پزشکی

راهنمای برطرف کردن متداول ترین دردهای ناشی در دوچرخه سواری

از دلایل تا راه حل ها

5- درد پا در دوچرخه سواری
رايج‌ترين علت‌ها: وضعيت گيره كف كفش يا تناسب كفش

برای تنظیم صحیح گیره کفش راهنمای جامع دوچرخه جاده بخش سوم را بخوانید.  (این جا را کلیک کنید)

راه‌حل: گيره‌هاي كفش خود را بررسي كنيد. به‌گفته Schmidt اگر آنها خيلي به سمت جلو قرار گرفته‌اند، شما بيش از حد با انگشتان خود ركاب مي‌زنيد. او مي‌گويد: «عضلات خم‌كننده مفصل انگشت براي توليد نيرو نیستند و اين وضعيت مي‌تواند به گرفتگي عضلات مذكور منتهي شود».
سپس تناسب كفش‌هاي خود را بررسي كنيد. كفش‌هاي دوچرخه‌سواري بايد کاملاً اندازه و جمع باشند، اما بسياري از دوچرخه‌سواران در اين زمينه زياده‌روي مي‌كنند. Schmidt مي‌گويد: «كفي كفش‌هاي خود را بيرون آورده و روي آنها بايستيد. اگر پاهاي شما از تمام قسمت‌هاي آنها بيرون مي‌زند، كفش‌هايتان بيش از حد كوچك هستند و شما با فشردگي، خواب‌رفتگي و بي‌حسي پا مواجه خواهيد شد».
همچنين نحوه بستن كفش‌هاي خود را طوري تنظيم كنيد كه نسبتاً جمع باشد، اما روي قسمت فوقاني پاي شما فشار نياورد. اگر هنوز احساس درد مي‌كنيد، ممكن است به بالشتك‌هاي سفارشي‌سازي شده پا يا كفي‌هاي پزشكي نياز داشته باشيد.

مجله دوچرخه و طبیعت

2
دیدگاه بگذارید

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
docharkhehMagامیررضا حسینی Recent comment authors
  Subscribe  
Notify of
امیررضا حسینی
امیررضا حسینی

بسیار سایت خوبی دارید.