبریدی44

رای ها
لطفا امتیاز دهید

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

پشتیبانی | مدیر محتوا

ما همواره در تلاشیم مطالب جامع و تخصصی را به زبانی ساده و به صورت رایگان منتشر کنیم. ماموریت ما ارتقاع سطح آگاهی در دوچرخه سواری است.
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر ثبت شده! شما هم نظرات و پرسش های خود را مطرح کنید.
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا