آموزشپزشکی

راهنمای کامل عضلات درگیر در دوچرخه سواری

360 درجه بچرخوانید

3-عضلات چهارسر
عضلات چهارسر شما يعني عضلاتي كه در قسمت جلو پاي شما از مفصل ران تا زانو امتداد دارند و ماهيچه‌هاي بازكننده زانوهايتان هستند. آنها حدود سی‌ونه درصد از قدرت ركاب زدن شما را توليد مي‌كنند و وقتي پا از ساعت دو تا پايين‌ترين بخش مسير ركاب را طي مي‌كند، کاملاً درگير مي‌شوند. مطالعات EMG، نشان مي‌دهند که به‌طور قابل توجّهي هرچه كفشتان كفي نرم‌تري داشته باشد، عضلات چهارسر شما بايد سخت‌تر كار كنند.
آنها را تربيت كنيد: همان‌طور كه از نام آنها پيدا است، چهار عضله كواد در هر پاي شما وجود دارند. در اين بين، عضله‌اي كه دوچرخه‌سواران بيشتر از همه به آن علاقه دارند برآمدگي عضلاني «زانوي دوم» است كه درست بالاي زانوي واقعي شما قرار گرفته و تحت عنوان VMO يا به‌طور كامل‌تر Vestus Medialis Oblique شناخته مي‌شود. دليل علاقه مذكور اين است كه VMO به فشار دادن چرخ‌دنده‌هاي بزرگ كمك كرده و براي رقباي شما تهديد‌كننده به‌نظر مي‌رسد. براي توسعه اين عضلات در پاهاي خود (و ساير عضلات پايين‌تنه)، حركت اِستپ‌آپ كاشته را امتحان كنيد.
يك دمبل را در هر دست خود گرفته و رو به يك نيمكت يا پله با ارتفاع حدود چهل‌وپنج سانتي‌متر بايستيد. با پاي راست خود از پله بالا برويد، در بالاترين بخش حركت، عضلات سرينيتان را منقبض كرده و پاي چپتان را به سمت عقب بكشيد. پاي چپ را دوباره پايين بياوريد تا پنجه آن فقط سطح پله را لمس كند. بلافاصله اين حركت را تكرار كرده و يك دور كامل را با يك پا تكميل نماييد. سپس پاها را عوض كنيد.

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید