پزشکی

راهنمای برطرف کردن متداول ترین دردهای ناشی در دوچرخه سواری

از دلایل تا راه حل ها

4- زانو درد در دوچرخه سواری
رايج‌ترين علت‌ها: شكل زين و يا وضعيت زين

برای تنظیم صحیح زین  “راهنمای جامع دوچرخه جاده بخش اول” را  بخوانید.  (این جا را کلیک کنید)

راه‌حل: از اين گفته قديمي پيروي كنيد: اگر در قسمت جلو زانو احساس درد داريد، احتمالاً زين دوچرخه‌تان بيش از حد پايين است. اگر در قسمت پشت زانو احساس درد داريد، احتمالاً زينتان بيش از حد بالا است. درد نوار IT (دردي شبيه تير كشيدن در قسمت جانبي زانو) نيز مي‌تواند نشانه ارتفاع بيش از حد زين باشد. با اين‌حال، به‌گفته Schmidt يكي از دلايل واقعاً رايج و غالباً ناديده گرفته‌شده درد زانو، وضعيت گيره كف كفش است.

اگر در قسمت جلو زانو احساس درد داريد، احتمالاً زين دوچرخه‌تان بيش از حد پايين است. اگر در قسمت پشت زانو احساس درد داريد، احتمالاً زينتان بيش از حد بالا است.

او مي‌گويد: «گيره‌هايي كه بيش از حد به سمت جلو يا به سمت عقب قرار گرفته‌اند مي‌توانند روي مفصل زانو فشار وارد كنند. ما سعي مي‌كنيم اولين بند انگشت بزرگ پا در جلو محور پدال قرار گيرد». همچنين بررسي كنيد كه با انگشتان رو به پايين ركاب نمي‌زنيد، بلكه اين كار را با يك افت مناسب در پاشنه پا انجام مي‌دهيد. به‌اين‌ترتيب از عضلات ساق پاي خود به عنوان تثبيت‌كننده استفاده نموده و قدرت بيشتري را از ماهيچه‌هاي سريني بزرگ و همسترينگ خود توليد مي‌كنيد كه همه اين موارد فشار را از روي زانوهايتان برمي‌دارد.

مجله دوچرخه و طبیعت

2
دیدگاه بگذارید

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
docharkhehMagامیررضا حسینی Recent comment authors
  Subscribe  
Notify of
امیررضا حسینی
امیررضا حسینی

بسیار سایت خوبی دارید.